دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مزایای عالی ژل بهداشتی بانوان سینره
4
زمان مطالعه: 6 دقیقه
ژل بهداشتی بانوان سینره مجموعه ای از شوینده های ملایم با قدرت تمیز کنندگی مناسب است تا ترشحات و آلودگی ها را از منطقه پاک نماید، بدون اینکه باعث ایجاد خشکی، التهاب، تحریک و خارش ناحیه شود.


فواید مصرف ژل بهداشتی بانوان سینره


ژل بهداشتی بانوان سینره مجموعه ای از شوینده های ملایم با قدرت تمیز کنندگی مناسب است تا ترشحات و آلودگی ها را از منطقه پاک نماید، بدون اینکه باعث ایجاد خشکی، التهاب، تحریک و خارش ناحیه شود. در تهیه این فرآورده از عصاره گل های سفید با خواص ضدالتهاب و مرطوب کننده استفاده شده است. این عصاره ها علاوه بر ایجاد حس پاکیزگی و آرامش به کاهش التهاب و جلوگیری از خشکی در محل نیز کمک می نمایند. همچنین عصاره انار و گل یاس بکار رفته در ساختار این محصول خاصیت قابض داشته و به بهبود زخم های مخاطی و جلوگیری از عفونت ها کمک می نمایند.

در تهیه ژل بهداشتی سینره برای جلوگیری از ایجاد حساسیت از نگهدارنده هایی نظیر پارابن، تیازولیدین ها،DMDM هیدانتوئین و فنوکسی اتانول استفاده نشده است. این ژل فاقد مواد رنگی و سایر مواد حساسیت زا می باشد.

pH این محصول در حدود 4.5 تنظیم شده است، این pH اسیدی به حفظ pH نرمال دستگاه تناسلی و جلوگیری از عفونت های قارچی ناحیه کمک می کند. این فرآورده به راحتی و بدون برجای گذاشتن باقی مانده بر روی پوست آب کشی می گردد و در فرد حس پاکیزگی، تازگی و طراوت ایجاد می نماید.

ویژگیهای ژل بهداشتی بانوان

  • حاوی عصاره های ارکیده سفید و انار
  • شوینده ملایم با تنظیم pH ناحیه خارجی واژن
  • تسکین دهنده و دارای اثر ضد التهاب
  • حاوی عصاره های ارکیده سفید، لیلیوم سفید و یاس سفید
  • حاوی عصاره انار با خواص آنتی اکسیدان، قابض و روشن کننده پوست
  • فاقد پارابن و مواد صابونی
  • فاقد الکل

ژل

مزایای ژل بهداشتی بانوان سینره


واژن یک کانال عضلانی است که با اعصاب و غشاهای مخاطی مجهز شده است. واژن به رحم و دهانه رحم متصل است. در خارج از بدن، برای قاعدگی، مقاربت، و زایمان نقش اساسی ایفا می کند. شستشوی واژن به همراه ژل بهداشتی بانوان یکی از راهکارهای رهایی واژن از عفونت ها، باکتری ها و رفع بوی نامطبوع ناحیه تناسلی است.

واژن خودبخود تمیز است. همانطور که خود را پاک می کند، مهبل به تولید ترشحات سفید می‌پردازد. تغییرات هورمونی در طول چرخه قاعدگی باعث کاهش میزان ترشحات واژن می شود. برای رهایی از ترشحات واژن می بایست از ژل بهداشتی بانوان سینره استفاده کرد. استفاده از این ژل باعث پیشگیری از عفونت های قارچی و میکروبی واژن می شود. خواص ترکیبات بکار رفته در ژل بهداشتی بانوان سینره در ادامه شرح داده شده است.

دکسپانتنول

دکسپانتنول یکی از ترکیبات موجود در فرمولاسیون ژل بهداشتی بانوان سینره است. این ماده یکی از ویتامین های گروه B می باشد که براحتی به داخل پوست و فولیکول مو و ناخن نفوذ می کند. این ماده در بدن به پانتوتنیک اسید تبدیل شده و در سنتز کوانزیم A به کار می رود. دکسپانتنول سریعاً از پوست جذب شده و به لایه های عمقی پوست می رسد. دکسپانتنول قدرت پیوند با آب را داشته و آب را درون پوست نگه می دارد. این ماده نوسازی سلولها را افزایش داده و ترمیم پوست در اثر سوختگی ، اگزما و غیره را سرعت می بخشد. دکسپانتنول خارش و التهاب پوست را کاهش داده و باعث لطافت و نرمی پوست می گردد.

نیلوفر آبی

نیلوفر آبی نام یک تیره از گیاهان است که در ترکیب ژل بهداشتی بانوان سینره وجود دارد. بیشتر گونه‌های آن دارای برگ‌های دایره‌وار، موم‌اندود و شناور در سطح آب بوده که دمبرگ‌های بلندی دارند. این دمبرگ‌ها دنباله ساقه‌های ضخیم و درشت این گیاه است که درون گِل کف آبگیرها یا دریاچه‌ها می‌خزد. گُل‌های خوش‌نمای این گیاه که روی سطح آب یا کمی بالاتر از آن می‌روید در امتداد ساقه‌های بلند زیرزمینی آن قرار دارد.

ارکیده سفید

ارکیده سفید موجود در فرمولاسیون ژل بهداشتی بانوان سینره عصاره گل Orchis mascula بومی مناطق مرطوب می باشد. عصاره این گل خاصیت نرم کنندگی، مرطوب کننده، افزایش ایمنی بدن و نرم کنندگی دارد. خاصیت نرم کنندگی و ضد التهاب این عصاره باعث شده است که مصرف زیادی در محصولات آرایشی مثل شامپوهای روزانه و محصولات بعد از آفتاب و محصولات مخصوص پوست های حساس دارد. عصاره گل های ارکیده خاصیت آنتی اکسیدان داشته و از پوست در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند.

آلانتویین

آلانتویین بکار رفته در فرمول ژل بهداشتی بانوان سینره ماده ای است که از برخی گیاهان مثل جوانه گندم و بابونه استخراج می گردد و دارای خواص التیام بخش قوی بوده و به بهبود زخمها کمک می کند. این ماده باعث بهبود بافت های تحریک شده می شود و به کاهش التهاب پوست ناشی از خشکی نیز کمک میکند. به عنوان نرم کننده نیز در محصولات مختلف به کار می رود. این ماده همچنین باعث سرعت بخشیدن به امر بازسازی پوست می شود.

عصاره لیلیوم سفید

عصاره لیلیوم سفید موجود در فرمولاسیون ژل بهداشتی بانوان سینره عصاره گل Lilium Candidum از خانواده Liliaceae بومی نواحی مدیترانه است. عصاره این گیاه خواص قابضی داشته و به بهبود پوست های ملتهب و آسیب دیده کمک می کند. عصاره این گیاه حاوی ساپونین می باشد که دارای خواص شویندگی و ضد التهاب است. پلی ساکاریدهای موجود در این عصاره خواص مرطوب کنندگی، نرم کنندگی، ضد التهاب و محافظ دارند.

عصاره انار

عصاره انار موجود در ژل بهداشتی بانوان سینره سرشار از آنتی اکسیدان بوده و حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و اسید فولیک می باشد و بعلت داشتن تانن و الاژیک اسید در محصولات موهای رنگ شده مانع از خروج مولکولهای رنگ مو استفاده میشود.

عصاره یاس سفید

عصاره یاس سفید بکار رفته در ژل بهداشتی بانوان سینره عصاره گل های گیاه Jasminum grandi florum است از روغن فرار این گل ها در عطرسازی استفاده -می شود. عصاره گل های یاس علاوه بر عطر دارای خواص قابض و آنتی ویرال است و در درمان زخم های مخاطی کمک می کند. موارد مکرری از بهبود تمایلات جنسی در خانم ها پس از مصرف این عصاره گزارش شده است.

ژل بهداشتی

روش مصرف ژل بهداشتی بانوان سینره

ابتدا دست ها را بشویید، ناحیه تناسلی را مرطوب کنید و مقدار کمی از ژل را روی موضع استفاده کنید و با آب ولرم بشویید.

توصیه ها در مورد ژل بهداشتی بانوان سینره

  • ژل بهداشتی بانوان سینره را از مراکز معتبر و داروخانه ها تهیه کنید.
  • ژل بهداشتی بانوان سینره را برای قسمت های داخلی واژن استفاده نکنید.
  • ژل بهداشتی بانوان سینره را در جای خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

separator line

بیشتر بخوانید:

موارد و مزایای مصرف ژل بهداشتی بانوان فیروز

فواید استفاده از ژل های بهداشتی برای زنان

خواص ژل آلوئه ورا برای واژن!

separator line





این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (4 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits