دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آزمایش پاپ اسمیر چیست و چه زمانی زنان تست پاپ اسمیر دهند.
8
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آزمایش پاپ اسمیر چیست و چه زمانی زنان تست پاپ اسمیر دهند-تست پاپ اسمیر-پاپ اسمیر چیست و چگونه انجام می شود-زنان و آزمایش پاپ اسمیر

رئیس مرکز تحقیقات ناباروری همدان گفت: بسیاری از بیماری‌های زنان در صورت تشخیص زودرس قابل درمان است. به گزارش دارونما به نقل از ایسنا، دکتر مرضیه فریمانی اظهار کرد: بسیاری ازعلل مرگ و میرها به سوانح و بعد از آن به بیماری‌هایی مانند سرطان اختصاص دارد که افراد با چکاپ سالیانه می‌توانند جلوی بسیاری از این بیماری‌ها را بگیرند.

آزمایش پاپ اسمیر چیست و چه زمانی زنان تست پاپ اسمیر دهند.

وی افزود: بسیاری از سرطان‌ها به ویژه سرطان دهانه رحم و سرطان سینه در صورت تشخیص زودرس قابل درمان بوده همچنین این گونه بیماری‌ها با رعایت اصول و قوانین بهداشتی قابل پیشگیری است. فریمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشنده‌ترین سرطان در بین زنان سرطان سینه است چرا که زنان هنگامی به پزشک مراجعه می‌کنند که بیماری پیشرفت کرده و در آن زمان پزشک تنها به دنبال کاهش درد بیمار بوده و هیچ راه درمانی برای فرد باقی نمانده است.

آزمایش پاپ اسمیر چیست و چه زمانی زنان تست پاپ اسمیر دهند.

وی اظهار کرد: خانم‌ها از زمانی که ازدواج می‌کنند باید هر سال آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند و از انجام پاپ اسمیر سنتی پرهیز کنند چرا که درصد خطای روش سنتی بسیار بالاست. فریمانی تصریح کرد: خانم‌ها بعد از 40 سالگی باید تعداد چکاپ را افزایش دهند همچنین در صورت مشاهده هر گونه توده به پزشک مراجعه کرده و بسته به تشخیص پزشک آزمایشات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر سرطان گوارش در همدان شیوع بیشتری دارد بنابراین افراد باید ضمن تغییر سبک عادات غذایی، افزایش تحرک و جلوگیری از چاقی، آزمایش خون مخفی موجود در مدفوع را سالانه انجام دهند تا از این نوع سرطان جلوگیری شود چرا که در صورت تشخیص زودرس قابل علاج است.

فریمانی به بیماری سرطان دهانه رحم اشاره کرد و گفت: خانم‌هایی که ازدواج کرده‌اند باید بهداشت را رعایت کرده و در صورت وجود هر گونه جوش و یا زگیل به پزشک مراجعه کنند در غیر این صورت بیماری پیشرفت می‌کند و راهی برای درمان باقی نمی‌ماند. وی ادامه داد: در صورتی که خودمراقبتی در جامعه نهادینه شود و هر فرد در ابتدا به فکر سلامتی خودش باشد بسیاری از بیماری‌ها در جامعه کاهش می یابد. بهتراست همه افراد در جامعه به خودمراقبتی و چکآپ سالیانه توجه کنند تا شیرینی زندگی به کام دیگر اعضاء خانواده تلخ نشود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (8 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits