دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شهادت شهيد محمود رفيعي نجات (1367ش)
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهادت شهيد محمود رفيعي نجات

شهيد محمود رفيعي نجات پاک و منزه و فرشته‏ وار آمد و فرشته‏ وار رفت. مردي که پهناي کره خاکي براي دل دريائي‏ اش شهيد محمود رفيعي نجات کوچک بود، مردي که به وسعت آفتاب مي‏انديشيد و به صداقت و زلالي آب پاک بود.

روزهاي دوشنبه و چهارشنبه را روزه مي‏گرفت. سکوت او در روزهاي پرنشيب زندگي براي ديگران درس عبرت بود، شايد آن لحظه که به چشم‏هايش نگاه مي‏کردي، صلابت و هيبتش لرزه بر اندامت مي‏انداخت. اگرچه بارها توسط مأموران ساواک دستگير و مضروب شد، اما راز ياران خميني (ره) را فاش نساخت تا آن زمان که اين گنبد هفت‏ رنگ، رشادت‏هاي سربازان جوانمرد روح ‏الله (ره) را به نمايش گذاشت و انقلاب به پيروزي رسيد.

محمود مثل فرشتگان پاک خدا، منزه از دنيا رفت.

• شهيد محمود رفيعي نجات در سال ۱۳۳۷ش در شهرستان بوشهر ديده به جهان هستي گشود. محمود، زندگي سراسر نور خود را با لبخندي مهربان و شور و شوقي کودکانه آغاز کرد. درحالي‏که هفتمين پائيز زندگي‏ اش را در حکومت ستم‏ شاهي تجربه مي‌کرد، راهي مدرسه شد و تحصيلات خود را تا اخذ مدرک فوق ديپلم ادامه داد.

محمود در زمان مبارزات انقلابي حضرت امام خميني (ره) عليه حکومت سفاک پهلوي، هم‏دوش امت سلحشور ايران در تظاهرات و راهپيمائي‌ها حضوري فعالانه يافت به‏ طوري‏که چندين ‏بار توسط نيروهاي ساواک دستگير شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

وي پس از اخذ مدرک کارداني، به استخدام صدا و سيماي مرکز بوشهر درآمد. محمود با شروع حملات ددمنشانه دشمن بعثي به مرزهاي جمهوري اسلامي ايران، به جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل شتافت و سرانجام در تاريخ بيست و سوم مردادماه ۱۳۶۷ هجري شمسي در جريان عمليات مرصاد و در سن ۳۰ سالگي، در آخرين روزهاي جنگ تحميلي بر خوان نعمت الهي ميهمان شد.

پيکر پاک شهيد محمود رفيعي نجات در گلزار شهداي بوشهر، محله امامزاده به خاک سپرده شده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits