دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۴ دلیل خوردن اسفناج برای کاهش وزن و عوارض مصرف بیش از حد
6
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اسفناج برای کاهش وزن بسیار مفید است ، 4 دلیلی که خوردن اسفناج برای کاهش وزن ،و از عوارض خوردن بیش از حد اسفناج بیشتر آشنا شوید.

اسفناج برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد که منبع آهن شناخته شده است. و علاوه بر این یکی از سبزیجات بی نظیری است که می تواند برای برنامه های کاهش وزن و یا رزیم غذایی استفاده شود.

در زمانی که تجارت خارجی به اندونزی وارد شد اسفناج در قرن نوزدهم وارد اندونزی شد.اسفناج ها در سه رنگ وجود دارد. اسنفاج قرمز، اسفناج سفید و سبز

فرم بدن،نقش مهمی در بالا بردن اعتماد به نفس شما دارد.ولی نمی توان برای به دست آوردن وزن ایده آل لب به چیزی نزد زیرا در این صورت است که سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود و بدن مستعد هر نوع بیماری می شود.

پس در این صورت باید از یک رژيم غذایی مناسب استفاده کرد.در هر رژیم غذایی راه های مختلفی وجود دارد که فرد به راحتی وزن خود را کم کند .علاوه بر این با تمرین متعادل و رژیم غذایی مناسب میتوان به نتیجه مطلوب رسید.مقاله دلگرم زیر در مورد اسنفاج است که درباره آن بحث خواهیم کرد...

مواد مغذی موجود در اسفناج :

  1. انرژی
  2. پروتئین
  3. کربوهیدرات ها
  4. کلسیم
  5. آهن
  6. فسفر
  7. ویتامین A
  8. ویتامین B1
  9. ویتامین C
  10. آب

divider

آیا اسفناج برای کاهش وزن مفید است ؟


1. محتوای آب :

وجود مقدار قابل توجهی آب در اسفناج برای کاهش وزن بسیار مفید خواهد بود و برای پر کردن نیازهای مایعات بدن در هنگام رژیم غذایی حتی در زمان حاملگی نیز مفید و جالب است.

2. وجود کربوهیدرات در اسفناج :

وجود کربوهیدرات در اسفناج همچنین بدن را از مصرف کربوهیدرات ها در غذاهای سنگین مانند برنج، بی نیاز می کند. مصرف اسفناج می تواند به کاهش مصرف کربوهیدرات های اضافی در برنج بیانجامد.

3. کالری پایین :

محتوای پایین کالری در اسفناج برای شما مناسب است زیرا می تواند باعث ایجاد کالری هایی شود که باعث چاقی می شود.

4. محتوای فیبر :

مصرف اسفناج برای افرادی که رژیم غذایی دارند به دلیل وجود فیبر عالی است . زیرا در این حالت معده برای هضم احتیاج به زمان بیشتری دارد .علاوه بر این فیبر در اسفناج باعث تخلیه روده شده و باعث ایجاد پوستی شفاف و روشن می شود.

علاوه بر علائم بالا براساس تحقیقات دانشمندان از دانشگاه لند عصاره اسفناج همچنین حاوی تیلوکویید است که می تواند برای تحریک کاهش وزن در حدود 43 درصد کمک کند.این به این معناست که تیلوکویید می تواند باعث افزایش طول هضم و کاهش گرسنگی و کنترل اشتها شود.

اسفناج برای کاهش وزن،عوارض مصرف بیش از حد اسفناج ، دستور غذایی رژیمی با اسفناج

چگونه اسفناج را در رژیم غذایی بگنجانیم ؟

برای کسانی که مایل به کاهش وزن با استفاده از اسفناج هستند، ما یک دستور غذایی برای کاهش وزن با اسفناج برای شما به اشتراک می گذاریم

  1. اسفناج تازه برگ چند رشته
  2. سیب 1 قطعه
  3. آب لیمو آب 1 قاشق غذاخوری
  4. شکر عسل / کم کالری 1 قاشق غذاخوری
  5. آب ساده 1 فنجان
  6. مکعب های یخ در صورت نیاز

قبل از مصرف اسفناج اطمینان حاصل کنید که در مورد اثرات جانبی خوردن اسفناج اطلاع دقیقی دارید.به خصوص برای بیماران مبتلا به اسید اوریک و سنگ کلیه توصیه می شود که خوردن اسفناج را کمتر کنند زیرا عوارض زیادی دارد.

divider

عوارض خوردن بیش از حد اسنفاج چیست؟


1. تشکیل سنگ کلیه

اسفناج نوعی سبزی سبز است که شامل بسیاری از پورین ها می باشد. پورین ها نوعی از ترکیبات آلی هستند که در صورت مصرف بیش از حد، باعث تشکیل اسید اوریک می شوند. اسید اوریک بیش از حد برای سلامتی کلیه بسیار بد است، زیرا می تواند رسوب کلسیم را در کلیه های ما افزایش دهد که در نهایت سنگ کلیه را تشکیل می دهد.

2. مسمومیت :

برگ های اسفناج همچنین می توانند مسمومیت ایجاد کنند. این ممکن است زمانی که اسفناج نیمه پخته است روی دهد زیرا آنها با باکتری های E. coli از کود آلی، آفت کش ها و یا آب آلوده آبیاری شده باشد.

3. اسهال :

اسفناج بالاترین منبع فیبر رژیمی است. فقط یک فنجان اسفناج پخته شده می تواند تقریبا 6 گرم فیبر را تامین کند. حتی فیبر برای هضم خوب است، اما روده ها برای استفاده از آن زمان نیاز دارند. بنابراین، خوردن اسفناج بیش از حد می تواند باعث اختلالات معده، از جمله اسهال، نفخ شدن و یا حتی یبوست شود.

مواردی که گفته شد به این دلیل نیست که خوردن اسفناج را کاملا ترک کنید بلکه به این دلیل است که به شما این هشدار را بدهد که به درستی از ان استفاده کنید. از این رو، به جای اثرات مضر، بهتر است فواید و خوبی های اسفناج را برای کاهش وزن بدانید و از آن به نحو احسنت و براساس نیاز خود استفاده کنید.

divider

بیشتر بخوانید :

طرز تهیه املت اسفناج؛یک غذای رژیمی عالی برای مادران باردار

بیماران مبتلا به پرفشاری خون در مصرف اسفناج و کرفس احتیاط کنند

20 خاصیت اسفناج

همه چیز در مورد اسفناج (کاملترین مرجع)

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits