دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خانم های چاق بیماری قلبی بیخ گوشتان است!
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیماری قلبی برای خانم های چاق بیشتر است و بررسی اینکه خانم های چاق باید مراقب بیماری قلبی باشند

 بیماری قلبی برای خانم های چاق

بیماری قلبی برای خانم های چاق

زنانی كه دور كمر پهن و كلسترول بالایی در دوران یائسگی دارند، به دلیل آسیب دیدگی رگ ها و شریان هایشان بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار می گیرند. تحقیقات نشان داده حتی زنان پیری كه از درمان جایگزینی هورمون استفاده می كنند بیشتر در معرض حمله قلبی و سكته مغزی قرار می گیرند.

چرا كه رگ ها وشریانها با بالا رفتن سن سفت تر و محكم تر می شوند. چاقی در ناحیه شكمی سیستم عصبی را كه وظیفه كنترل كار رگ های خونی را برعهده دارند، نیز تحت تأثیر قرار می دهد و باعث سفت شدن رگ ها و شریان ها می شود و چون خانم ها در این سن استروژن (آنتی اكسیدان طبیعی) تولید نمی كنند، بیماری های شریانی در آنها شروع می شود.

 بیماری قلبی برای خانم های چاق


«كری مورئو» استاد دانشگاه پزشكی «كلرادو» مطالعاتی بر روی این زنان در سنین بالا انجام داد. او مشاهده كرد كه این خانم ها ۵۶ درصد بیشتر از خانم های جوان دچار بیماری های شریانی هستند. وی یك آنتی اكسیدان قوی كه همانند ویتامین «ث» است و «اسید آسكوربیك» به آنها تزریق كرد و مشاهده كرد كه تا ۲۶ درصد بیماری های شریانی در آنها كاهش پیدا كرد.


بنابراین وی به خانم های سنین ۴۵ تا ۵۵ پیشنهاد می كند تا برای جلوگیری از آسیب سلول ها از روش جایگزینی هورمون استفاده كنند و هورمون استروژن یا اسید آسكوربیك تزریق كنند.
بنابراین زنانی كه در ناحیه شكمی دچار چاقی هستند و صورت گرد و تپلی دارند بیشتر باید مراقب قلبشان باشند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits