دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خانه تکانی فصل پاییز
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خانه تکانی پاییزی- چگونه خانه تکانی پاییزی آسانی داشته باشیم- آغاز فصل پاييز-تمیز کردن کمدهای لباس-مرتب کردن کمد- خانه تکانی در آستانه فصل سرد چطور خانه را برای پاییز تمیز و آماده کنیم

خانه تکانی فصل پاییز:

خانه تکانی فصل پاییز

خانه تکانی پاییزی با پایان یافتن تابستان و آغاز فصل پاییز، خانه تکانی نیمه دوم سال نیز شروع می شود، این رسم سالیان سال است در بین ما ایرانیان رواج داشته و به همین جهت هر شش ماه یکبار تحولی در خانه هایمان انجام می دهیم، البته این خانه تکانی در پایان سال به صورت اساسی صورت می گیرد.

خانه تکانی فصل پاییز

خانه تکانی پاییزی

ولی در نیمه سال، محدود به محیط هایی از جمله انبارها و کمدهای لباس می شود، زیرا باید با تغییر فصل وسایل و پوشاک مربوط به فصل قبل را جمع آوری کرد. و پوشاک مربوط به فصل جدید را جایگزین آنها کنیم.پس چه بهتر که با تقسیم بندی اصولی در کمدهای اتاقهایمان، برای هریک از لوازم، فضایی در نظر گیریم تا هنگام خانه تکانی و جابه جایی آنها دچار مشکل و سردرگمی نشده و این کار را هرچه راحت تر انجام دهیم.

البته طبقه بندی صحیح و مناسب کمدها باید با جنس، اندازه نوع کار برد، میزان لوازم و وسایل و حتی مشخصات فرد و یا افراد مصرف کننده مطابقت داشته باشد، در این راستا نیز اصولی وجود دارد که پاره ای از آنها را به شما معرفی می کنیم:

برای آویزان کردن لباسهای بلند مانند پالتو، مانتو، دامنهای بلند، بارانی، پیراهن ها و وکتهای بلند زنامه ارتفاعی به میزان ۱۶۵ تا ۱۷۲‎/۵ سانتیمتر لازم است.

برای آویختن لباسهای کوتاه مانند بلوزها و پیراهنهای مردانه و زنانه، شلوارها به صورتی که بر روی چوب لباسی تا شده باشند، می توانید کمد خود را به دو قسمت با ارتفاعهای مساوی ۱۰۵ سانتیمتری تقسیم کنید و یا ارتفاع طبقات را به صورت ۱۰۵ سانتیمتر و ۹۰ سانتیمتر در نظر بگیرید که در این حالت، طبقه ای هم برای قرار دادن دیگر وسایل از جمله کفشها خواهید داشت.

این طبقه بندی برای کمد اتاق بچه ها نیز براساس سن، جنس، همچنین لوازم آنها متفاوت خواهد بود.

خانه تکانی فصل پاییز


همچنین رعایت نکات زیر ضروریست:


با سرمای ناگهانی هوا که معمولاً در پاییز اتفاق می افتد حتماً دست به کار ایجاد تغییراتی در خانه تان شده اید. اگر این طور نیست، توصیه می کنیم:
قبل از هر چیز، دریچه های کولر را ببندید یا اگر لازم است با روکش بپوشانید.


درزگیرها را آماده کنید تا اگر در مناطق سرد زندگی می کنید و ممکن است هوای شهرتان به سرعت رو به سردی برود، غافلگیر نشوید.


در پاییز به دلیل بارش باران احتمال اینکه دیوارها نم بدهند یا حتی آب از سقف خانه بچکد و... زیادتر می شود. پس اگر خانه نیازمند تعمیرات جزیی این چنینی است، تا هوا سردتر از این نشده دست به کار شوید.


درباره ترکیدگی لوله ها که در زمستان اتفاق می افتد هم بهتر است از همین حالا برنامه ای داشته باشید.

یعنی از سالم بودن لوله های آب و نداشتن ترک و نشتی آنها مطمئن شوید و لوله ها را عایق بندی کنید. به خصوص اگر در خانه های حیاط دار زندگی می کنید.


شوفاژخانه را چک کنید تا اگر به سرویس احتیاج دارد، قبل از سرد شدن ناگهانی هوا آن را سرویس کرده باشید.

فراموش نکنید که پاییز فصل قابل پیش بینی ای نیست و ممکن است یک مرتبه دمای هوا ۱۰ درجه کاهش پیدا کند! خود را برای این غافلگیری آماده کرده اید؟


روشنایی خانه در فصل سرما بسیار مهم است. لازم نیست از لامپ های اضافه استفاده کنید، همین قدر که لامپ ها را گردگیری کنید، نور و حرارت خانه بیشتر می شود.

پاک کردن لوسترها از آلودگی ها سخت به نظر می رسد ولی نباید آن را از نظر دور داشت. بهترین راه برای تمیز کردن این وسیله آن است که آن را از سقف پایین آورده و قطعات آن را از یکدیگر جدا و تک تک آن را تمیز کرد. استفاده از پارچه مرطوب و دستکش های پنبه ای از دیگر راه های تمیز کردن لوستر است.


رختخواب ها و ملافه ها را هم قبل از سرد شدن هوا بشویید و در نور آفتاب خشک کنید. کمدها را از لباس های زیادی خنک تابستان خالی کنید و کم کم با تن پوش های پاییزی پر کنید.


اگر پشت بام خانه ، عایق کاری نشده این کار را در اولویت قرار دهید. ممکن است بارش های پاییزی خسارت زیادی به خانه تان وارد کنند و آن وقت هزینه هایتان چندبرابر خواهد شد.


سری به حیاط بزنید و به گیاهان و درختان باغچه رسیدگی کرده و شاخ و برگ ها را هرس کنید تا در برابر باد و باران آسیب نبینند.


لوازم سنگین را جا به جا کنید. اطمینان داشته باشید حشرات موذی که در زیر لوازم خانه جاخوش کرده اند روزهای راحتی را در صورت بی توجهی شما خواهند داشت و در آغاز بهار غافلگیر خواهید شد. به همین جهت بهتر است در پاییز از مواد شوینده و سم ها استفاده کنید تا اثرات حضور حشرات به حداقل برسد.

گرداوری توسط:مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits