دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهار پردازنده کامپیوتر مخصوص بازی
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چهار پردازنده برتر کامپیوتر مخصوص بازی

چهار پردازنده کامپیوتر مخصوص بازی

چهار پردازنده برتر کامپیوتر مخصوص بازی

برای کسب بهترین تجربه در زمینه بازی، باید از سخت‌افزارهای مناسب و حرفه‌ای استفاده نمود. پردازنده، یکی از مهمترین بخش‌های یک کامپیوتر مخصوص بازی محسوب می‌شود و به همین دلیل انتخاب یک پردازنده مناسب، تاثیری شگرف در زمینه کسب لذت در بازی‌ها به همراه خواهد داشت. در این مقاله سعی داریم شما را با چهار پردازنده که بازده خارق العاده‌ای را ارائه می‌کند، آشنا کنیم.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که مهمترین بخش کامپیوتر در زمینه بازی، کارت گرافیک است. البته هیچ شکی در این موضوع نیست که کارت گرافیک یکی از مهمترین بخش‌های کامپیوتر بازی خورهاست، اما نباید فراموش کرد که در اینجا، نقش پردازنده کمتر از کارت گرافیک نیست و در بسیاری از موارد استفاده از یک پردازنده نا مناسب، می‌تواند از کیفیت اجرای بازی‌ها بکاهد.

در ادامه شما را با چهار پردازنده مخصوص انجام کارهای گرافیکی از جمله بازی، آشنا خواهیم نمود. در انتخاب این پردازنده‌ها سعی شده تا بهترین پردازنده‌ها از نقطه نظر قدرت و قیمت معرفی گردند.

1- بهترین پردازنده مخصوص بازی برای کامپیوترهای رومیزی از لحاظ قدرت:Intel Core i7-3770K

چهار پردازنده کامپیوتر مخصوص بازی

این پردازنده یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های موجود در بازار بوده و استفاده از آن در سیستم‌های مخصوص بازی، رضایت کاربران را در پی خواهد داشت.

با استفاده از قابلیت اورکلاک می‌‌توان فرکانس Core i7-3770K را بر روی 4.8 یا 4.9 گیگاهرتز تنظیم نمود. رسیدن فرکانس به این میزان، بدان معنی است که تجربه انجام بازی بر روی سیستم مجهز به این پردازنده بسیار لذت بخش خواهد بود.

قیمت این پردازنده چیزی حدود 319 و 339 دلار است که برای یک پردازنده قیمت زیادی است؛ اما اگر قیمت برایتان مهم نیست، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این پردازنده استفاده کنید.

2- بهترین پردازنده مخصوص بازی برای کامپیوترهای شخصی از لحاظ قدرت و قیمت: Intel Core i5-3470

چهار پردازنده کامپیوتر مخصوص بازی

قیمت این پردازنده در مقایسه با 3770K حدود 120 دلار ارزان‌تر است. این در حالی است که نتایج بنچمارک این پردازنده خارق‌العاده بوده و در مقایسه با مدل بالاتر تنها 5 درصد کاهش کارایی دیده می‌شود.

اگر قابلیت انجام اورکلاک برای شما ضروری نیست، هیچ دلیلی وجود ندارد که بخواهید 3770K را خریداری کنید. زیرا اختلاف قدرت این دو پردازنده در عمل بسیار ناچیز است.

3- بهترین پردازنده مخصوص بازی برای کامپیوترهای شخصی از لحاظ قیمت: AMD FX-4100

چهار پردازنده کامپیوتر مخصوص بازی

از لحاظ قدرت پردازش در زمینه بازی، AMD هیچ گاه نتوانسته به گردپای Intel برسد. اما هرگز نمی‌توان یک پردازنده چهار هسته‌ای اینتل را با قیمتی کمتر از 170 دلار خریداری کرد. اینجاست که AMD وارد میدان می‌شود و با ارائه سری پردازنده‌های چهار هسته‌ای خود با قیمتی کمتر از 170 دلار، نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب می‌کند.

قدرت پردازشی FX-4100 حدود 40 درصد کمتر از Core i5-3470 اینتل است. این بدان معنی است که عملیات رندرینگ در این پردازنده با تاخیر صورت می‌گیرد، اما جای نگرانی نیست زیرا این پردازنده می‌تواند اغلب بازی‌ها را با نرخ 60 فریم در ثانیه نمایش دهد، البته فراموش نکنید که در اجرای بازی‌ها مهمترین نقش را کارت گرافیک ایفا می‌کند و در کنار این پردازنده‌ها به یک کارت گرافیک قدرتمند نیز نیاز خواهید داشت.

4- بهترین پردازنده مخصوص بازی برای دستگا‌های قابل حمل: Intel Core i7 Quad-Core

چهار پردازنده کامپیوتر مخصوص بازی

چنانچه بخواهید به جای خرید یک کامپیوتر رومیزی، یک لپ‌تاپ تهیه کنید، گزینه‌های انتخابی بسیار کمتری در زمینه پردازنده پیش روی شما قرار دارند. پردازنده Core i7-Quad-Core اینتل، یکی از بهترین پردازنده‌های موجود برای دستگاه‌های قابل حمل است. توان پردازشی این پردازنده بسیار خوب و قابل قبول است و میزان مصرف انرژی آن در مقایسه با پردازنده‌های دیگر کمتر است. البته اگر تمایل دارید تا یک لپ‌تاپ تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم لپ‌تاپ مجهز به نسل چهارم (Haswell) از این پردازنده را تهیه نمایید. چون در پردازنده‌های هسول مصرف باتری به مراتب کاهش پیدا کرده است و از طرفی قدرت گرافیکی، GPU داخلی پردازنده نیز به مراتب ارتقاء یافته است. همچنین فراموش نکنید که اولترابوک‌ها که در انتهای نام پردازنده آنها حرف U وجود دارد، به مراتب ضعیف‌تر از پردازنده لپ‌تاپ‌های معمولی هستند که در نام سری آنها حرف M قرار دارد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits