دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
افشاگران آمریکایی از هکرها درخواست کمک کردند
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افشاگران آمریکایی از هکرها درخواست کمک کردند - اسنودن و السبرگ ایتنا – دانیل السبرگ: تاکنون خو-افشاگران-آمریکایی-هکرها-درخواست-کردند

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.

اسنودن و السبرگ

ایتنا – دانیل السبرگ: تاکنون خون‌های زیادی ریخته شده فقط به این دلیل که برخی افراد نتوانسته‌اند درباره آن چه که لازم بوده، سخن بگویند.

افشاگران آمریکایی از هکرها درخواست کمک کردند

دو تن از بزرگ‌ترین افشاگران رسوایی‌های نظام آمریکا، از هکرهای اینترنتی درخواست کمک کردند.

به گزارش دلگرم به نقل از رایورز به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، دانیل السبرگ و ادوارد اسنودن در جریان نشستی که با کارشناسان رایانه‌ای در شهر نیویورک داشتند، از هکرها خواستند به کمک آن دسته از افشاگرانی که در آینده اشتباه‌های حکومت را برملا می‌سازند بشتابند.

دانیل السبرگ (Daniel Ellsberg) یکی از کارکنان دولت آمریکا بوده که در سال ۱۹۷۱ برخی مدارک محرمانه مربوط به جنگ ویتنام را از پنتاگون خارج ساخت و در اختیار نیویورک تایمز و چند روزنامه دیگر قرار داد.

این اسناد برملا کننده فریب‌کاری‌های دولت‌های پیشین آمریکا درباره واقعیت‌های جنگ ویتنام بود و دولت نیکسون را با چالش‌های بسیاری روبرو ساخت.

افشاگری‌های اسنودن نیز تاکنون دردسرهای زیادی برای واشنگتن ایجاد کرده است.

این دو چهره سرشناس بر ضرورت تولید نرم‌افزاری ساده که با آن بتوان اطلاعات یا اشتباه‌های نهادها و موسسات دولتی را به سطح رسانه‌ها یا مقامات سیاسی کشاند و در عین حال هویت افشاگر شناسایی نشود، تاکید کردند.

السبرگ ۸۳ ساله گفت تاکنون خون‌های زیادی ریخته شده فقط به این دلیل که برخی افراد نتوانسته‌اند درباره آن چه که لازم بوده، سخن بگویند.

وی خطاب به کارشناسان رایانه‌ای گفت شما باید کاری را که بر عهده‌تان است انجام دهید، تا برخی بتوانند از زندانی که خودشان را در طول زندگی‌شان در آن محبوس می‌سازند، خارج شوند.

اسنودن نیز که در حال حاضر در روسیه به سر می‌برد، گفت برنامه‌نویس‌ها باید نرم‌افزارهایی تولید کنند که بتواند مانع از جاسوسی دولت‌ها شده و با رمزگذاری وسایل ارتباطی، از حریم خصوصی افراد نیز محافظت نماید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits