دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رفع بوی بد واژن به صورت خانگی

درمان بوی بد واژن

رفع بوی بد واژن به صورت خانگی
12
زمان مطالعه: 8 دقیقه
بوی بد واژن مشکل رایج اکثر خانم ها است و دلایل زیادی دارد. برای مثال رشد باکتری ها، عفونت مخمری واژن، عدم رعایت بهداشت، تغییرات هورمونی و بیماری هایی که از طریق رابطه جنسی منتقل می شوند. در جدیدترین یافته های طب سنتی درمان های بسیار زیادی برای رفع...

بوی بد واژن

بوی بد واژن مشکل رایج اکثر خانم ها است.قرمزی، خارش، سوزش و حساس شدن واژن از علائمی هست که نشان می دهد واژن شما عفونت دارد. بویی همانند بوی ماهی که توسط واژینوز باکتریایی به وجود می آید.

هردلیلی که بوی بد واژن داشته باشد متاسفانه هنگام برقراری رابطه جنسی و نزدیکی با همسر ممکن است برای خانم ها آزاردهنده و خجالت آور باشد.

در جدیدترین یافته های طب سنتی درمان های بسیار زیادی کشف شده است که در این مقاله مجله دلگرم ده مورد از تازه ترین این درمان ها برای رفع بوی بد واژن را در اختیار شما قرار خواهد داد.

10 روش موثر برای درمان بوی بد واژن حین رابطه جنسی

سرکه سیب با خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده ای که دارد به شدت با بوی بد واژن مقابله می کند و آن را از بین می برد.

فقط کافی است واژن خود را با سرکه سیب تمیز کنید. سرکه سیب باکتری ها و سموم واژن را از بین می برد و کیفیت اسیدی فلور واژن را متعادل خواهد کرد.

  • 1. روش استفاده از سرکه سیب برای رفع بوی بد واژن

1. شستشوی واژن با استفاده از سرکه سیب برای رفع بوی بد واژن

وان یا تشت حمام را با آب گرم پر کنید و 2 فنجان سرکه سیب داخل آن بریزید و به مدت 20 دقیقه داخل آن بنشینید. چندین مرتبه در هفته این کار را انجام دهید تا سریعتر بوی بد واژن از بین برود.

درمان بوی بد واژن


2. شستشوی واژن با جوش شیرین برای رفع بوی بد واژن

جوش شیرین یکی دیگر از موادی است که می تواند سطح PH بدن را تنظیم کند. اگر سطح PH بدن تنظیم باشد بوی بد واژن از بین خواهد رفت.

  • 2. روش استفاده از جوش شیرین برای رفع بوی بد واژن

نصف فنجان جوش شیرین را در حمام به آب وان یا تشت اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه در آن بنشینید. پس از آن با حوله ای تمیز خود را خشک کنید و مطمئن باشید عفونت مخمری واژن و بوی بدن آن از بین خواهد رفت. در طول هفته این کار را چند مرتبه تکرار کنید.

درمان بوی بد واژن


3. ماست برای از بین بردن بوی بد واژن
یکی دیگر از روش های درمان بوی بد واژن ماست است. ماست غنی از باکتری های لاکتوباسیلوس است که به مبارزه با عفونت کاندیدایی (یکی از شایع ترین علل بوی واژن) کمک می کند و سطح pH طبیعی واژن را بازسازی می کند. هنگامی که سطح pH متعادل است، بوی واژن از بین خواهد رفت.

  • 3. روش استفاده از ماست برای رفع بوی بد واژن

1. هر روز دو فنجان ماست طبیعی نوش جان کنید. فراوردهای پروبیوتیک هم توصیه می شود.
2. روش غیر خوراکی استفاده از ماست این است که تامپونی را آغشته به ماست کنید و داخل واژن خود فرو کنید. به مدت چند ساعت اجازه دهید تامپون داخل واژن بماند و سپس آبکشی کنید.

درمان بوی بد واژن

4. سرکه سفید برای از بین بردن بوی بد واژن
سرکه سفید با شکستن پروتئین های بو سبب از بین رفتن بوی بد واژن می شود. با شستن واژن توسط سرکه سفید PH واژن بازسازی خواهد شد و به سطح استاندارد بازخواهد گشت.

  • 4. روش استفاده از سرکه سفید برای رفع بوی بد واژن

نصف فنجان سرکه سفید را داخل تشت یا وان آب ولرم بریزید. 15 دقیقه در آب بنشینید و این روش را چند مرتبه در هفته تکرار کنید تا بوی بد واژن از بین برود.

درمان بوی بد واژن


5. روغن درخت چای برای درمان بوی بد واژن

روغن درخت چای به شدت خاصیت ضد قارچی دارد و ضدعفونی کننده بسیار قوی است. روغن درخت چای باکتری هایی را که سبب بوی بد واژن می شوند از بین می برد.

  • 5. روغن درخت چای برای درمان بوی بد واژن

1. سه قطره روغن درخت چای را به یک فنجان آب اضافه کنید و با استفاده از این محلول واژن خود را شستشو دهید. این کار را چندین مرتبه در هفته تکرار کنید.
2. همچنین می توانید تامپونی را آغشته به روغن زیتون خالص کنید و چند قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید. سپس تامپون را حداقل یک ساعت داخل واژن نگه دارید و چند مرتبه در هفته این کار را تکرار کنید.(نکته مهم: حتما و حتما روغن های مورد استفاده خالص باشد در غیر اینصورت دچار مشکل خواهید شد.

درمان بوی بد واژن


6. سیر برای رفع بوی بد واژن

سیر آنتی بیوتیکی طبیعی است که می تواند برای مقابله با عفونت واژن و رفع بوی بد واژن مناسب باشد. خواص ضد قارچی موجود در سیر به مبارزه با عفونت مخمر کمک می کند و بدن را از شر باکتری های بد محافظت می کند.

  • 6. روش استفاده از سیر برای رفع بوی بد واژن

1. سیر خام یا پخته را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. می توانید یک یا دو حبه سیر را صبح ناشتا با یک لیوان آب ولرم بخورید. همچنین می توانید پودر سیر را به سالاد یا انواع غذاها اضافه کنید.
2. روش دیگر برای رفع بوی بد واژن با استفاده از سیر این است که یک تکه سیر را به مدت یک یا دو ساعت داخل واژن خود قرار دهید و چند هفته این کار را انجام دهید تا بوی بد واژن از بین برود.مطابق تصویر زیر می توانید سیر را به نخی وصل کنید و سپس آن را به راحتی از واژن بیرون بکشید.

درمان بوی بد واژن

7. شنبلیله برای درمان بوی بد واژن
استفاده از شنبلیله برای خانم ها بسیار توصیه می شود چرا که شنبلیله به تنظیم هورمون های خانم ها کمک می کند و سیکل قاعدگی آن را منظم می کند.

  • 7. روش استفاده از شنبلیله برای رفع بوی بد واژن

1. شب قبل از خواب یک یا دو قاشق چای خوری تخم شنبلیله را داخل یک فنجان آب بریزید و صبح تخم های شنبلیله را از آب خارج کنید و آب آن را ناشتا بخورید.
2. همچنین می توانید با تخم شنبلیله دمنوش درست کنید. یک قاشق چایخوری تخم شنبلیله را داخل یک فنجان آب بجوشانید. سپس از صافی رد کنید و دو مرتبه در روز بنوشید.

نکته : شنبلیله ممکن است منجر به اسهال یا خارش پوست شود در صورت بروز این مشکلات مصرف آن را متوقف کنید

درمان بوی بد واژن


  • 8. خانواده مرکبات برای رفع بوی بد واژن

مرکبات به بدن شما کمک می کنند که سیستم ایمنی قوی تری داشته باشید و با هرگونه عفونت مبارزه کنید. مرکبات سرشار از ویتامین ث و سایر ویتامین هایی که به توقیت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. همچنین سموم بدن را دفع می کنند.

با خوردن انواع انگور، پرتقال، لیمو شیرین، لیمو، گریپ فروت، آناناس و .... می توانید بوی بد واژن را به صورت طبیعی از بین ببرید.

درمان بوی بد واژن

  • 9. برای درمان بوی بد واژن از مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده پرهیز کنید

خوراکی ها و نوشیدنی های کافئین دار و شیرین به تولید عفونت مخمر منجر می شود. به جای آن آب بنوشید. در طول روز تا می توانید آب بنوشید تا مواد سمی و باکتری های مضر از بدن شما خارج شود. نه تنها با این کار بوی بد واژن از بین می رود بلکه به سلامت کل بدن هم کمک می کند.

درمان بوی بد واژن


  • 10. بهداشت شخصی را تا حد ممکن رعایت کنید


  1. لباس زیر 100% نخی گشاد بپوشید تا هوا آزادانه در آن وارد شود .
  2. در فاصله زمانی کوتاه نوار بهداشتی یا تامپون خود را عوض کنید.
  3. از هر گونه خوشبو کننده واژن پرهیز کنید .
  4. دستمال های معطر و رنگی برای خشک کردن واژن استفاده نکنید.
  5. اگر حین رابطه جنسی بوی واژن بیشتر شما را اذیت می کند پس از نزدیکی واژن خود را با صابون ضد باکتری و آب ولرم شستشو دهید.

در نهایت باید بگوییم ترشحات واژن خانم ها بوی خاصی دارد و خانم ها نباید نسبت به آن حساسیت نشان دهند. فقط در صورتی که احساس کردید بوی آن زننده و غیر قابل تحمل است به درمان خانگی بپردازید و اگر رفع نشد به پزشک زنان مراجعه کنید.

درمان بوی بد واژن

ترجمه و گرداوری توسط مجله دلگرم

بیشتر بخوانید :

10 درمان خانگی برای سوزش و خارش واژن

علائم و نشانه های عفونت باکتریایی واژن در زنان و درمان سریع این عارضه در منزل

بخور دادن واژن یا بخار دادن واژن چیست؟

درمان خانگی عفونت های زنانه

علائم و درمان عفونت مخمری واژن

درمان بوی بد واژن



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (12 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

یه تنها | ۴ سال پیش
خیلی خیلی عالی بود مرسی
0
0

hits