دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شلوار جین و طرز نگهداری از آن
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیدا کردن شلوار جینی که کاملا مناسب اندامتان باشد کار دشواریست. برای همین، زمانیکه شلوار جین مورد نظرتان را پیدا کردید، همان شلوارجینی را که انگارخیاط دقیقا برای سایز شما دوخته است، ارزش این را...

پیدا کردن شلوار جینی که کاملا مناسب اندامتان باشد کار دشواریست. برای همین، زمانیکه شلوار جین مورد نظرتان را پیدا کردید، همان شلوارجینی را که انگارخیاط دقیقا برای سایز شما دوخته است، ارزش این را دارد که موقع شستن شلوارتان وقت صرف کرده و یک سری کارها را انجام دهید که دیرتر حالت رنگ پریدگی بگیرد و تا مدت زمان زیادی همان حالت اولی خود را حفظ کند و خیلی زیبا به تنتان بنشیند.

شلوار جین و طرز نگهداری از آن


دستورالعمل مراقبت از شلوار جین:


1. شلوار جینتان را جدا از بقیه لباسهایتان بشویید. شلوار جین جدید، به خصوص آنهایی که رنگ های تیره دارند، ممکن است موقع شستشو تا حدودی رنگ پس بدهند. مراقب باشید به هیچ وجه لباس های دیگررا همزمان با شلوار جین جدیدتان، داخل آب سردی که شلوارتان در حال شستن است نیاندازید.

2. شلوار جینتان را موقع شستشو وارونه کنید. این کار کمک می کند که شلوارتان کمتر حالت رنگ پریدگی به خود بگیرد و موقعی که خشک کن در حال کار است کمتر به شلوارتان آسیب وارد می شود.


3. ماشین لباسشویی را در حالتی تنظیم کنید که برای لباس های عادی استفاده می کنید چرا که حالت های خاص آن به درد لباسهای ظریفی میخورد که زیاد نیاز به خشک شدن و دور زدن ندارند.


4. شلوار جین را پس از خارج کردن از ماشین آویزان کنید تا کامل خشک شود. اگر دوست ندارید شلوارتان رنگ پریده شود و یا آب برود و چروک خورده باشد حتما روی بند لباس آویزان کنید تا خشک شود. جین پارچه ی سنگین و سفتی است، که هنگام خشک شدن در محیط آزاد چروک می شود، پس بهتر است موقع شستن حتما نرم کننده پارچه استفاده کنید و یا شلوار را به مدت ده دقیقه در خشک کن گذاشته تا قبل از خارج کردن از ماشین نرم شود.


5. به محض اینکه شلوارتان خشک شد آن را تا کنید. اگر مدت زمان زیادی از خشک شدن شلوارتان بگذرد و آن را تا نکنید چروک می شود.حتی اگر بتوانید شلوار را زمانی که از خشک کن در آوردید و هنوز گرم است تا کنید بهتر است چرا که اینکارباعث می شود شلوارتان خیلی کمتر چروک شود.


نکته: سعی کنید از مواد شوینده مایع استفاده کنید چرا که شوینده های جامد در آب سرد حَل نمی شوند و روی شلوارتان لکه های سفید بر جا خواهد ماند.

برگردان توسط مجله دلگرم

(اعظم بهادر)

منبع:wikiihow.com



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits