دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هر آنچه از مزدا ام ایکس ۵ جدید باید بدانیم
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
مزدا ام ایکس 5: در صنعت خودروسازی ما دو نوع مدل اتومبیل داریم که برخی از آنها باید بازطراحی شوند و تغییراتی پیدا کنند اما برخی دیگر نباید دستی به آنها زده شد. اتومبیل کوپه و کروک مزدا ام ایکس 5 از نوع دوم است که نیازی به ایجاد تغییراتی نداشته و یک...

مزدا ام ایکس 5: در صنعت خودروسازی ما دو نوع مدل اتومبیل داریم که برخی از آنها باید بازطراحی شوند و تغییراتی پیدا کنند اما برخی دیگر نباید دستی به آنها زده شد. اتومبیل کوپه و کروک مزدا ام ایکس 5 از نوع دوم است که نیازی به ایجاد تغییراتی نداشته و یک اتومبیل برجسته است.

شرکت مزدا برای سال 2019 تصمیم گرفت تغییرات اندکی را در این اتومبیل حاصل کند. مزدا سعی کرده پیشرانه بهتری نسبت به مدل پیشین داشته باشد و به تازگی پیشرانه 180 اسب بخاری به جای 150 اسب بخاری دریافت کرده است. همچنین یک ستون چرخشی تلسکوپی و تریم GTS به مدلی جذاب برای صاحبان آن تبدیل شده است.

مزدا ام ایکس 5 یک مدل برجسته است و ما تصمیم گرفتیم سفری 1000 کیلومتری را با آن داشته باشیم تا اطلاعات بیشتری از عملکرد بالا این خودرو بدست آوریم. مدلی که بسیار قابل توجه بوده و عملکرد بالایی به عنوان یک کوپه کروک باید از آن انتظار داشت. مزدا از برندهای شناخته شده بوده و تاکنون توانسته خودروهای باکیفیتی را توسعه دهد که در نوع خود بی نظیر بودند.

www.delgarm.com

سفری لذت بخش با عضو کوچک مزدا

ام ایکس 5 نیز در میان محصولات این شرکت ژاپنی بسیار محبوب بوده و توانسته موردتوجه همگان قرار گیرد. یکی از دلایلی که مزدا را برای تغییر طراحی ام ایکس 5 ترغیب نمی سازد، محبوبیت این سبک بوده که موجب افزایش فروش آن شده است. از همین رو اگر نگاهی به مدل 2019 با دیگر نسخه های پیشین ام ایکس 5 بیاندازید متوجه خواهید شد تغییرات بیشتر در بخش فنی و رفاهی بوده نه طراحی ظاهری.

البته اینکه طراحی ام ایکس 5 جذاب است بدان معنا نیست مزدا هیچ گاه تغییری در طراحی ام ایکس 5 نخواهد داشت. نسل بعدی ام ایکس 5 را باید در اواخر دهه شاهد باشیم و در طی سال های آتی خبری از آن نخواهد بود. نسل فعلی آن قدری رضایت بخش است که بتواند موردتوجه جوان پسندها و افرادی که به مدل کامپکت رودستر علاقه نشان می دهند، قرار گیرد.

ما این خودرو کوچک را در جاده های خارج از شهر تست کردیم تا مشخص شود مزدا سطح عملکرد ام ایکس 5 را تا چه سطحی افزایش داده که بتواند مناسب هر نوع شرایط جاده ای باشد. در سفر خود از خودرویی برخوردار بودیم که می توان آن را از مدل های برجسته به شمار آورد و تجربه رانندگی جذابی برای ما رقم زد. هنگامی که با اتومبیلی کوچک به سمت جاده خارج از شهر می روید ممکن است کمی ابهام داشته باشید که آیا می توان با چنین خودرویی از پس جاده طولانی برآمد. ام ایکس 5 مدلیست که برای سفرهای طولانی گزینه قابل توجهی بوده و نباید هیچ نگرانی داشت.

کوچک اما جسور

برخلاف برخی مدل های کامپکت که رضایت بخش نیستند و حتی ممکن است در راه مشکلاتی را درپی داشته باشند، این محصول ژاپنی ویژگی های قابل توجهی داشته و در سطحی نیست که دردسرساز باشد و با مشکلاتی شما را رو به رو سازد که مانع تجربه سفری خوش شود. ام ایکس 5 مزدا یک مدل معمولی نیست و باید آن را در نوع خود قابل توجه است. این اتومبیل شرکت مزدا کیفیت ساخت بالایی داشته به شکلی می توان روی آن حساب ویژه ای باز کرد. اگر سفرهای طولانی بسیاری را همیشه دارید بدون شک نباید این مدل را فراموش کنید.

www.delgarm.com

با پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر قدرت عملکرد ام ایکس 5 بسیار برجسته است. در بحث فنی ام ایکس 5 مزدا یک مدل تمام عیار است که در مقایسه با رقبا خود قادر بوده عملکرد بهتری نشان دهد. این ویژگی مثبتیست که کمپانی مزدا توجه بسیاری به مدل کامپکت کروک خود ام ایکس 5 داشته است. تجربه همراه شدن سفر با ام ایکس 5 از آنجایی که کوچک، کارآمد و پرتوان است، بسیار لذت بخش می باشد. زمانی می توانید به این موضوع پی ببرید که آن را هدایت می کنید و در زبان نمی‌توان به ویژگی های راحت رانندگی آن پی برد.

هندلیگ جذاب یکی از ویژگی های بارز ام ایکس 5 مزداست. باتوجه به اینکه شرکت ژاپنی المان های یک مدل اسپرت را در آن به کار برده از این رو تجربه رانندگی هیجان انگیزی می توان با ام ایکس 5 جدید مزدا داشت. پایداری حرکتی بالا این خودرو کامپکت کوپه خیره کننده است که در کمتر اتومبیل هم سطح آن می توان شاهد بود.

ام ایکس 5 معمولی اما اسپرت

www.delgarm.com

ام ایکس 5 کابین استانداردی دارد و تنها دو نفر را می تواند حمل کند. بخش صندوق نیز فضای کافی برای دو چمدان معمولی را دارد اما بسیار گسترده نیست که باتوجه به ساختار بدنه این کوپه ژاپنی عجیب نیست. طراحی بدنه به شکلی که بوده هر فردی را شیفته خود می سازد البته نباید به هر فرد اشاره کرد زیرا برخی سلایق سختی داشته و ممکن است ام ایکس 5 مزدا را یک گزینه نامعقول برای سفر یا خرید بدانند. اما باید بیان کرد این کوپه رودستر با هزینه مطلوب خود یک گزینه قوی برای سفر و داخل شهریست.

زیرا در مدت زمانی که ما 1000 کیلومتری را سپری می کردیم احساس خستگی و ناراحتی با ام ایکس 5 نداشته و باید آن را در میان رقبا یک خودرو برجسته دانست. فضای داخل کابین باتوجه به قیمت ایده آل کاملا اسپرت بوده و احساس یک خودرو خانوادگی معمولی را نخواهید داشت. تریم ترکیبی چرم و پارچه ترکیب جالبی بوده که در ام ایکس 5 می توان شاهد آن بود. صفحه نمایش نسبتا کوچک در کنسول میانی قرار گرفته تا سیستم سرگرمی مزدا روی آن قرار گیرد و تجربه سرگرمی خوبی را رقم زند.

باکیفیت و قدرتمند

دوخت های قرمز رنگ روی صندلی در کنار تریم مشکی چرمی و پارچه جذاب و هیجان انگیز است. فرمان نیز از نوع چرمی بوده و دوخت قرمز رنگ را می توان روی آن شاهد بود. در حقیقت کابین داخلی و ساختار این مدل مزدا با فیات 124 مشترک است و هر دو یک پلتفرم، پیشرانه و طراحی کابین را دارا هستند. برای آن که هزینه توسعه پلتفرم نسل جدید ام ایکس 5 کاهش یابد، مزدا تصمیم می گیرد در همکاری با فیات مدلی مشترک را توسعه دهند و نتیجه دو خودرو همسان ام ایکس 5 مزدا و فیات 124 بود.

www.delgarm.com

اگرچه در بیشتر وجه ها شبیه به یکدیگر هستند اما در طراحی متفاوت بوده و کمتر می توان به این مسئله پی برد. به طور کلی تجربه نخست رانندگی با ام ایکس 5 بسیار لذت بخش بوده و توانست نظر ما را جلب کند. این بدان معناست مزدا موفق شده در توسعه ام ایکس 5 عملکرد خوبی داشته و کوپه رودستر کارآمدی را که در عین تجربه رانندگی جذاب، قیمت مناسبی نیز در نظر گیرد.

البته اگر به دنبال خودرو کوپه قدرتمندتر هستید، بهتر است از ام ایکس 5 مزدا فاصله گیرید زیرا بعید به نظر می رسد بتواند رضایت شما را جلب کند و یک مدل متفاوت به شمار می رود. بسیاری ممکن است در ذهنشان این سوال پیش آید که در نتیجه گیری این خودرو چه صفاتی را می توان به کار برد. صفاتی که باید برای ام ایکس 5 مزدا نام ببریم بدون شک سه کلمه، کوچک، خوش قیمت و کارآمد است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits