دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه در توییتر اکانت بسازیم؟ (2018) راهنمای گام به گام و آسان
58
زمان مطالعه: 8 دقیقه
ساختن اکانت توییتر چه روش هایی دارد؟ وقتی درباره حضور رسانه های اجتماعی برای تجاری سازی نام وبلاگ و یا پروفایل مان صحبت می کنیم، همیشه درباره توییتر صحبت می کنیم.

اکانت توییتر از نون شب هم واجب تر است! surprise دیروز در حال مشاوره دادن به یکی از مشتری هایم بودم که یک افسر ارتش بازنشسته بود و من درباره توییتر و دیگر سایت های رسانه ای اجتماعی صحبت می کردم. چیزی که واسم عجیب بود این بود که ایشان تا به حال نام توییتر رو نشنیده بود. بسیاری از مبتدیان هستند که اطلاعی از توییتر ندارند و یک راهنما برای اینکه آنها چگونه می توانند یک حساب توییتر ایجاد کنند و از آن استفاده کنند برایشان مفید خواهد بود. خوب من اینجا یک راهنمای گام به گام از اینکه چطور می توان یک حساب توییتر ایجاد کرد را به اشتراک می گذارم و البته این یک راهنمای بسیار ابتدایی هست که از مراحل آن تصاویر هم تهیه کرده ام که بیشتر قابل فهم باشد.

توصیه شخصی من این هست که اگر شما بر روی یک دامین (دامنه وب سایت) معروف کار می کنید دو حساب توییتر ایجاد کنید. یکی برای پروفایل شخصی شما و دیگر برای وبلاگ شما، یک نمونه که می توان به آن اشاره کرد توییتر خود من است که denharsh@ و برای وبلاگ ShoutMeLoud از ShoutMeLoud@ استفاده شده است.

ساخت اکانت توییتر در ایران

ثبت نام توییتر

ورود به توییتر

توییتر چیست و چرا به پروفایل در توییتر نیاز دارید؟

اجازه دهید مقدمه ای کوتاه از توییتر ارائه دهم، زیرا به عنوان یک مبتدی ممکن است که از آن بی اطلاع باشید. توییتر یک ابزار میکرو بلاگ نویسی است که در آن شما می توانید نظرات، لینک ها و ایده های خود را با قابلیت نوشتن تا 160 حرف به اشتراک بگذارید. مزیت عمده توییتر، پایگاه کاربری بزرگ آن است و اینکه یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی پس از فیس بوک می باشد.

شما می توانید از توییتر برای برقراری ارتباط با بسیاری از دیگر افراد که ایده و افکاری شبیه به خودتان دارند استفاده کنید، با آنها صحبت و ارتباط برقرار کنید. از دیدگاه بازاریابی، می توانید از توییتر برای تبلیغ وبلاگ خود، ایجاد ترافیک و ایجاد هویت برای نام تجاری خود استفاده کنید. هنگامی که شما برای وبلاگ خود یک حساب توییتر ایجاد نمائید، می توانید راهنمای زیرا را برای درک بهتر مساله بخوانید.

قبل از اینکه قدم در اولین مرحله را در توییتر بگذارید، به یاد داشته باشید که این یک وب سایت شبکه اجتماعی است، بنابراین شما باید به صورت اجتماعی رفتار کنید و تمامی آداب و قوانین شبکه های اجتماعی را رعایت کنید تا بتوانید تفاوت ایجاد کنید. خوب اجازه بدید که به کارمون برسیم و ادامه بدیم.

راهنمای گام به گام ایجاد حساب توییتر

به وب سایت Twitter.com بروید و روی ثبت نام (Signup) کلیک کنید و همانطور که در زیر توضیح دادم شروع به پر کردن اطلاعات کنید، به یاد داشته باشید که توییتر طرح های موحود بر روی صفحه اصلی (Homepage) خود را تغییر می دهد، البته جای دکمه ها ممکن است طی زمان فقط تغییر کنید.

وقتی که وارد صفحه اصلی توییتر خود شدید نام کامل خود، آدرس ایمیل و کلمه عبور خود را وارد نمائید تا بتوانید حساب توییتر را ایجاد نمائید. اگر برای وبلاگ خود یک حساب کاربری ایجاد می کنید، مطمئن شوید که در قسمت نام کامل، نام تجاری خود را وارد می کنید. به طور مثال ShoutMeLoud .

ممکن است دوست داشته باشید ثبل از اینکه ثبت نام کنید از آزاد و در دسترس بودن نام کاربری (Username) مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید که در این صورت می توانید با استفاده از سرویس رایگان http://namechk.com این کار را انجام دهید.

ساخت اکانت توییتر
ساخت اکانت توییتر - ثبت نام

بر روی گزینه ثبت نام برای حساب توییتر(Sign up for Twitter) کلیک کنید و در صفحه بعد، توییتر به طور خودکار نام شما را به عنوان نام کاربری پیشنهاد خواهد داد البته چنانچه نام شما به عنوان یک نام کاربری در دسترس و آزاد باشد و قبلا توسط شخصی دیگر انتخاب نشده باشد. البته این نام پیشنهادی می باشد و شما می توانید آن را همان لحظه یا بعدا تغییر دهید. با این حال توصیه می کنم که از همان روز اول یک نام کاربری را انتخاب کرده و بر روی تجاری سازی بهتر آن تمرکز کنید.

ساخت اکانت توییتر
ساخت اکانت توییتر - ثبت نام - مرحله 2

بر روی گزینه ایجاد حساب من (Create my account) کلیک کنید و مراحل بعد نیازمند چند کلیک موس توسط شما می باشد. در مرحله بعد توییتر چند حساب را به شما معرفی و توصیه می کند که آن حساب ها را دنبال(Follow) کنید، و شما می توانید این پنجره را به آسانی ببندید. البته من توصیه می کنم که آن حساب هایی که توییتر توصیه می کند و مربوط به حوزه کاری شما می شود را دنبال کنید. من در این مورد در پست های آینده صحبت خواهم کرد.

وریفای توییتر

فعالسازی توییتر

حساب توییتر خود را تایید کنید

شما یک ایمیل از تیم تایید توییتر دریافت خواهید کرد، بر روی لینک موجود در ایمیل دریافتی کلیک کنید تا حساب کاربری شما تأیید شود. به یاد داشته باشید، این یک گام مهم است. هنگامی که حساب خود را تأیید می کنید، به صفحه اصلی توییتر به صورت خودکار ارجاع داده می شوید و به حساب توییتر خود وارد می شوید. شما چیزی شبیه به این را خواهید دید (تصویر زیر):

ساخت اکانت توییتر
ساخت اکانت توییتر - فعالسازی توییتر

پروفایل توییتر خود را کامل کنید

تا کنون شما حساب توییتر خود را ایجاد کرده اید اما حساب شما مانند یک بوم خالی است. شما باید اطلاعات تان را اضافه کنید تا آن را زیبا و شخصی سازی کنید. اولین کاری که انجام می دهید این است که با کلیک کردن روی دکمه تنظیمات (Settings)، اطلاعات مهم مربوط خودتان یا نام تجاری تان را پر کنید. شما می توانید در مورد اینکه در قسمت Bio چه چیزی بنویسید این قسمت را بخوانید تا بفهمید که چگونه اطلاعاتی باید در این قسمت نوشته شود.

یک اشتباه بزرگ که بسیاری از کاربران دیده ام که انجام می دهد این است که؛ آنها با انتخاب جعبه تیک دار زیر تحت حریم خصوصی توییتر از توییت خود محافظت می کنند. من توصیه می کنم که همچین کاری انجام ندهند چون زمانی که شما از گزینه«حفاظت از ویژگی های توییتر خود»«Protect my Tweet feature» استفاده می کنید، سایر کاربران نمی توانند توییت های شما را ببینند تا زمانی که اجازه دهید آنها از شما را دنبال (Follow) کنند و در این بین شما فرصت های زیادی را از دست می دهید.

ساخت اکانت توییتر
ساخت اکانت توییتر - تکمیل پروفایل

بر روی بخش پروفایل کلیک کنید و تمام جزئیات لازم را وارد کنید. من اکیدا به شما توصیه میکنم از وبسایت خود در قسمت بیوگرافی (Bio) استفاده کنید، زیرا بسیاری از سرویس های وب و دایرکتوریهای توییتر وجود دارند که پروفایل های توییتر را فهرست می کنند و شما با این کار از خدمات بک لینک رایگان بهره خواهید برد.

چگونه شروع به استفاده از توییتر کنیم؟

گام بعدی این است که یاد بگیرید چگونه از توییتر استفاده کنید و باید از زبان و اختصارات توییتر مطلع باشید. من در زیر چند مورد را توضیح می دهم و چندین لینک هم در مورد بهترین منابع برای یادگیری توییتر را هم قرار می دهم.

• Tweet: هنگامی که فردی یک به روزرسانی را که شامل نهایتا 160 حرف می باشد را ارسال می کند.
• RT) Retweet): هنگامی که فردی یک به روزرسانی توییتر را مجددا به اشتراک می گذارد.
• reply@: وقتی می خواهید پیامی عمومی به شخصی ارسال کنید از این گزینه استفاده کنید @username و به جای username از نام کاربری شخص مورد نظر استفاده کنید
• مثال: denharsh@ پیام شما در این قسمت

• DM (پیغام مستقیم): وقتی می خواهید برای شخصی پیام خصوصی ارسال کنید از DM استفاده کنید البته آن شخص باید شما را دنبال کرده باشد تا بتوانید برای ایشان پیغام خصوصی ارسال کنید مثال: D denharsh پیام شما

• # Hashtag: اضافه کردن علامت هش # قبل از کلید واژه مهم در پیام توییتری شما، کمک می کند که پیام توییتری شما بهتر در جستوها دیده شود مثال: Hi I’m Harsh, and I Blog about #WordPress and #SEO
Twitter Handle: نام کاربری شما دستگیره توییتر هست.

شما ممکن است نیاز به صرف زمانی 1 تا 2 ساعت با دقت برای درک اصول توییتر را داشته باشید، اما هنگامی که شما همه اصول را درک کردید، شما می توانید از توییتر به طور موثر و برای موفقیت خود استفاده کنید. من سعی کرده ام ابتدایی ترین سوالات را در اینجا پوشش دهم و اگر هنوز در مورد توییتر سوال دارید، لطفا از طریق قسمت نظرات از من بپرسید.


با استفاده از راهنمای ارائه شده به راحتی میتوانید یک اکانت توییتر برای خود یا کسب و کارتان بسازید. نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (58 رای)  

۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

تارا | ۳ سال پیش
ببخشید توییترمن میگه یه اشتباهی رخ داددوباره تلاش کنید
0
0
شهرام | ۵ سال پیش
سلام و خسته نباشید . ببخشید توییر من از امروز کار نمیکنه و شماره موبایل میخواد بهش میدم ولی عددها رو انگلیسی میگه و با سرعت هم میگه من اصلا متوجه آن کدی که میده نمیشم لطفا راهنماییم کنید
0
0
ایسا | ۵ سال پیش
سلام لطفا منو راهنمایی کنید توییترم نصب نمیشه لطفااااا
0
0

hits