دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اصلاح موهای ناحیه شرمگاهی آری یا خیر ؟!!
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اصلاح موهای شرمگاهی در حال حاضر بسیار شایع است و کاملا قابل قبول است

اصلاح موهای ناحیه شرمگاهی

اصلاح موهای ناحیه شرمگاهی کاری است که همه انجام می دهند زیرا داشتن پوستی صاف در قسمت پایین تنه احساس بسیار خوشایندی در فرد پدید می آورد و باعث هیجان شریک جنسی او نیزخواهد شد !
در واقع، اصلاح کردن موهای شرمگاهی در حال حاضر بسیار شایع است و کاملا قابل قبول است. این مسئله علاوه بر احساس خوشحالی و هیجان شریک جنسی یک کار بهداشتی نیز به نظر می رسد . اما باید بگوییم که اصلاح موهای این ناحیه اصلا کار درستی نیست!
برای اثبات این حرف دلایلی وجود دارد که آنها را باهم بررسی می کنیم . براساس مطالعات صورت گرفته 60% از زنانی که ناحیه شرمگاهی خودشان را اصلاح می کنند از یک یا چند عارضه مانند رشد موهای زیرپوستی رنج می برند . مطالعه دیگری در این زمینه نشان داد که اصلاح موهای واژن شانس شما برای ابتلا به بیماریهای مقاربتی افزایش می دهد.
اگر این موارد به اندازه کافی برای شما متقاعد کننده نیست دلایل دیگری هم عنوان شده است که لزوم وجود موها در این قسمت از بدن را نشان می دهد در ادامه با ما در مجله دلگرم همراه باشید.


1 – موهای ناحیه شرمگاهی به تنظیم دمای بدن کمک می کند

موها در هرجایی از بدن که باشند همواره به تنظیم دمای بدن کمک می کنند . موهای ناحیه شرمگاهی نیز عمل مشابهی دارند و فولیکولهای این منطقه به فرآیند تعریق کمک می کنند. این اتفاق به این دلیل می افتد که فولیکول های مو دارای یک غده سباسه در زیر خود هستند . این غده مسئول انتشار چربی‌هایی است که به طور طبیعی در بدن برای رشته های مو تولید می شود . این چربی به کمک موها به سطح پوست منتقل شده و وقتی به تدریج تبخیر می شود پوست را خنک می کند.


2 – موهای ناحیه شرمگاهی محافظت کننده هستند

دلیل دیگر برای اصلاح نکردن موهای شرمگاهی این است که آنها مانند یک سد محافظ بین اندام تناسلی شما و بیماریهای تناسلی ناشی از باکتریها و دیگر پاتوژن ها عمل می کنند . با اصلاح آنها شما اساسا خودتان را در معرض مشکلات بهداشتی بالقوه قرار می دهید که این کار خوبی نیست.

اصلاح بدن


3 – موهای ناحیه شرمگاهی منبعی از فرومون هستند

درحالیکه واژن شما به ترشح فرومون کمک می کند موهای این ناحیه به حفظ آن کمک می کند و ترکیب اینها تاثیر جادویی بالقوه ای بر شریک جنسی شما خواهد داشت . اگر شما موهای ناحیه شرمگاهی خودتان را حذف کنید منبع اصلی فرومون که جذابیت شما را افزایش می دهد به ویژه برای کسانی که به این مسئله اهمیت می دهند را از دست می دهید. همانطور که بدن شما عرق می کند تولید فرومون ها نیز افزایش پیدا می کند که موهای ناحیه شرمگاهی آنرا به دام می اندازند و شما برای جذابیت بیشتر نباید آنها را اصلاح کنید.


4 – موهای ناحیه شرمگاهی احتمال ابتلا به زگیل های تناسلی را کاهش می دهد

همانطور که از نام آن پیدا است زگیل های تناسلی بر مناطق خاصی از بدن شما تاثیر می گذارند . آنها نوعی از بیماریهای مقاربتی هستند که علائم آن خودش را روی پوست ناحیه تناسلی نشان می دهد . رنگ آنها سفید است و می تواند ناراحت کننده و باعث خارش شدید شود . اگرچه HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی علت ایجاد آن است اما شانس شما برای ابتلا به آن با اصلاح موهای ناحیه شرمگاهی بر اساس تحقیقات صورت گرفته افزایش می یابد.


5 – موهای ناحیه شرمگاهی از عفونت ویروسی جلوگیری می کنند

اگرچه اصلاح موهای شرمگاهی به نوعی یک فعالیت بهداشتی محسوب می شود اما شما با این عمل بهداشتی شانس خودتان را برای ابتلا به نوعی عفونت ویروسی که Molluscumcontagiosum نامیده می شود افزایش می دهید . همانطور که قبلا در این مقاله ذکر شد شما با اصلاح ناحیه واژن بیشتر مستعد بیماریهای مقاربتی خواهید شد . این عمل باعث می شود که شما به شدت مستعد ابتلا به عفونت و انتشار آن شوید . اگرچه این عفونت ها بدون درد هستند اما باعث ظاهر ناخوشایند و قرمزی ناحیه می شوند.

ژیلت


6 – موهای ناحیه شرمگاهی بر مشکلات پوستی نظارت می کنند

به یاد داشته باشید که احساس حساسیت و سوزش این ناحیه پس از اصلاح به دلیل زخم های میکروسکوپی است که روی پوست ایجاد می شود . هر موقع که این ناحیه را وکس می کنید یا با ژیلت شیو می کنید پوست را تحریک می کنید که می تواند باعث ایجاد آبسه , جوش یا عفونت های پوستی شود . بعلاوه این مشکلات می توانند شدیدا دردناک باشند بنابراین شاید وقت آن باشد که آنرا متوقف کنید.


7 – موهای ناحیه شرمگاهی برای زنان دچار اضافه وزن بسیار مهم هستند

این یک واقعیت علمی است هرچند ممکن است شما آنرا قبول نکنید . بر اساس تحقیقی که در مجله زنان و زایمان امریکا منتشر شد خانم هایی که موهای ناحیه شرمگاهی خودشان را اصلاح می کنند دو برابر در معرض مشکلات پوستی هستند که حاصل سایش پوست نواحی مجاور و چین های پوستی قسمت های پایین تنه است.


با توجه مطالب گفته شده الان باید خواسته مردها و جذابیت را فراموش کنید و به سلامت خودتان فکر کنید و به جای اصلاح موهای ناحیه تناسلی آنها را کوتاه و پاکیزه نگهدارید که این مسئله با شستشوی روزانه کار دشواری نخواهد بود!

divider

ترجمه توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.3 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits