دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
در هر سازمان ۴۶۱ ابزار ابری استفاده می‌شود
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در هر سازمان ۴۶۱ ابزار ابری استفاده می‌شود - ایتنا- این‌روزها ابرها و فناوری‌های مربوط به آنها-سازمان-ابزار-ابری

دلگرم- این‌روزها ابرها و فناوری‌های مربوط به آنها جایگاه خود را در میان مدیران و موسسات و شرکت‌ها تثبیت کرده‌اند.

در هر سازمان ۴۶۱ ابزار ابری استفاده میشود

گسترش قابل ملاحظه ابزارهای ابری در حوزه کسب‌وکار که البته در بیشتر مواقع هم خارج از تصورات و پیش‌بینی‌های مدیران اطلاعاتی سازمان‌ها بوده است، در بسیاری از شرایط می‌تواند مشکلاتی را هم به همراه داشته باشد.

شرکت‌هایی که قانونمندی زیادی دارند به ناگهان خود را در شرایطی می‌یابند که باید با این ابزار‌ها تطابق پیدا کنند. ابزارهای ابری مخصوص شرایط بحرانی سازمان‌ها در برخی مواقع نمی‌توانند سرویس‌های مناسب را ارایه دهند و علاوه بر این، همواره خطرات امنیتی این قبیل ابزار‌ها را تهدید می‌کند.

مطالعات و بررسی‌های مختلفی که در این زمینه صورت گرفته است هر کدام به صورت جداگانه بخشی از این مشکلات را نمایان می‌کند.

به گزارش دلگرم به نقل از همکاران سیستم و به نقل از وب‌سایت cio، مرکز تحقیقاتی Forrester در تازه‌ترین بررسی خود به این نتیجه رسیده است که ارزش بازار جهانی خدمات پردازش ابری عمومی در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱۹۱ میلیارد دلار می‌رسد.

این مرکز همچنین اعلام کرده است که در این سال ارزش بازار پلتفورم‌های ابری به بیش از ۴۴ میلیارد دلار می‌رسد و درآمد بازار خدمات پردازش ابری در حوزه کسب‌وکار‌ها از ۱۴ میلیارد دلار هم فرا‌تر می‌رود.

مرکز Netskope در گزارش جدید خود اعلام کرد که هر سازمان به‌طور میانگین ۴۶۱ ابزار ابری را در خود جا داده است که این رقم ۹ تا ۱۰ برابر بیش از پیش‌بینی‌های مرکز IT سازمان در مورد تعداد ابزارهای ابری است.

خدمات به‌ اشتراک گذاری اطلاعات مبتنی بر فضای پردازش ابری یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در این زمینه محسوب می‌شود. کارمندان ممکن است که برخی اطلاعات سازمانی یا شخصی را روی خدمات ابری ذخیره کنند و دستگاه‌های مخصوص تهیه نسخه پشتیبان و مرکز IT سازمان هم به آن دسترسی نداشته باشد.

زمانی که این کارمندان شرکت را ترک می‌کنند، مرکز فناوری سازمان هیچ دسترسی به این اطلاعات ندارد و به درستی نمی‌داند چه بخش از اطلاعات مورد نیاز خود را از دست داده است.

مرکز Spiceworks که شبکه تخصصی برای متخصصان محسوب می‌شود به تازگی مطالعه‌ای را روی ۵۰۰ کار‌شناس فناوری انجام داد و نیمی از آن‌ها اعلام کردند که کارمندان از سرویس‌های ابری برای ذخیره و به‌اشتراک گذاری اطلاعات استفاده می‌کنند و خدمات همگام‌سازی نیز همواره روی سیستم‌های آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته باید گفت که ۳۱ درصد این افراد تمایلی به استفاده از این سرویس‌ها نداشتند و تنها ۴ درصد این افراد استفاده از این قبیل سرویس‌ها را برای کارمندان خود ممنوع کرده‌اند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits