دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهنمای کامل سفید کردن نقره و برق انداختن جواهرات نقره ای

آشنایی با چند ترفند ساده برای تمیز کردن نقره جات

راهنمای کامل سفید کردن نقره و برق انداختن جواهرات نقره ای
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
راهنمای کامل سفید کردن نقره و برق انداختن جواهرات و ظروف نقره ای : اگر ظروف و جواهرات نقره شما درخشش و زیبایی خود را از دست داده و سیاه شده‌اند و دلتان می‌خواهد دوباره براق و زیبا شوند ترفندهای ما را در دلگرم دنبال کنید.

راه کارهای جدید برای براق کردن نقره جات

چگونه نقره را تمیز کنیم؟

شیشه پاک‌کن

شیشه پاک‌کن را روی پارچه یا مسواکی اسپری کرده و از آن برای تمیز کردن نقره استفاده کنید. با این کار نقره شما مثل روز اول براق و درخشان خواهد شد.

گچ

برای براق ماندن نقره ها و جلوگیری از سیاه شدن آنها همچنین می‌توانید چند قلم گچ را در قفسه یا کشویی که آنها را نگهداری می‌کنید بگذارید. گچ ها رطوبت را به خود جذب کرده و از سیاه شدن نقره ها جلوگیری می‌کنند.

آمونیاک

برای جلا دادن به جواهرات نقره، قراردادن آنها به مدت ۱۰ دقیقه درون محلولی از یک فنجان آب گرم و یک دوم فنجان آمونیاک بگذارید. سپس آنها را خارج کرده، تمیز و خشک نمائید.

براق کردن نقره جات

سرکه

با قرار دادن نقره‌جات خود در محلول یک دوم فنجان سرکه سفید و ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین به مدت ۲ الی ۳ ساعت نیز می‌توانید جلوه و درخشندگی را به جواهرات خود بازگردانید. پس از این مدت آنها را با آب سرد شستشو داده و به طور کامل خشک کنید.

آبلیمو

نقره را به مدت یک شب در محلول یک قاشق غذاخوری آب لیمو، یک و یک دوم فنجان آب و یک دوم فنجان شیرخشک قرار دهید تا نقره‌های خود را مثل روز اول‌شان نو کنید.

ورق آلومینیوم

نقره‌های تیره و سیاه شده به هیچ عنوان نمی‌توانند در برابر این دستورالعمل مقابله کنند. یک لیتر آب، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک تکه ورق آلومینیوم را مخلوط کرده و بجوشانید. نقره را به مدت ۱۰ ثانیه و یا بیشتر در این مواد قرار داده و پس از این مدت آن را خارج کنید. معجزه‌ای که دنبالش بودید اتفاق می‌افتد. اگر احیاناً نقره همچنان مات مانده است، خمیر غلیظی با یک چهارم فنجان جوش شیرین و دو قاشق آب درست کرده و با یک اسفنج مرطوب بر روی نقره قرار دهید؛ سپس آن را شستشو داده و خشک کنید.

پودر ماشین لباسشویی

یک کاسه متوسط را با ورق آلومینیوم بپوشانید و درون آن را با آب داغ پر کنید. یک قاشق غذاخوری پودر لباسشویی را در آب حل کنید. نقره را به مدت یک دقیقه در آب قرار دهید و سپس شسته و خشک کنید.

نرم کننده مو

تمامی مواد ذکر شده تا اینجا برای براق کردن نقره های تیره و سیاه شده به کار برده می شوند. اما برای جلوگیری از سیاه شدن نقره نیز می توانید مقداری نرم کننده مو را بر روی نقره تمیز مالیده و بگذارید خشک شود.
تمام تلاش ما این بود که نحوه تمیز کردن انگشتر نقره را هم به شما یاد دهیم.

سس گوجه فرنگی

مقداری از سس گوجه را بر روی حوله زده و آن را بر روی قسمت هایی از نقره که سیاه شده است می مالیم. اگر با این کار نقره براق نشد بخش های سیاه را به مدت 15 دقیقه با سس بپوشانید و سپس با یک پارچه نرم تمیز کرده، شستشو داده و خشک کنید. می توانید برای تمیز کردن درزها از مسواک نرم استفاده کنید.

نشاسته ذرت

خمیری از نشاسته ذرت و آب می تواند درخشش را به نقره های شما بازگرداند. این خمیر را با یک پارچه مرطوب بر روی نقره قرار دهید. فرصت دهید تا خشک شود و سپس با یک حوله زبر آن را تمیز کنید.

divider

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (5 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

زهراا | ۵ سال پیش
ممنون از مطالبتون
عالی بود
0
0

hits