دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
همه آنچه باید درمورد رژیم لاغری دوکان بدانید
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رژیم لاغری دوکان بسیار قوی و موثر است. در ادامه مقاله برنامه غذایی دوکان را برای شما آورده ایم. همه آنچه باید درباره رژیم دوکان بدانید در ادامه مطلب

هدف رژیم دوکان چیست؟

کاهش 5 کیلوگرم در یک هفته به شکلی که وزن کاهش یافته دوباره بازنگردد. رژیم دوکان یک رژیم فرانسوی است که توسط پیر دوکان در سال 2000 اختراع شد. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

پروتئین بدون چربی، سبوس جو، آب و روزانه 20 دقیقه پیاده روی مهم ترین قسمت های رژیم دوکان هستند. در این برنامه غذایی اعتقاد بر این است که کاهش مصرف کربوهیدرات ها بدن را مجبور به چربی سوزی میکند.

در رژیم دوکان میتوانید از غذا های مجاز هرچقدر که میخواهید بخورید.

رژیم دوکان ، رژیم لاغری دوکان ، برنامه غذایی دوکان

غذا های مجاز در رژیم لاغری دوکان

در این رژیم لاغری باید مقدار زیادی سبوس جو و پروتئین مصرف کنید.

رژیم دوکان 4 مرحله دارد.

  1. مرحله "حمله" : در مرحله حمله (روز های 1 تا 10) میتوانید هرچقدر که ظرفیت داشته باشید پروتئین بدون چربی + 1.5 قاشق غذاخوری سبوس جو و حداقل 6 فنجان آب بصورت روزانه بخورید.
  2. مرحله "گشت زدن" : این مرحله ممکن است چندین ماه بطول بیانجامد. در مرحله گشت زدن میتوانید هرچقدر که دوست دارید سبزیجات بدون نشاسته + نصف قاشق غذاخوری سبوس جو استفاده کنید.
  3. مرحله "تثبیت" : مدت زمان این مرحله 5 روز پس از کاهش هر نیم کیلو وزن است. میتوانید هر روز سبزیجات + یک عدد میوه، 2 تکه نان تهیه شده با آرد کامل و یک تکه پنیر مصرف کنید. در مرحله سوم میتوانید 1 تا 2 سرو غذای نشاسته دار و یا هر غذای دیگری که دوست دارید نیز مصرف کنید.
  4. مرحله "پایدار سازی" : در مرحله آخر باید از دستاورد های خود نگهداری کنید! در این مرحله در 6 روز هفته میتوانید هر چیزی که دوست دارید بخورید اما در یک روز باید رژیمی همچون مرحله 1 داشته باشید؛ رژیمی که پر از پروتئین های بدون چربی + 3 قاشق غذاخوری سبوس جو و 20 دقیقه پیاده روی باشد.

در این رژیم آدامس های بدون شکر، شیرین کننده های بدون قند، ادویه جات و قهوه بدون شکر مجاز است.

در مرحله سوم و چهارم میتوانید روزانه 1 لیوان شراب نیز بنوشید.

رژیم دوکان ، رژیم لاغری دوکان ، برنامه غذایی دوکان

رژیم لاغری دوکان برای چه افرادی مناسب است؟

برنامه غذایی دوکان برای گیاهخواران و افرادی که باید رژیم بدون گلوتن داشته باشند مناسب نیست اما برای افرادی که باید رژیم های کم چرب داشته باشند (مثل بیماران دارای مشکلات قلبی) کاملا مناسب است.

آیا رژیم دوکان واقعا باعث لاغر شدن میشود؟

در فاز اول این رژیم به احتمال زیاد کاهش وزن زیادی خواهید داشت چراکه در این مرحله کربوهیدرات های بسیار کمی میتوانید مصرف کنید. اما زمانی که پس از رسیدن به وزن مدنظر خود، دوباره به روال قبلی برنامه غذایی خود باز میگردید ممکن است کمی از وزن کاهش یافته بازگردد.

بیماران میتوانند از رژیم لاغری دوکان استفاده کنند؟

برای برخی بیماری ها همچون دیابت شرایط استفاده از این رژیم میتواند کمی متفاوت باشد. افراد دیابتی در 2 هفته اول میتوانند غذای بیشتری بخورند چراکه در این زمان در برنامه غذایی کربوهیدرات های بسیار کمی وجود دارد.
اگر فردی بیماری های کلیوی داشته باشد ممکن است دچار مشکل بشود چراکه پروتئین های موجود در برنامه غذایی بسیار زیاد است و این احتمال وجود دارد که کلیه نتواند این آن را بخوبی هضم کند.

افراد دارای مشکلات گوارشی (مثل مشکلات هضم غذا) و بیماران قلبی باید در نظر داشته باشند که این رژیم فیبر غذایی بسیار کمی دارد.

توجه! از آنجایی که این برنامه غذایی بسیار سخت گیرانه است، توصیه میشود ابتدا با پزشک خود مشورت کنید (مخصوصا اگر بیماری خاصی دارید.)


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits