دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت عفونت واژن همراه با چند نکته بهداشتی مهم
9
زمان مطالعه: 6 دقیقه
عفونت و ترشحات واژن-دلایل شایع عفونتهای واژن و درمان قطعی عفونتهای زنانه-راهي براي نجات از عفونت واژن-عفونت دستگاه تناسلی در خانمها-بیماری های زنان زایمان نازایی

علت عفونت واژن همراه با چند نکته بهداشتی مهم

دوستای عزیزم درمان های عفونت واژن را حتما جدی بگیرید چرا که اگر آن را سرسری و بی اهمیت بدانید باعث نازایی و چسبندگی لوله های رحمی می شود حتما به سایت های مختلف رجوع کرده اید و مقاله های مختلفی را دیده اید که من در این جا چند نوع از انواع درمان های عفونت واژن را به شما میگویم:

علت عفونت واژن همراه با چند نکته بهداشتی مهم

درمان عفونت واژن با سرکه سفید:

یعنی دستمالی را به آب گرم آغشته کنید و هر روز تمیز نگه دارید..و از هیچ گونه صابون و مواد شیمیائی استفاده کنید.. اکثر اینهاضرر هایشان بیشتر از منفعتشان است. با اینحال .. اگر بخواهیم جواب سوال شما را بدهیم... سرکه برای تمیز نگه داشتن خوب است.. و لی مسلما برای عفونت درمان نشده مناسب نیست..

برای اینکه بوی بد واژن از بین برود بهترین کار این است که علت بو را پیدا کنید.برای این منظور معاینه توسط فرد دوره دیده لازم است.. با اینهال چون اکثر این بوها به علت دو عفونت شایع اون ناحیه.. یعنی قارچ و نوعی تجمع زیاد باکتری اون ناحیه.. یعنی bacterial vaginosis و yeast infection است....میتوانید این درمان را اجرا کنید که بی ضرر است و اغلب متخصصن به بیمارانی مثل شما توصیه منکنند. از کرم کلوتیریمازول واژینال روزانه به همراه قرص خوراکی میترونیدازول ..روزی دو عدد استفاده کنید

برای سرکه سیب گفته شده که.... برای آنکه اون ناحیه از سلامت بهتری برخوردار باشد میتوانید این شیوه را بکار ببرید.: سه قاشق سوپ خوری سرکه سیب را در دولیتر آب گرم مقطر بریزید.. اگر در این ناحیه احساس ناراحتی میکنید یک تکه پارچه ساتین پاکیزه را به این محلول آغشته کنید و روزی یک یا دو بار شستشو دهید. به تدریج که نارحتی تان کاهش یافت تعداد شستشو با پارچه تمیز را کاهش دهید.

اگر حالت جمع شدگی . بهم فشردگی در آن ناحیه احساس میشود بهترین کار این است که انواع سبزی های باغ نظیر جعفری و کرفس و سبزی های دیگر به صورت سالاد میل شود.به طوری که مقدار جعفری و کرفس آن بیشتر باشد و همراه با سالاد باید که به مقدار یک قاشق چای خوری سرکه سیب هم مصرف شود. رو غن های: زیتون و سویا و آفتاب گردان از انواع روغن های اشباع نشده هستند و میتوان آنها را با سالاد مصرف کرد.

عفونت های میکروبی واژن چه علائمی دارند؟

گاهی بیمار اصلاً علائمی ندارد، گاهی این بیماری سبب افزایش ترشح واژن می شود که اکثراً آبکی است. یا گاهی رنگ زرد کمرنگ یا پررنگ تر دارد. گاهی بودار می شود که به اصطلاح Fishy Smell خوانده می شود که بیماران این بو را اکثراً پس از نزدیکی با همسر احساس می کنند، و گاهی بیمار احساس سوزش و خارش دارد.

1. پس از ادرار کردن و اجابت مزاج همیشه از سمت جلو به طرف عقب، خود را بشویید. این کار از رانده شدن باکتری‌های انتهای دستگاه گوارش به ناحیه تناسلی جلوگیری می‌کند.

2. در طی روز لباس‌های زیر با جنس الیاف نخی به تن کنید. از پوشیدن لباس‌های بدون تهویه مانند لباس‌های نایلونی و ساخته شده از سایر الیاف مصنوعی خودداری کنید و از پوشیدن لباس‌های تنگ مانند شلوار جین، جوراب شلواری و مایو به مدت طولانی اجتناب کنید. لباس‌های گشاد و راحت به تن کنید و برای شستشوی لباس‌های زیر خود از شوینده‌های غیرمعطر و ملایم استفاده کنید.

علت عفونت واژن همراه با چند نکته بهداشتی مهم

3. کاندوم‌ها و دیافراگم‌های از جنس لاتکس و ژل‌های اسپرم‌کش در برخی از زنان ایجاد تحریک می‌کنند که باید از سایر روش‌های جلوگیری از بارداری استفاده گردد همچنین حین مقاربت از لغزنده‌کننده‌های محلول در آب و غیرمعطر استفاده کنید. از وازلین و لغزنده‌کننده‌های حاوی سیلیکون استفاده نکنید.

4. لباس‌های زیر خود را حداقل هر دو روز در میان عوض کنید.

5. از پودر تالک در اطراف ناحیه تناسلی استفاده نکنید زیرا پودر تالک رطوبت را در خود نگه می‌دارد.

6. در صورتی که از تامپون در دوران قاعدگی استفاده می‌کنید حداکثر آن را هر سه تا چهار ساعت یک بار عوض کنید. پیش از گذاشتن تامپون دست‌های خود را کاملا بشویید. در طی خواب شبانه هیچ‌گاه از تامپون استفاده نکنید و به جای آن از پدهای بهداشتی استفاده کنید.

7. نوار بهداشتی (پد) را باید هر چهار تا شش ساعت یک‌بار (حداکثر 8 ساعت) عوض‌کرد. پیش از گذاشتن پد نیز دست‌های خود را با آب و صابون بشویید.

8. از تامپون، نوارهای بهداشتی و دستمال توالت معطر استفاده نکنید.

9. حین استحمام از صابون و شامپوهای غیرمعطر و ملایم استفاده کنید. از وان کف صابون نیز استفاده نکنید.

10. همیشه نواحی تناسلی و اطراف آن را خشک و تمیز نگه دارید. رطوبت رشد میکروب‌ها را سرعت می‌بخشد.

11. به طور منظم سطح خارجی نواحی تناسلی را با آب ولرم شستشو دهید. برای شستن نواحی تناسلی نیازی به استفاده از صابون نمی‌باشد.

12. هیچ‌گاه لباس‌های خیس و مرطوب را به تن نکنید. چنانچه لباس‌هایتان خیس شد فورا آن را عوض کنید.

13. هنگام شامپو کردن و آب کشیدن موها حین استحمام سر خود را به سمت جلو خم کنید تا شامپو با ناحیه تناسلی تماس نیابد.

14. پس از استحمام با یک حوله نرم ناحیه تناسلی را به ملایمت خشک کنید. برای این کار می‌توانید از سشوار (با درجه باد سرد) نیز استفاده کنید.

15. پس از استحمام ادرار کنید.

16. هیچ‌گاه ادرار خود را نگه ندارید.

17. از دوش مخصوص دستگاه تناسلی استفاده نکنید چرا که این عمل ترشحات و باکتری‌های طبیعی و محافظ این ناحیه را می‌شوید.

18. مصرف بی‌رویه و سرخود آنتی‌بیوتیک‌ها میکروب‌های مفید و طبیعی را از میان برده و زمینه ابتلا به عفونت‌های قارچی را افزایش می‌دهد.

19. خانم‌هایی که در دوران بارداری، شیردهی و یائسگی‌اند و همچنین خانم‌هایی که از قرص‌های ضدبارداری استفاده می‌کنند از آنجایی که سطوح هورمون‌های بدن آنها دستخوش تغییر می‌شود، باید بیشتر بهداشت فردی خود را رعایت کنند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (9 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits