دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با افسردگی خداحافظی کنید و شاد زندگی کنید
19
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با افسردگی خداحافظی کنید- شاد زندگی کنید-درمان افسردگی-خداحافظی با افسردگی-چگونه افسردگی را درمان کنیم-چگونه شاد باشیم-داشتن زندگی شاد-درمان افسردگی و شاد زیستن-چگونه شاد باشیم

افسردگی بیماری است که ممکن است به دلایل گوناگون سراغ افراد بیاید.عوامل متعددی برای بیماری افسردگی وجود دارد برای مثال از دست دادن یکی از عزیزان،دعوا و مشاجره با دیگران و یا به هر دلیلی ضربه روحی می تواند فردی را غمگین کند و خدای ناکرده تبدیل به افسردگی شود.
در این میان برنده کسی است که بتواند بر افسردگی اش غلبه کند و با حمایت خود و دیگران احساساتش را تحت کنترل خود در آورد و شادی را مجدد به خود بازگرداند.


در این مقاله با مجله دلگرم همراه شوید تا راههای غلبه بر افسردگی و شاد زیستن را به شما آموزش دهیم.

با افسردگی خداحافظی کنید و شاد زندگی کنید

چگونه افسردگی را درمان کنیم/چگونه شاد زندگی کنیم؟


1. جنبه های مثبت زندگی تان را یادداشت کنید.
همه آن لحظات شاد زندگی تان را در نظر بیاورید، از تعطیلاتی که با دوستانتان گذراندید، اوقات خوشی که با دوستانتان سپری کرده اید، به خانواده مهربانتان فکر کنید و از آن تفکرات لذت ببرید. ویژگی های مثبت خودتان را یادداشت کنید و تمام آن ویژگی های مثبت جسمی، عاطفی و معنوی تان را که حس می کنید برجسته تر هستند را بنویسید و به خودتان ببالید.

با افسردگی خداحافظی کنید و شاد زندگی کنید


2. با خودتان روزانه خلوت کنید و موقعیت کنونی زندگی تان را ارزیابی کنید.
هر روز 10 تا 15 دقیقه وقت بگذارید و تمام موقعیت های خوب زندگی تان و افراد خوبی که در زندگی تان به گونه ای نقش مثبت داشته اند را یادداشت کنید و آن وقایع و اسامی را بلند بخوانید. بلند بخوانید تا خودتان با گوشتان بشنوید که همه آن کلمات حقیقت دارند.

چگونه افسردگی را درمان کنیم/چگونه شاد زندگی کنیم؟


3. جلوی آیینه بروید و خودتان را نگاه کنید.
صفات مثبتی که برای خودتان نوشته اید را بخوانید. حین خواندن صفات مثبت به چشمانتان در آیینه نگاه کنید با این کار به خودتان اعتماد به نفس می دهید و روحیه تان را تقویت می کنید و از افسردگی نجات پیدا می کنید چرا که روانشناسان بر این باورند که اعتماد به نفس پایین با افسردگی و اضطراب کاملا رابطه دارند. پس چه خوب است زمانی که ناراحت هستید یا احساس افسردگی می کنید به خودتان روحیه بدهید و اعتماد به نفستان را تقویت کنید.

چگونه افسردگی را درمان کنیم/چگونه شاد زندگی کنیم؟

4. اگر افسردگی دارید داخل جمعی شوید تا شما را حمایت کنند واطرافتان باشند.
محیط دور و بر را مثبت کنید. با افرادی که خودشان دچار افسردگی هستند صحبت کنید چرا که داستنا زندگی دیگران می تواند تاثیر خوبی بر افکارتان داشته باشد.از خانوادتان بخواهید که به شما روحیه بدهند.

چگونه افسردگی را درمان کنیم/چگونه شاد زندگی کنیم؟

5. میان وعده سبک و کم چرب بخورید.
میان وعده ای که کم چرب باشد و میزان پروتئین و کربوهیدرات کمی داشته باشد می تواند تریپتوفان وارد مغز کند که به تغییر حال و هوای بدن کمک میکند چرا که تریپتوفان تبدیل به سرُتنین می شود که سرُتنین سبب احساس شادی در مغز می شود. نان سبوس دار با مربای توت فرنگی، موز و آجیل می توانند آرام بخش های خوبی باشند.
چگونه افسردگی را درمان کنیم/چگونه شاد زندگی کنیم؟

امیدواریم که همیشه شاد باشید.

ترجمه و گرداوری:
بخش سلامت مجله دلگرم
(اعظم بهادر)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (19 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

ImranAhady | ۵ سال پیش
شخصیکه افسرده گی داره و پزشک هم داروی عمری برش داده
(تازنده است دارو استفاده کنه ) چگونه میتوانیم کمکش کنیم تا
از افسرده گی نجات پیدا کنه و دارو استفاده نکنه .
1
0

hits