دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش استفاده صحیح از اتو بخار
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اتو بخار پرسی-استفاده از اتو بخار-راهنمای استفاده اتو بخار-انواع اتو بخار-اتو-طرز استفاده ازاتو بخار-مدل اتو-مدل اتو بخار-راهنمای اتو بخار-

روش استفاده صحیح از اتو بخار

روش استفاده صحیح از اتو بخار

اتو پرس چگونه کار می کند؟

خبر خوب در مورد اتو پرس این است که استفاده از آن کار ساده ای است! تنها کافی است که لباس یا پارچه را بین دو صفحه اتو قرار داده و اتو کرن را آغاز کنید. شلوار و پیراهن به احتمال زیاد جز آسانترین مواردی هستند که می توان از اتو پرس در مورد آنها استفاده کرد. گفته می شود که بلوز خانم ها با توجه به بافت نازک آنها جز مواردی است که اتو کردن آن توسط اتو پرس می تواند با مشکل مواجه شود.

روش استفاده صحیح از اتو بخار

صفحه بزرگ در دسترس اتو پرس که گاهی تا ۱۰برابر بزرگتر از اتو بخار عادی است، به شما امکان استفاده سریع و بهینه از آن را می دهد و موجب صرفه جویی زیادی در وقت شما می شود.

البته با توجه به قیمت اتو پرس که معمولا بیشتر از ۲۰۰هزار تومان است، باید قبول کرد که ممکن است برای همه قابل استفاده نباشد. اما برای کسانی که از اتو زیاد استفاده می کنند به صرفه بوده و تهیه آن توصیه می شود. بدون شک به خشک شویی سپردن لباس هزینه زیادی دارد و بنابراین حتی اگر شما از اتو پرس یک یا دو بار در هفته برای اتوکردن شلوار، پیراهن یا بلوز ازآن استفاده می کنید به مرور زمان هزینه صرف شده برای خرید آن جبران خواهد شد.

روش استفاده صحیح از اتو بخار

اتو پرس برای جلوگیری از چروک شدن لباس از فشار زیاد بخار در دماهای بالا استفاده می کند، ولی باید در نظر داشت که از چروک درآوردن پارچه های ضخیم ساخته شده از مواد طبیعی نظیر پنبه و کتان سخت تر خواهد بود. بعضی از آنها به بخار پرشدت و اضافه بر حد عادی آن نیاز خواهند داشت. زمانی که پارچه و لباس خود را برای اتو بر روی اتوپرس قرار می دهید، اطمینان حاصل کنید که کاملا صاف باشد؛ در این صورت چین و چروک ناخواسته برروی لباس وجود نخواهد داشت.

روش استفاده صحیح از اتو بخار

دستگاه های اتو پرس جدید دارای امکانات مدرن و صفحه نمایش های دیجیتال هستند که به شما امکان کنترل درجه حرارت را بسته به نوع و جنس پارچه می دهند. اتو پرس ها با استفاده از کلید های مختلف این امکان را به استفاده کننده می دهند که به سادگی درجه حرارت را تنظیم کند. تانک آب دستگاه حتما باید دارای نشانگرهایی باشد که میزان آب باقی ماننده را نشان دهد بدون اینکه نیاز به باز کردن درپوش آن باشد. بسیاری از مدلها به اندازه ی کافی آب در مخزن خود دارند به صورتی که شما می توانید بیشتر از ۱٫۵ساعت به اتو کردن بپردازید بدون اینکه نیاز به وقفه برای پر کردن مخزن آب باشد. در مواردی حجم مخزن آب اتو به حدود ۱لیتر نیز می رسد.

روش استفاده صحیح از اتو بخار

هميشه سعي كنيد از آب مقطر استفاده كنيد تا اتو رسوب نكند .

اگر اتوي شما رسوب كرده است در مخزن آن به مقدار مساوي آب و سركه بريزيد و اتو را به برق بزنيد ؛ بگذاريد محلول آب و سركه چند دقيقه بخار كند ، بعد اتو را از برق در بياوريد و بگذاريد يك ساعت بماند . در آخر مخزن اتو را از آب پر و خالي كنيد تا كاملا تميز شود .

اگر كف اتوي شما زرد و كثيف شده است مي توانيد اسكاجي را داخل پارچه نازكي قرار دهيد و با آن كف اتو را تميز نماييد .

روش استفاده صحیح از اتو بخار

براي از بين بردن اثر سوختگي يا لك هاي قهوه اي كف اتو مي توانيد محلول سركه و نمك را گرم كنيد و آن را به كف اتو بماليد تا كاملا تميز شود .

جلوگيري و از بين بردن برق اتوي روي لباس براي جلوگيري از برق افتادن لباس، هميشه آرام اتو بزنيد .

روي لباس ها يك پارچه نازك بيندازيد و فشار اتو را متناسب با نوع پارچه در نظر بگيريد .

در صورت برق افتادن لباس ها بلافاصله با ي پارچه نمدار برق آن را برطرف كنيد .

روش استفاده صحیح از اتو بخار

لباس مشكي خيلي ديرتر از ديگر لباس ها برق مي افتد . براي رفع اين مشكل سه قاشق سوپ خوري سركه را در يك ليتر آب ريخته و برس لباس را در آن بزنيد و از راه پارچه روي لباس بكشيد .

روش استفاده صحیح از اتو بخار

براي از بين بردن برق اتو لباس هاي ابريشمي به خصوص لباس هاي مشكي از محلول آمونياك و الكل استفاده كنيد . كمي آمونياك را با چند قاشق غذا خوري الكل مخلوط نماييد ، سپس اسفنجي را درون اين محلول فروبرده و به محل مورد نظر بماليد .

گردآوری توسط:مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits