دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جلوی ورود ابر کامپیوتری را نمی‌توان گرفت
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جلوی ورود ابر کامپیوتری را نمی‌توان گرفت - ایتنا- در ایران شرکت‌های استارتاپ و زیرساخت تلاش -جلوی-کامپیوتری-توان-گرفت

دلگرم- در ایران شرکت‌های استارتاپ و زیرساخت تلاش می‌کنند فضای ابری در کشور راه بیندازند.

جلوی ورود ابر کامپیوتری را نمیتوان گرفت

مدیر عامل یک شرکت اینترنتی درباره روند رایانش در دنیا گفت: روند ابری شدن در بسیاری از کشورها طی پنج سال گذشته جا افتاده است و این امر چیزی نیست که بتوان جلوی ورودش به ایران را گرفت.

به گزارش دلگرم به نقل از ایسنا،سعید رحمانی با اشاره به این‌که رایانش ابری طی سال‌های آینده در ایران اتفاق خواهد افتاد، اظهار کرد: در ایران نیز شرکت‌های استارتاپ و زیرساخت تلاش می‌کنند یک فضای ابری در کشور راه بیندازند.

وی افزود: اگرچه ایران نسبت به کشورهای پیشرفته در این زمینه بین پنج تا ۱۰ سال عقب تر حرکت می کند اما سیستم ابری شدن در ایران به سرعت جا خواهد افتاد.

مدیر عامل این شرکت اینترنتی با اشاره به تازه وارد بودن فن‌آوری 3G و 4G در کشور خاطرنشان کرد: اگرچه این فن‌آوری در اروپا سابقه‌ای حداقل پنج ساله دارد و در کشورهای آمریکایی به اوج خود رسیده است اما در ایران نیز طی یک سال گذشته به خوبی توانسته جا بیفتد.

رحمانی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه تکنولوژی‌های ارتباطی به کشورهایی مانند ایران دیرتر می‌رسند قیمت آن‌ها کمتر خواهد بود و با سرعت بیشتری پیشرفت می‌کنند.

وی درباره سیستم اینترنت ابری نیز خاطرنشان کرد: در دنیا شرکت‌های بزرگ اینترنتی به دنبال این هستند که قیمت بالای پهنای باند را کمتر کنند و از سوی دیگر دسترسی و سرعت اینترنت را افزایش دهند.

مدیر عامل این شرکت اینترنتی ادامه داد: سیکل سه جانبه قیمت، سرعت و دسترسی به طور مداوم در حال تغییر است و انتظار می‌رود در ایران نیز قیمت اینترنت کاهش پیدا کند و در ازای آن سرعت و دسترسی بیشتر شود.

رحمانی همچنین درباره روش‌های دسترسی به اینترنت در هر زمان در آینده اظهار کرد: دسترسی همیشگی به اینترنت از طریق اینترنت سیم کارت،‌ وایفای یا روش‌های ابری که از طریق دولت و بخش خصوصی ایجاد می‌شود به دست می‌آید.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits