دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۲ روش خانگی برای پاک کردن لکه رژ لب
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پاک کردن لکه رژ لب: پاک کردن لکه رژ لب ممکن است کار آسانی نباشد، زیرا بعضی اوقات لکه ها به راحتی پاک نمی شوند. ممکن است با وجود پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس یا یقه پیراهن هنوز آثار رژ روی لباس باقی بماند....

روش های خانگی برای پاک کردن لکه رژ لب

پاک کردن لکه رژ لب ممکن است کار آسانی نباشد، زیرا بعضی اوقات لکه ها به راحتی پاک نمی شوند. ممکن است با وجود پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس یا یقه پیراهن هنوز آثار رژ روی لباس باقی بماند، بخصوص اگر رژ لب تان چرب یا روغنی بوده باشد. حتی ممکن است با دستکاری و مالیدن، لکه بیشتر پخش شود. پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس نیاز به دقت تجربه دارد. برای پاک کردن لکه رژلب همیشه باید به نوع پارچه نیز دقت داشته باشید که آسیبی به بافت پارچه وارد نشود. در این مقاله قصد داریم 12 راهکار خانگی برای پاکسازی لکه رژ لب روی لباس را توضیح دهیم که می تواند کاملا موثر و مفید باشد. با مجله دلگرم همراه باشید.

divider

پاک کردن لکه رژلب

1- مواد شوینده مایع

برخی از لکه های رژ لب به راحتی با مواد شوینده مایع از روی پارچه یا لباس پاک می شوند. مثل مایع ظرفشویی، مایع لباسشویی. اما مراقب باشید که حاوی سفید کننده نباشند چون رنگ لباس از بین می رود.

2- لاک پاک کن

یک لاک پاک کن یا استون می تواند لکه رژ لب را از لباس تان پاک کند. به یاد داشته باشید که استون می تواند به لباس های رنگی آسیب برساند، بنابراین با احتیاط این کار را انجام دهید..

3- نان برای پاک کردن لکه رژلب

از بخش خمیری یک تکه نان استفاده کنید تا بتوانید لکه های رژ لب را از پارچه پاک کنید. خمیر نان یا یک تکه نان نرم و خمیری را به شکل دایره در آورده و بطور مکرر روی لکه بمالید. سپس لباس را بشویید. این راه حل نیز برای لکه گیری از لباس های پشمی موثر است.

4- قطره چشم

برای پاک کردن لکه های رژ لب ، از یک قطره چشم نیز می توانید استفاده کنید.

5- الکل

یکی دیگر از پاک کننده های رژ لب الکل است. دقت کنید الکل را مستقیما روی لباس نمالید چون لکه پخش می شود، الکل را روی یک پارچه حوله ای بمالید، سپس روی لکه های رژ لب ضربه ملایم بزنید. الکل در محو کردن رژ لب تاثیر شگفت انگیزی دارد.

6- محلول آمونیاک

برای پاک کردن رنگ رژ لب یک پارچه حوله ای را به محلول آمونیاک آغشته کنید و سپس روی لکه ضربه بزنید. سپس با آب و صابون لباس را بشورید. قبل از استفاده از این محلول، پارچه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که این روش به پارچه آسیب نمی رساند. یادتان باشد که هرگز از آمونیاک روی پشم یا ابریشم استفاده نکنید.

7- اسپری مو

برای از بین بردن لکه های رژ لب از روی پیراهن، اسپری مو را روی لکه بپاشید و چند دقیقه صبر کنید. سپس اسپری مو را پاک کنید به این ترتیب لکه رژ لب نیز باید محو شود. سپس پیراهن تان را طبق معمول بشویید.

8- ژله پترولیوم(وازلین)

هنگامی که لباس یا دستمال سفره پارچه ای با رژ لکه دار شده باشد، سعی کنید لکه ها را با استفاده از ژله پترولیوم (وازلین)پاک کنید. سپس لباس را بشویید. اکثر افراد هنگام استفاده از این روش ادعا می کنند لکه رژ لب کاملا از روی لباسشان پاک شده است.

9- نوار چسب شفاف

برای پاک کردن رژ لب از روسری ابریشمی یا لباس، قطعه ای از نوار چسب شفاف را روی لکه بچسبانید. سپس نوار چسب را سریع از روی لکه بکشید. اگر متوجه شدید رژ لب هنوز باقی مانده، کمی پودر تالک یا گچ خاک روی لکه بپاشید تا آثار باقی مانده لکه را جذب کند. سپس لباس تان را بشویید.

10- پارچه مخملی

برای پاک کردن لکه رژ لب می توانید از یک تکه مخمل استفاده کنید.

11- نمک

برای پاک کردن رژ لب از روی لبه ظروف شیشه ای و بلور، از نمک استفاده کنید. به محل لکه نمک بمالید. نمک کمک می کند تا آثار لکه از روی شیشه محو شود.

12- خمیر دندان

برای پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس یا روسری از خمیر دندان( فاقد ژل) استفاده کنید. خمیر دندان را روی لکه بمالید، سپس محکم لباس یا پارچه را بمالید و بعد لکه را با آب بشویید و برای پاک کردن تمام آثار لکه این کار را تکرار کنید.

ترجمه و تولید مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits