دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اخبار بد برای دوستداران ایکس‌باکس وان مایکروسافت
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
xbox one در طی جریان معرفی ایکس‌باکس جدید که چند هفته قبل توسط مایکروسافت برگزار شد، از امکانات و ویژ
xbox one xbox one

در طی جریان معرفی ایکس‌باکس جدید که چند هفته قبل توسط مایکروسافت برگزار شد، از امکانات و ویژگی‌های بسیاری پرده‌برداری شد و گیمرها مشعوف و هیجان زده شدند. در همین راستا کاربران مشتاق که عموما دارندگان نسل قبلی این کنسول یعنی ایکس‌باکس 360 بودند، با سوالات بسیاری سردرگم ماندند؛ آیا بازی‌های نسل قبل بر روی کنسول جدید اجرا خواهند شد؟ چگونه؟ و آیا اتصال دائمی به اینترنت مورد نیاز است؟ حال مایکروسافت از حقایقی می‌گوید که چندان به مذاق کاربران، خصوصا گیمرهای ایرانی خوش نخواهد آمد.

مشخصا مایکروسافت در صدد برقرار داشتن سیاست‌های جدیدی است تا با استفاده از بازی‌های کرک شده مقابله کند و امکان تحقق این امر را با سخت گیری خاصی پیگیری می‌کند.

حال شما را با برخی از این سخت گیری های اعمال شده که غالبا حاوی اخباری بد هستند آشنا می‌کنیم:

ایکس‌باکس وان باید به اینترنت متصل شود. نه به صورت دائمی؛ اما حداقل یکبار در هر 24 ساعت اتصال به اینترنت ضروری است. در غیر این صورت، امکان اجرای بازی‌های خود را، حتی در صورت اصل بودن، نخواهید داشت. پیشنهاد مایکروسافت برای سرعت اتصال هم 1.5 مگابیت بر ثانیه می‌باشد.

مشخصا این خبر برای کاربران ایرانی، حتی آن دسته که بازی‌های مورد علاقه خود را خریداری می‌کنند هم، وحشتناک است؛ چرا که در حال حاضر امکان دسترسی به اینترنت 1.5 مگابیت بر ثانیه (و حتی کمتر از آن هم) برای اکثر کاربران ایرانی وجود ندارد. هرچند هنوز مشخص نیست که در راستای سیاست‌های جدید وزارت امور خارجه ایالات متحده، دسترسی کاربران ایرانی تا چه حد به سرور های مایکروسافت برقرار باشد.

به علاوه، در داد و ستد بازی های کارکرده و یا قرض دادن آن‌ها به دیگران نیز سخت‌گیری هایی انجام شده است. به طوری که شرایط گوناگونی برای این کار باید در نظر گرفته شده و احتمالا امکان هدیه دادن بازی های کارکرده نیز وجود نخواهد داشت. البته اقدامات اخیر مایکروسافت نارضایتی بسیاری از کاربران ، حتی در کشورهای اروپایی و خود آمریکا را نیز برانگیخته و باید دید که آیا تجدید نظری صورت خواهد گرفت یا خیر.

به نظر شما، این سیاست های مایکروسافت تا چه حد می‌تواند در موفقیت یا عدم موفقیت ایکس‌باکس وان موثر باشد؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits