دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چاق شدن صورت با روشهای تغذیه ای و پزشکی
383
زمان مطالعه: 6 دقیقه
چاق شدن صورت -ورزش صورت-حجم دادن به صورت- شکل دادن به صورت -چاقی سریع صورت-گونه گذاری-تزریق چربی-صورت چاق -ماهیچه های گردنی

چاق شدن صورت

ورزش صورت یکی از بهترین روشها برای حجم دادن و شکل دادن به صورت بدون نیاز به جراحی است . این کار نه تنها باعث افزایش خونرسانی و بهبود گردش جریان خون در ناحیه صورت میشود ، بلکه باعث شادابی پوست صورت و پیشگیری از بروز چین و چروک زود هنگام نیز میشود . این تمرینات ساده باعث میشوند صورت شما چاقتر و تپل تر به نظر برسند و بهتر از همه اینکه کاملا طبیعی ، بی ضرر و بی هزینه هستند .


تمرینات لپ و گونه

برای داشتن صورت چاق و تپل ، باید از لپ ها شروع کنید . به طور طبیعی لپها ماهیچه ای ترین بخش صورت هستند پس با تمرین دادن آنها حجم ماهیچه ای صورت افزایش پیدا خواهد کرد و صورت چاقتر خواهد شد .

چاق شدن صورت

یک تمرین ساده ای که برای این منظور میتوانید انجام دهید این است که یکی از انگشتان را درون دهان کنید و با لبها به انگشت فشار وارد کنید و سپس برای مدت ۵ ثانیه و با تمام نیرو انگشت خود را میک بزنید . انگشت را رها کنید و دوباره حرکت را انجام دهید . این تمرین را ۱۵ مرتبه تکرار کنید . این کار باعث میشود تا ماهیچه های لپ تقویت شوند و خونرسانی به ناحیه افزایش پیدا کرده و صورت سرختر و پرتر به نظر برسد . توجه کنید که قبل از انجام این کار حتما دستان خود را خوب شسته باشید .

تمرین دیگر به این شیوه است که تا جای ممکن لبها را جمع و به حالت غنچه در آورید ، سپس لبها را به حالت لبخند تغییر شکل دهید بدون اینکه لبها باز شوند ( دندان ها نباید دیده شود ) و در این حالت نیز تا جای ممکن لبخند را بزرگتر کنید و ۵ ثانیه در همان حالت بمانید . این حرکت را نیز برای ۱۵ بار تکرار کنید . متوجه خواهید شد که بعد از انجام تمرین ، ماهیچه های صورت بسیار خسته شده اند ، این بدان دلیل است که واقعا ماهیچه ها را درگیر کرده اید و از آنها کار کشیده اید .

سومین تمرین مرتبط با بخش لپ صورت هم واقعا ساده است . انگشت اشاره و انگشت وسط دست را بر روی لپ قرار دهید و به آهستگی و خیلی آرام به صورت دایره ای ماهیچه ها را ماساژ دهید . این عمل باعث تحریک ماهیچه ها خواهد شد و باعث میشود تا حجم آنها افزایش یافته و صورت شما پر و تپل تر شود .

چاق و تپل شدن صورت لاغر با ورزش

چاق شدن صورت


تمرینات گردن

شاید فکر نمیکردید که گردن هم بخشی از صورت است و تمرین دادن ماهیچه های گردنی هم برای تپل تر شدن صورت با اهمیت می باشد . اگر شما در ناحیه زیر چانه و یا زیر گونه ها حجم صورت خود را از دست داده اید و پوست چروک و آویزان در این نواحی ظاهر شده اند ، تمرین زیر برای شما بسیار مؤثر خواهد بود .

صاف بر روی یک صندلی بنشینید ( کمر صاف باشد ) و سر را به سمت بالا بگیرید تا گردن کشیده شود ، سپس در همان حال لب پایینی را بر روی لب بالایی قرار دهید و تاجای ممکن لب پایینی را به سمت بینی نزدیک کنید و ۵ ثانیه در این حالت باقی بمانید . کشش زیادی را در ناحیه گردن و ماهیچه های چانه احساس خواهید کرد . این تمرین را ۲۰ بار تکرار کنید تا شکل ناحیه زیر چانه و گردن از حالت چروک خارج شود و پوستی صاف و زیبا در این ناحیه داشته باشید .

و در اینجا یک پیشنهاد فوری پزشکی

آیا می دانید پیری صورت در بعضی افراد به دلیل کاهش چربی زیر پوست است. با بالا رفتن سن، بافت چربی صورت کم می شود که افتادگی پوست و شلی و چروک را بیشتر می کند، بنابراین کشیدن و بالا بردن پوست باعث جوان سازی کلی نمی شود. گاهی اوقات سفت تر و کشیده تر نمودن پوست باعث جوانتر شدن آن نمی شود بلکه پرتر بودن صورت باعث جوانتر شدن آن می شود.

قسمت هایی از پوست صورت که دچار کاهش حجم می شود مثل گونه ها، گودی زیر چشم، خط خنده، شقیقه ها، نازک شدن لبها و حتی پشت دستها را میتوان با تزریق چربی که از خود فرد گرفته می شود به ناحیه مورد نظر تزریق میگردد پر نمود و کاهش حجم را اصلاح کرد . آیا می دانید می توانید بدون اینکه وزن تان را اضافه کنید صورت و یا پشت دستهایتان را پرتر و یا حجیم نمائید .

چاق شدن صورت

مزیت این روش گرفتن چربی از خود فرد که به وفور به دست می آید و حتی می توان مقداری از چربی را در فریزر به مدت 6 ماه نگهداری نمود و در صورت نیاز مجدداً تزریق نمود. مزیت مهم دیگر آن نسبت به تزریق ژل، بی خطر و بدون عارضه بودن آن است ( حتی در آینده )
تزریق چربی با بی حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می گیرد. پوست در این روش بخیه زده نمی شود و چربی به وسیله سوزن مخصوص برداشت شده و با همان سوزن در محل مورد نظر تزریق می گردد.

تزریق چربی ا بر خلاف تزریق ژل خطر جابجائی و یا آلرژی ندارد چون چربی سلول زنده است وفقط از یک جا ی بدن فرد برداشته شده و به جای دیگر منتقل شده است. در شرایط استریل خطر عفونت یا انتقال بیماری ندارد زیرا از خود فرد گرفته میشود.بر خلاف ژل ویا پروتز در لمس قوام بسیار طبیعی دارد چون از جنس چربی خود فرد است.

تزریق چربی از سالها پیش مورد توجه بوده است اما بدلیل تکنیکهای خاصی که اخیرا در نحوه انجام این عمل بکار گرفته شده است و در نتیجه ماندگاری بسیار طولانی و همچنین به دلیل اینکه تزریق ژل و جراحی کشیدن پوست از عوارض نسبتا زیادی برخوردار استجدیدا نزد پزشکان و بیماران از محبوبیتی چند برابر برخوردار شده است.


نتایج تزریق چربی تماما بسته به تکنیک انجام و مهارت پزشک دارد و اگر درست انجام نشود چربی فقط برای مدت 2 تا3 هفته بیشتر دوام ندارد و جذب می شود.همچنین اگر پزشک مهارت کافی در انجام این عمل را داشته باشد فقط طی یک جلسه تزریق شخص می تواند به نتیجه مطلوب برسید.

گردآوری : مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (383 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱۷ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مریم | ۷ سال پیش
منم با پریا موافقم هم باشگاهی هنم از همین فروشگاه داروی چاقی صورت گرفت و استفاده کرد واقعا مایه تعجب بود که اینقدر تغییر کرد البته فک کنم اون از قرص استفاده کرد ولی هر چی بود خیلی سریع بود من موندم چرا مردم این همه کارهای پر هزینه و پر از ریسک انجام میدن من خودمم صورت لاغری دارم میخوام واسه عید از فروشگاه گردونه کپسول بگیرم تا صورتم پر بشه چون خیلی ضایعست
0
0
پریا | ۷ سال پیش
سلام دوستان من هم همین مشکل لاغر صورتو سالها بود که داشتم و خیلی هم تحقیق کردم چون خیلی حساسم به این مسئله و بالاخره با تعریفهایی که از فروشگاه گردونه بود روغن خراطین اصل از اونجا تهیه کردم و سه ماهی استفاده کردم تا به اون نتیجه دلخواه برسم شماره فروشگاه گردونه ***99919097 بود که من گرفتم راههای چاقی صورت با خوراکی اندام آدمو کاملا از فرم در میاره ولی با این روش فقط اونجایی از صورت که دلتون میخواد چاق میشه امتحان کنید ضرر نداره
0
0
نیما | ۷ سال پیش
عزیزان با شیر خشک اپتاکید میتونید تا حدودی صورتتون را چاق کنید خیلی راحت
0
0
باران | ۸ سال پیش
سلام.ممنون از مطالبتون.من یک خواهر12ساله دارم بااین که درسن نوجوانی هستش اما به شدت لاغره وهرچقدرمیخوره پر نمیشه خواهشا راهنمایی کنید.
0
0
sasa | ۸ سال پیش
ادامه..دکترم گفت موندم چطو میتونی راه بریو حرف بززنی..میدونین کورتون و دگزا متازول چین ؟؟؟؟؟؟؟ وقتی یکی پیوند عضو میکنه این داروهارو بهش میدن تا سیستم ایمنیش ضعیف و خیلی ضعیف بشه تا عضو جدید رو پس نزنه. حالا من با پودر ماستو تیامو چیزای دیگه اینو خورده بودم. خلاصه یه 8 ماهی تحت درمان بودم تا دوباره کورتیزولم بالااومد.ولی تو مدت درمانم دکتر کلی تاکید کرد چون سیستم ایمنیم فوق اعاده ضعیف و تقریبا از کار افتاده حتی یه سرماخوردی میتونه تا دم مرگ ببرتم..خوب شدم الحمدلله ولی خطوط موند رو بدنم.ممکمنه خیلیا بخورن و مشکل من براشون ایجادنشه ولی مطمینا در ززمان ططولانیتر اثرراتشو به نحو دیگه مثل بچه دارنشدن . تنبلی تخمدان و… نشون میده ….واقعا امیدوارم حرفام حتی رو یک نفر تاثیر بزاره و از رفتن به راهی که من رفتم خودداری کنه
0
0
sasa | ۸ سال پیش
خواهش میکنم خواهش میکنم
توجه توجه توجه توجه
توروخدا با دقت به مطالبم توجه کنین. هییییییییچ داروی گیاهی و شیمیایی برای چاقی وجود نداره که بیضرر باشه چون حتما حتما حتما حتما توشون کورتون یا دگزا متازول با دوز مختلف میریزن. دارو برای چاقی و لاغری حتما بادستور پزشک و از داروخونه بخرین. خواهر من پزشکه حرفاشو گوش ندادم و همه جور پودر ماستو چیزای دیگه سرخود خوردم. بلایی به سرم اومد که خودمم نفهمیده بودم .بیحال بودم کم اشتها شدم .اهی سریجه داشتم . یه خطوطی روی بدنم افتاد ( از لحالظ پزشکی بافت اسکار ) که مثل همه مصررف کننده ها فک میکردم داره پوستم کش میاد.!!
خلاصه اجیم گفت یه ازمایش بده.نتیجه نشون داد کورتیزول غده فوق کلیوی که باید 15 باشه برا من شده 4 دهم..
0
0
سونیا20 | ۸ سال پیش
سلام برای چاقی صورت کافیه شما روزی دوبار گوجه فرنگی بخورید
0
0
reza | ۸ سال پیش
سلام من لاغری صورت ذرج میکشم یه مدت با راه مختلف صورتم تاحدودی چاق شده بود ولی دریک روز صورتم لاغر شد منون می شم راهنمایم کنین
0
0
شادي | ۹ سال پیش
سلام روزتون بخير.من ازلاغري صورتم شديدازجرميكشم واعتمادبه نفسم صفرشده لطفا راهنمايبكنيد
0
0
پاسخ ها:
باران | ۸ سال پیش
سلام عزیزم میتونی از گوجه فرنگی وخیار استفاده کنی پوست خیار و پوست گوجه فرنگی رو روی پوستت به مدت30دقیقه بزار واین کاررو تا1ماه ادامه بده روزی2بار(شب وصبح)امیدوارم این روش به دردت بخوره
0
0
واجو | ۹ سال پیش
عالیه بسیار خوب از راهنماییتان
0
0
somi | ۱۰ سال پیش
اگه دکتر ماهر باشه اون چربی چه مدت کارایی داره؟و قیمت روش این زیبایی چقد هست؟
0
0
رضا | ۱۰ سال پیش
دارو معرفی کنید لطفا
0
0
علی | ۱۰ سال پیش
GOOD
0
0
هادی | ۱۰ سال پیش
مطالب عالی هستند لطفا مظالب رابیشتر کنید
0
0
مینا | ۱۰ سال پیش
سلام می خوام در باره چاقی صورت اطلاعاتی داشته باشم
0
0
فرشته حبیب زاده | ۱۰ سال پیش
با سلام ودست مریزاداز مطالب بسیار مفید و ارزنده شما . من معلم تربیت بدنی هستم با خواندن این مطالب پاسخگوی سوالات بسیاری از همکارانم در زمینه ی تغذیه و ورزشهای متناسب با صورت می توانم باشم. با تشکر
0
0

hits