دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با حرف های مثبت استرس را کاهش دهید

گفته های مثبت برای کاهش استرس

با حرف های مثبت استرس را کاهش دهید
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
تفکر مثبت تاثیر بسزایی در مدیریت استرس دارد و با مدیریت استرس سلامت خود و زندگی تان را تضمین کنید. بهتر است شیوه منفی حرف زدن را کمار بگذارید. برای این کار نیاز به تمرین دارید. با ما همراه باشید!

کاهش استرس با حرف های مثبت

تفکر مثبت تاثیر بسزایی در مدیریت استرس دارد و با مدیریت استرس سلامت خود و زندگی تان را تضمین کنید. بهتر است شیوه منفی حرف زدن را کمار بگذارید. برای این کار نیاز به تمرین دارید. با ما همراه باشید!

همیشه نیمه پر لیوان رو می بینید یا نیمه خالی؟ پاسخ شما به این سوال قدیمی و کلیشی شیوه زندگی و تفکر شما در مورد مسائل ریز و درشت زندگی اشکار می کند . تفکر شما در مورد شخص خودتان ، اینکه ببینید بیشتر اوقات خوش بین هستید یا بدبین، تاثیر بسیار مهمی بر سلامت شما خواهد گذاشت.

در حقیقت مطالعات روانشناسی نشان می دهد که ویژگی های شخصیتی شما مثل بدبینی یا خوش بین بودنتان به شدت روی رفتارهاب دیگر و سلامت بدن شما تاثیر دارد. فکر مثبت معمولا با خوش بینی همراه است و و کلیدی برای مدیریت و کاهش استرس است. مدیریت موثر استرس با خیلی از فاکتورهای سلامتی در ارتباط است. اگر مایلید که انسان خوش بینی باشید پس ناامید نشوید و از هدفتان دست نکشید، چون می توانید مهارت های تفکر مثبت را یاد بگیرید.

تفکر مثبت به این معنا نیست که فکرتان را در یک قفش نگه دارید و اجازه ورود هیچ فکر منفی را به ان ندهید. تفکر مثبت به این معناست که در صورت دریافت فکر منفی از بعد خوش بینانه و مثبت به ان نگاه کنید و در نتیجه تفکرات مثبتی از کنار ان تولید شود. پس بهتر این است که تفکرات منفی هم باشد و برخورد درست داشته باشید نه اینکه کلا هیچ فکر منفی وجود نداشته باشد.

تفکر انسان معمولا با صحبت های درونی حاصل می شود. یعنی صحبت انسان با خودش. صحبت کردن با خود باعث پایان بخشیدن به تمام تفکرات منفی در ذهن می شود. در واقع وقتی شما با خودتان صحبت می کنید مجال جولان دادن به افکار منفی را نمی دهید. تفکرات به طور اتوماتیک می توانند مثبت یا منفی باشند. خیلی از این تفکرات بر پایه دلیل و منطق است. خیلی از صحبت هایی که با خود دارید ممکن است از تصور غلطی که به دلیل اطلاعات کم می باشد ، اشتباه باشد.

www.delgarm.com

اگر بیشتر افکاری که در ذهن شما پرسه می زند منفی باشد، در نتیجه نگاهتان به زندگی بدبینانه خواهد شد.‌ اما اگر بیشتر افکار مثبت داشته باشید، ناخوداگاه به زندگیتان خوش بین تر می شوید.

مزایای فکر مثبت بر روی سلامتی

محققان موفق به کشف تاثیرات فکر مثبت و خوش بینی بر روی سلامتی شده اند.‌ تاثیراتی که فکر مثبت بر روی سلامتی می گذارد ، شامل این موارد می شود:

افزایش طول عمر

کاهش خطر افسردگی

کاهش استرس

مقاوم بودن بدن در برابر مریضی های جزئی

ارامش فکری و جسمی بالا

عملکرد بهتر قلب و کاهش خطر مرگ در اثر بیماری های قلبی

مهارت بالای مواجهه با مشکل در زمان سختی و استرس

شاید دلیل تفکر مثبت و تاثیرش روی سلامتی زیاد مشخص نباشد . اما یکی از نظریه های موجود این است که نگاه مثبت باعث برخورد بهتر شما در شرایط استرس زا شده که همین کار باعث کاهش اثرات مضر استرس بر روی سلامت فرد می شود.

همچنین گفته شده که افراد خوش بین و با تفکر مثبت ،سبک زندگی سالم تری دارند. این افراد فعالیت های فیزیکی بیشتری خواهند داشت ، رژیم غذایی سالم تری دنبال می کنند ، و از سیگار و مشروبات الکلی استفاده نمی کنند.

تشخیص تفکر منفی

ممکن است از مثبت یا منفی بودن صحبت هایی که با خودتان دارید مطمئن نباشید. حال چند نمونه از این کلام های منفی رایج را برایتان مثال می زنیم:

فیلترکردن: همیشه در شرایط سخت جنبه های منفی موقعیت را در ذهنتان بزرگ می کنید و تفکرات مثبت را از فیلتر دور می اندازید. به عنوان مثال یک روز عالی در محل کار سپری کرده اید. تمام وظایفتان را به موقع و با سرعت و روند عالی به پایان رسانده اید. اما عصر که به خانه برگشید در فکرتان فقط به دنبال یک نقص در کارتان می گردید و یک سره بدی ها را جسجتجو می کنید تا یک مورد پیدا کنید.

شخصی سازی کردن: با رویداد اتفاقات بد به طور ناخوداگاه از خودتان شرمنده می شوید. به عنوان مثل به شما خبر دادند که بیرون رفتن با دوستتان کنسل شده و شما با خود فکر می کنید که علت این کنسلی این است که دیگران دوست ندارند کنار شما وقت بگذرانند.

فاجعه سازی: در ناخوداگاهتان همیشه بدترین ها را پیش بینی می کنید. مثلا به کافی شاپ رفتید و سفارش شما را اشتباه اورده اند و دیگر فکر می کنید پایان روز یک فاجعه در انتطار شماست چون از الان بد اورده اید! متقارن سازی: شما همه چیز را خوب یا بد می بینید و هیچ حد وسطی قائل نیستید. فکر می کنید یا باید موفق شوید یا در غیر این صورت بدبخت ترین موجود عالم هستید.

www.delgarm.com

روی تفکرات مثبت تمرکز کنید

می توانید یاد بگیرید که چگونه تفکرات منفی را به مثبت تبدیل کنید. این کار بسیار ساده است اما نیاز به زمان و تمرین دارد. ممکن است یک عادت جدید برای خودتان خلق کنید. حال در زیر راه هایی را به شما پیشنهاد می کنیم که خوش بینی و تفکر مثبت را افزایش دهید:

محیط را شناسایی کنید و تغییر دهید. اگر مایلید خوش بین تر از قبل باشید و بیشتر در معرض تفکرات مثبت قرار بگیرید، اول نواحی در زندگیتان که در ان ها احساس منفی دارید را شناسایی کنید مثل جایی که مشغول به کار هستید، روابط روزانه و ... . بعد از شناسایی می توانید با کاهش تمرکز روی این قسمت ها تفکر مثبت را افزایش دهید. خودتان را بازبینی کنید. در طول روز کمی دست نگه دارید و تفکرات خود را بازبینی کنید. اگر متوجه شدید که افکار منفی تان زیاد است. راهی برای تغییر آن پیدا کنید.

شوخ طبع باشید و از شوخ طبعی دیگران استقبال کنید. لذت لبخند و خنده را از خودتان دریغ نکنید، مخصوصا زمانی که شرایط سختی را سپری می کنید. در تمام اتفاقات روزانه شوخ طبعی خود را حفظ کنید‌ . زمانی می توانید بیشتر بخندید و شاد باشید که استرس کم تری داشته باشید.

یک سبک زندگی سالم را دنبال کنید.‌ حتما نیم‌ساعت در روز را به تمرین و ورزش اختصاص دهید و در بیشتر روزهای هفته ان را تکرار کنید. می توانید این نیم ساعت را به سه پارت ده دقیقه ای تقسیم کنید ورزش به طور ویژه روی حال و هوای شما تاثیر گزار است و استرس را کاهش می دهد‌ . یک رژیم غذایی سالم را برای ذهن و بدنی سالم دنبال کنید. و تکنیک هایی را برای مدیریت استرس به کار ببندید.

اطرافتان را از انسان های مثبت نگر پر کنید. مطمئن باشید که هرچه افراد مثبت دور و برتان بیشتر باشد ، حمایت بیشتری خواهید داشت و پیشنهاد ها و فید بک های مفیدی از ان ها دریافت خواهید کرد. افراد منفی فقط باعث افزایش سطح استرس شما شده و باعث می شود به خودتان و توانایی هایتان در مدیریت استرس از راه سالم شک‌کنید.

تمرین کنید با خودتان حرف های مثبت بزنید. این روش را با پیروی از یک قانون شروع کنید. هر چیزی که دوست ندارید به دیگران بگویید و ناامیدشان کنید را به خودتان هم نگویید. همیشه ارام باشید و بهترین مشوق خودتان باشید. اگر یک فکر منفی به ذهنتان خطور کرد ، سریعا ان را بازبینی کنید و پاسخ به ان فکر منفی را با تصدیق و تایید خودتان بدهید. در مورد نعمت هایی که در زندگیتان بابتش شکر گزار هستید بیشتر فکر کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits