دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ راه طبیعی عالی برای از بین بردن کک در خانه
140
زمان مطالعه: 6 دقیقه
10 راه از بین بردن کک در خانه ،آفت کش ها و محصولات طبیعی استفاده کنید راههای طبیعی برای از بین ککها با مواد غذایی و شوینده ها

کک ها حشرات کوچک قهوه ای رنگ مایل به قرمزی هستند که بدنشان بسیار براق و و پرز دار است که این حالت باعث شده به راحتی در روی زمین بخزند

کک برای بقای خود به خون بدن نیاز دارد.

کک باعث واکنش آلرژیک در انسان می شود؛ آنها همچنین باعث تورم پوست و قرمزی و خارش شدید در پوست می شوند. بزاق این حشره باعث ایجاد درماتیت پوستی در انسان شود .با این حال، کک ها خطرناک هستند، زیرا آنها چندین بیماری را با خود همراه دارند.

راههای خلاصی از کک در خانه

چگونگی شناسایی آلودگی کک در خانه شما

واضح ترین نشانه های آلودگی کک ها این است که ، ممکن است درگوشه ای از خانه حشرات سیاه رنگی به شکل فلفل سیاه ببینید.این در واقع ماده مدفوع کک است. اگر این حشرات را روی فرش ها، ، تخت حیوان خانگی، خانه حیوانات خانگی یا سایر مکان هایی که حیوانات خانگی شما در آن ساکن یا خواب می بینند، مشاهده کنید، احتمالا کک می باشد.

خراشیدگی بر روی پوست حیوانات خانگی و بی قراری آنها یکی دیگر از نشانه های وجود کک است، به خصوص اگر آنها سعی کنند خودشان را بخارانند و گاز بگیرند کک هایی که در اطراف حیوانات حرکت می کنند می توانند برای حیوان خانگی بسیار ناراحت کننده باشند.

ریزش مو و پوست قرمز در حیوانات شما نشانه دیگری از کک است. برای گربه ها، کک ها اغلب گردن و سر شان را هدف قرار می دهند در حالی که برای سگ در قسمت سینه خود، کمر و شکم است.
نیش های کوچک روی پوست شما ممکن است نشانه ای از کک ها باشد، به این معنی که ممکن است در رختخواب شما پنهان شود.

راههای خلاصی از کک در خانه

بیماری های گزارش شده که توسط کک انتقال پیدا می کنند

  1. طاعون :
    این بیماری مرگ سیاه نامیده می شود.زیرا در قرن 14 میلادی یک اپیدمی عمده در اروپا به شمار می رود و 25 میلیون نفر یا 60 درصد جمعیت اروپا را کشته است.
  2. بیماری Tularemiaتب خرگوش:
    این بیماری در شمال آمریکا رخ می دهد.و اگر درمان نشود یک بیماری جدی به حساب می آید.برخی از علائم این بیماری عبارت است از اسهال،لرز،ضعف مداوم و تب ناگهانی....اگر این علائم را داشتید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید...
  3. بیماری تیفوس :
    این بیماری توسط موش هایی که پس از خوردن کک به آنها می رسد به انسان منتقل می شود ..این کک ها حیوانات خانگی را گاز می گیرند و .....علائم این بیماری عبارت است از تهوع،لرز،ضعف و سردرد و تب بالا را می توان اشاره کرد.

راههای خلاصی از کک در خانه

راههای طبیعی برای درمان کک در خانه

در حالی که بسیاری از روش های مختلف برای خلاص شدن از این حشرات مزاحم وجود دارد؛ من قطعا همه آنها را توصیه نمی کنم. انهدام کنندگان اغلب از محصولات و روش های سمی استفاده می کنند که در واقع باعث کشتن کک می شوند اما برای حیوانات خانگی ایمن نیستند. در اینجا 10 راه غیر سمی وجود دارد که می توانید از کک ها از آفت کش ها و محصولات طبیعی استفاده کنید.

1.اسپری سیر دست ساز

سیر یک درمان طبیعی برای کشتن کک می باشد. فقط چند میخ را خرد کرده و با آب مخلوط کنید، سپس آنرا حدود 6 ساعت بگذارید. بعد، یک قاشق غذاخوری صابون مایع طبیعی به آن اضافه کنید و سپس مخلوط کنید و در یک بطری اسپری بریزید این می تواند برای آلودگی ناشی از حشرات مورد استفاده قرار گیرد.

2. مایع ظرفشویی

مخلوطی از مایع ظرفشویی و آب گرم می تواند مانند یک قاتل موثر برای میکروب باشد. مخلوط را در یک کاسه قرار دهید و محل نزدیک به منطقه ای که کک ها شناسایی شده اند قرار دهید و سپس یک لامپ را نزدیک کاسه قرار دهید تا نور بر روی مخلوط روشن شود. کک ها به چراغ های روشن جذب می شوند و هنگامی که آنها را به آب پرتاب می کنند، صابون در نهایت آنها را می کشد.

3.سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از درمان های طبیعی است که اثر فوق العاده ای دارد؛ مخلوط آب و سرکه را به هم بزنید و در بطری اسپری بگذارید. شما می توانید از این مخلوط تقریبا در هر کجای کک، کاسه، تختخواب، تخت سگ، پارچه کتانی و حتی حیوانات خانگی خود استفاده کنید.

4. حمام کردن حیوانات خانگی

به منظور حذف کک از حیوانات خانگی سعی کنید آنها را در روز حمام ببرید این برخی از کک ها را از بین می برد. اطمینان حاصل کنید که حیوان خانگی شما بر روی یک روزنامه یا حوله ایستاده است تا کک ها بر روی کاغذ بیوفتد.. سپس آنها را با مخلوط سرکه سیب سرخ کنید...

5.پاکیزگی عمقی خانه

خانه شما نیاز به پاکیزگی مرتب دارد.سعی کنید خانه و وسائل شخصی خود را تمیز کنید.

چگونه میتوان از شر کک در خانه راحت شد

6.خاک دیاتومه

این حیوانات دریایی فسیل شده یک گزینه بسیار مؤثر برای کنترل آفات می باشد و می تواند در خانه و اطراف آن مورد استفاده قرار گیرد. آنها باعث می شوند کرم ها از بروند. این یکی توسط اداره غذا و داروی آمریکا برای حیوانات و انسانها شناخته شده است.

7.پودر کک دست ساز

مخلوط 1 فنجان مواد غذایی خاکی دیاتومه با 10 قطره روغن زیتون همراه با یک نمک از گیاهان خشک شده از جمله رزماری، زردچوبه می باشد.

8.دستگاه فشار آب قوی برای از بین بردن کک ها

در بعضی مواقع حشرات در خانه بسیار زیاد می شود و راهی جز شلنگ آب و شست و شو باقی نمی ماند....می توانید از جارو هم برای کمک استفاده کنید تا حشرات سریعتر از خانه شما بیرون برود.

9.روغن نیم neem

این روغن می تواند بیش از 200 حشره مکنده مختلف را تخریب کند، یکی از آنها کک است. مخلوط 1 قاشق غذاخوری روغن نیم با روغن سرد با 1 قوطی آب گرم و 1/3 قاشق چای خوری مخلوط کنید و آن را در یک بطری اسپری قرار دهید. و سپس مناطق مورد نظر اسپری کنید.

10.کرم اسپری رزماری

به مدت 30 دقیقه دو فنجان آب میوه های رزماری تازه را در آب جوش می دهیم.. اجازه دهید این مخلوط را به صورت گرم در بطری اسپری قرار دهید.

علاوه بر این، اگر شما توسط کک ها گاز گرفته شده باشید، می توانید چای کیسه ای، ژل آلوئه ورا یا رب گوجه فرنگی را در منطقه آسیب دیده برای کاهش خارش قرار دهید. یکی دیگر از داروهای موثر برای نیشکر مخلوط روغن اسانس ریحان و اسطوخودوس است که خارش و التهاب را کاهش می دهد.

راههای خلاصی از کک در خانه

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (140 رای)  
  • برچسب‌ها

۸ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

رها | ۲ سال پیش
عزیزان بهترین و ارزانترین و سریع ترین راه استفاده از پودر لباسشویی ست.من از مارک پرسیل استفاده کردم و همه جا روی فرشها و حتی کاشی ها پاشیدم و دو روز بعد جارو کردم و هفته ی بعد هم همینکارو کردم روی بدن حیوانات هم پودر را بپاشید ضمن سم پاشی با کک کش ها.حتی در آلودگی های شدید سریع جوابه۱۰ راه طبیعی عالی برای از بین بردن کک در خانه
1
3
رها | ۲ سال پیش
عزیزان بهترین و ارزانترین و سریع ترین راه استفاده از پودر لباسشویی ست.من از مارک پرسیل استفاده کردم و همه جا روی فرشها و حتی کاشی ها پاشیدم و دو روز بعد جارو کردم و هفته ی بعد هم همینکارو کردم روی بدن حیوانات هم پودر را بپاشید ضمن سم پاشی با کک کش ها.حتی در آلودگی های شدید سریع جوابه
0
1
Sadeghaghaei89@gmail | ۲ سال پیش
ما خونمون کک نداره ولی امان از همسایه دامدار از نوع بیشعورش البته که تو فصل بهار سم پاشی نمیکنه هیچ آغلشم اورده وسط روستا کلا به گند کشیده، از شانس من که حساسیت دارم همش تنم زخمه، هیچکسم رسیدگی نمیکنه،
1
13
م | ۴ سال پیش
خبر مرگ هرچی ککه دیونه شدم از دستشون
2
61
روشا | ۴ سال پیش
تنها راه از بین بردن کک افتابه.پتوها و لباسارو یک روز کامل در معرض افتاب قرار دهید.
6
21
ناشناس | ۵ سال پیش
سلام.الان نزدیک یک ماه خونمونو کک کرده ماسالن رو سم پاشیدیم حتی داخل فرش هارو و بعد دادیم فرش شویی ولی الان حتی داخل یکی از اتاق هاروهم کک کرده و فقط روی موکت و اطراف دیوار و زیر در رو سم پاشی کردیم ولی ترسمون اینه که آیا میمیرن یا نه چون اتاق رو نمیتونیم خالی کنیم و از این بیشتر میترسیم که داخل اتاق رو به روشو هم کک کنه چون اتاق دومیه طوطی داریم و میترسیم کک کنتش
باید چیکارکنیم که توهمون اتاق کارشون تموم شه و به اتاقای دیگ نره من دوتا دختر کنکوری دارم نمیتونم بیشتر از این آواره و عصبیشون کنم
لطفا کمکم کنید.
0
28
پاسخ ها:
بنیامین | ۲ سال پیش
منم کک داره خونم چیکارکنم سمپاشیم کردیم بخداعاجزشدم
2
17
رها | ۲ سال پیش
عزیزان بهترین و ارزانترین و سریع ترین راه استفاده از پودر لباسشویی ست.من از مارک پرسیل استفاده کردم و همه جا روی فرشها و حتی کاشی ها پاشیدم و دو روز بعد جارو کردم و هفته ی بعد هم همینکارو کردم روی بدن حیوانات هم پودر را بپاشید ضمن سم پاشی با کک کش ها.حتی در آلودگی های شدید سریع جوابه۱۰ راه طبیعی عالی برای از بین بردن کک در خانه
0
11

hits