دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بزرگ ترین اخراج کارمندان مایکروسافت در تاریخ
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بزرگ ترین اخراج کارمندان مایکروسافت در تاریخ - "ساتیا نادلا" انجام می‌دهد: ایتنا - منابع آگاه -بزرگ-ترین-اخراج-کارمندان-مایکروسافت-تاریخ

"ساتیا نادلا" انجام می‌دهد:

دلگرم- منابع آگاه داخلی که نخواستند نامشان فاش شود به خبرگزاری بلومبرگ توضیح دادند که خبر رسمی مربوط به این اخراج بزرگ تا هفته آینده منتشر می‌شود.

بزرگ ترین اخراج کارمندان مایکروسافت در تاریخ

شرکت مایکروسافت قصد دارد به‌زودی بزرگترین فرآیند اخراج کارمندان در تاریخ فعالیت‌های خود را رقم بزند تا از این طریق بخش قابل ملاحظه‌ای از هزینه‌های آن کاهش یابد.

به گزارش دلگرم به نقل از رایورز، این اتفاق در جریان خرید مرکز تولید دستگاه‌های نوکیا محقق می‌شود که طی آن مایکروسافت می‌کوشد تعداد کارمندان در مجموع زیرمجموعه‌های خود را به حداقل برساند.

منابع آگاه داخلی که نخواستند نامشان فاش شود به خبرگزاری بلومبرگ توضیح دادند که خبر رسمی مربوط به این اخراج بزرگ تا هفته آینده منتشر می‌شود.

"ساتیا نادلا"(Satya Nadella) مدیرعامل مایکروسافت که تنها ۵ ماه از زمان انتصاب او در این سمَت می‌گذرد هفته گذشته با انتشار نامه‌ای به تمام کارمندان خود توضیح داده بود که این شرکت قصد دارد در جریان فعالیت‌های جدید خود تمرکز بیشتر بر خدمات پردازش ابری، خدمات موبایلی و بهره‌وری داشته باشد.

شرکت مایکروسافت تا تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۱۴ میلادی ۱۲۷,۱۰۴ کارمند داشت که البته این رقم با احتساب ۳۰ هزار کارمندی بود که مایکروسافت در جریان خرید مرکز تولید دستگاه‌ها و خدمات نوکیا تحت پوشش خود گرفت.

غول نرم‌افزاری جهان پیش از این اعلام کرده بود که بر اساس یک برنامه ۱۸ ماهه می‌کوشد ۶۰۰ میلیون دلار از هزینه‌های خود کاهش دهد.

بزرگ ترین اخراج کارمندان مایکروسافت در تاریخ

هنوز تعداد کارمندانی که قرار است در این اقدام اخراج شوند اعلام نشده است. اما منابع داخلی گزارش دادند که این اتفاق می‌تواند بزرگ‌ترین اخراج کارمندان مایکروسافت در طول تاریخ باشد.

لازم به ذکر است که شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۰۹ میلادی در جریان بروز بحران اقتصادی جهان مجبور شد ۵۸۰۰ کارمند خود را بیرون کند که این رقم در سال مذکور معادل ۵ درصد از تمام نیروی کاری مایکروسافت بود.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits