دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بنیانگذار ویکی پدیا: نباید به گوگل اجازه داد تاریخ را سانسور کند
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بنیانگذار ویکی پدیا: نباید به گوگل اجازه داد تاریخ را سانسور کند - ایتنا- قانون حق فراموشی ک گوگل موظف به انجام آن ا-بنیانگذار-ویکی-پدیا-نباید-گوگل-اجازه

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.

دلگرم- قانون حق فراموشی ک گوگل موظف به انجام آن است، حسابی برایش دردسرساز شده است.

بنیانگذار ویکی پدیا: نباید به گوگل اجازه داد تاریخ را سانسور کند

جیمی ویلز بنیانگذار دائرةالمعارف آنلاین ویکی پدیا در اظهار نظری تند گفت گوگل نباید بر اساس حکم دیوان عالی اتحادیه اروپا فرصت یابد تا تاریخ را سانسور کند.

به گزارش دلگرم به نقل از فارس به نقل از تلگراف پس از آنکه نهادهای قضایی اتحادیه اروپا حق فراموش شدن در فضای مجازی را برای شهروندان این اتحادیه به رسمیت شناختند گوگل موظف شد تا به درخواست‌های آنها برای حذف لینک‌های مرتبط از موتور جستجوی خود توجه نشان دهد.

بر همین اساس گوگل تا به حال بیش از صدهزار لینک را از موتور جستجوی خود حذف کرده تا سوابق نامطلوب برخی شهروندان اروپایی در سال‌های گذشته نمایش داده نشود. این رویه با اعتراض صاحب نظران و حقوقدانانی مواجه شده که معتقدند گوگل با این کار در حال حذف تاریخچه وب است.

البته حذف این لینک‌ها فعلا تنها در قاره اروپا رخ می‌دهد و با توجه به اعتراض‌های شدید قرار است مایکروسافت، یاهو و گوگل در مورد تبعات این طرح و نحوه اجرای درست آن با رگولاتوری اروپا مذاکره کنند.

جیمی ویلز در ادامه صحبت‌های خود در این زمینه قانون یاد شده را کاملا گیج کننده دانست و افزود: پایان این راه مشخص نیست و تفسیر این قانون هم بسیار دشوار است. با این کار گوگل در حال حذف لینک به وب سایت هایی است که مطالبی صادقانه و قانونی را منتشر کرده اند.

وی ادامه داد: ادامه این مسیر خطرناک و به معنای سانسور کردن تاریخ است. ما نباید کاری کنیم که یک شرکت خصوصی چنین تصمیماتی بگیرد. ما باید توصیه‌هایی به منظور اصلاح این قانون به عمل آوریم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits