دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
4 کاری که هیچگاه نباید برای واژن انجام دهید!!
11
زمان مطالعه: 4 دقیقه
واژن یکی از حساس ترین قسمت های بدن زن است که به شدت مورد تمرکز و توجه آنها هم هست.

کارهای ممنوعه برای واژن

واژن یکی از حساس ترین قسمت های بدن زن است که به شدت مورد تمرکز و توجه آنها هم هست. خوب است که واژن را همیشه تمیز و بهداشـی نگه دارید اما کارهایی هست که هرگز نباید انجام دهید . آیا شما هم جزء افرادی هستید که از محصولات واژینال یا از صابون های معطر استفاده می کنید؟ با دلگرم همراه باشید تا با برخی از کارهای ممنوعه برای واژن آشنا شوید.


1 – استفاده از دوش واژینال

درست است که هنگام تمیزی واژن احساس خوبی به شما دست می دهد اما باید بدانید که خود واژن بطور اتوماتیک این کار را انجام می دهد و جز شستشو با آب گرم و یک صابون ملایم نیازی نیست کار دیگری انجام دهید . موکوس واژن خودش مواظب پاکیزی این قسمت از بدن است ولی اگر اصرار به استفاده از دوش واژنی دارید لازم است به شما بگوییم با این کار باکتریهای خوب واژن را از بین می برید . باکتریهای مضر و مفید هر دو در این قسمت از بدن زنان زندگی می کنند و با حفظ pH متعادل مانع عفونت این ناحیه می شوند. دوش واژنی با سرکه فلور واژنی را مختل کرده و ریسک ابتلا به عفونت های دستگاه تناسلی را افزایش می دهد و همچنین روش صحیحی برای جلوگیری از بارداری نیست و تنها باعث افزایش شانس ابتلا به عفونت و مشکلاتی در زایمان می شود.

دوش واژینال


2 – برای مدت طولانی از تامپون استفاده نکنید


استفاده از پدهای بهداشتی برای طولانی مدت برای واژن به دلیل مشکلات بهداشتی مضر است . همچنین قرار دادن تامپون در واژن برای مدت طولانی منتهی به عفونت شده و گاهی اوقات تامپون خیلی داخل شده و برداشتن آن برای شما دشوار خواهد شد . لازم به ذکر است که تامپون ها از الیاف پنبه ای و مصنوعی ساخته شده اند که قدرت جذب آنها را افزایش دهد . ثابت شده است که این الیاف برای واژن سمی هستند و می توانند باعث ورود سموم به واژن شما شوند. اگرچه نادر است اما استفاده از تامپون و سندروم شوک سمی کاملا با یکدیگر در ارتباط هستند. برای جلوگیری از این مشکلات برای خودتان یادداشت یا هشداری برای یادآوری تعویض تامپون قرار دهید .
توجه : ترجیحا تامپون و پدهای بهداشتی را هر 4 ساعت عوض کنید و مطمئن شوید که تعویض آنها طولانی تر از 8 ساعت نشود.


3 – استفاده از محصولات معطر واژن


بسیاری از زنان در سراسر جهان عادت دارند که از محصولات معطر برای واژن خودشان استفاده کنند . گاهی اوقات بوی خود واژن می تواند یک هشدار دهنده باشد اما عطر مانع این آگاه سازی خواهد شد . لطفا از این به بعد استفاده از صابون ها و کرم های معطر را کنار بگذارید زیرا دیواره واژن خاصیت جذبی فوق العاده ای دارد . در حال حاضر به همین دلیل تحقیقاتی در رابطه با تجویز دارو از طریق واژن در حال انجام است زیرا داروها از این طریق بدون متابولیزه شدن به سرعت وارد جریان خون شده و سریعتر اثرمی کنند. پس عطرها و مواد شیمیایی موجود در آنها نیز به سرعت وارد جریان خون شما خواهند شد آیا شما موافق این مسئله هستید؟!

بهداشت واژن


4- استفاده از بخور برای واژن


بسیاری از زنان فکر می کنند دوش واژینال کافی نیست و به فکر تمیز کردن واژن با بخور هستند . جالب تر این است که آنها از این روش برای تمیز کردن رحم استفاده می کنند . اول از همه باید گفت که بخار آب داغ است و خطر سوختگی این قسمت حساس از بدن شما را افزایش می دهد . دوم اینکه بعید است بخار در مجرای تناسلی شما حرکت کرده و به رحم برسد. سوم , شما با این کار تعادل باکتریایی که برای حفظ محیط اسیدی واژن ضروری هستند را برهم می زنید . بنابراین متاسفانه باید گفت که بخور دادن واژن راهی برای تمیز کردن این قسمت از بدن نیست . واژن می تواند از خودش مراقبت کند اگر شما با کارهایی مثل استفاده از بخور به این قسمت از بدن شوک و استرس وارد نکنید.
در آخر لازم است بدانید که بوی واژن حاصل ترشح فرمون ها است که نیازی نیست آنرا از بین ببرید ولی اگر بوی شدیدی حس کردید که شما را اذیت می کند قبل از استفاده از هر محصول معطری به پزشک مراجعه کنید تا از سلامت واژن و عدم عفونت این محل مطمئن شوید.

divider

ترجمه توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.7 از 5 (11 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits