دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
غذا هایی که باعث اضافه وزن و چاقی بیش از حد میشوند!
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
غذا هایی که باعث اضافه وزن و چاقی بیش از حد میشوند!:بدترین راهنمایی ها برای کاهش وزن/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با بدترین غذاها برای کاهش وزن آشنا شوید.

بدترین راهنمایی ها برای کاهش وزن

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با بدترین غذاها برای کاهش وزن آشنا شوید.

http://www.delgarm.com/

لیست غذاهای چاق کننده

تمام این غذاها اسید تولید می کنند و باید به سرعت از رژیم غذایی حذف شوند. این غذاها باعث ورم بدن، به هم خوردن تعادل هورمونی، به هم خوردن تعادل سیستم لنفاوی بدن، تراکم کبد و چاقی می شوند.

ice-cream-بستنی

مطمئنم از دیدن بستنی در لیست تعجب نکرده اید اما دلیل وجود بستنی به خاطر چیزی که شما فکر می کنید نیست. امروزه بستنی سرشار از قند و چربی های مضر می باشد. همچنین با رنگ های مصنوعی و طعم دهنده های آسیب زننده به اعصاب که نباید در غذا مصرف شوند، می باشد. این سموم اعصاب به سیستم عصبی و مغز آسیب می رسانند. این سموم بر وزن شما نیز تاثیر می گذارد.

در مغز باید تعادل مواد شیمیایی رعایت شود تا سوخت و ساز کنترل گردد. اگر هر ماده ای تداخل ایجاد کند و تعادل را به هم بزند باعث آسیب رسیدن به سلامتی و وزن می شود. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکلات تهیه بستنی در منزل است.

راه حل: خودتان در منزل بستنی تهیه کنید و افزودنی های مورد علاقه خود که غیر شیمیایی می باشند، را انتخاب کنید.

pizza-پیتزا

تمام پیتزاها بد نیستند اما بیشتر پیتزاهای موجود در بازار و پیتزاهای فریز شده سرشار از مواد مصنوعی خواهند بود. این پیتزاها از آرد سفید تهیه شده است و در بدن مانند قند واکنش می دهند و باعث چاقی و به هم خوردن تعادل قند خون می شوند. به یاد داشته باشید پنیر غذایی سالم نیست. بیشتر پنیرها پر از نمک هستند و به طور سنگین فراوری شده اند.

راه حل: در منزل پیتزا تهیه کنید و از سس های سالم، پنیرهای مناسب و آرد مناسب استفاده کنید.

french-fries-سیب زمینی سرخ شده

سیب زمینی سرخ کرده نه تنها دارای چربی است بلکه حاوی یکی از قویترین مواد سرطان زا در موادغذایی،آکریل آمید می باشد. آکریل آمید هنگامی که سیب زمینی در دمای بالا پخته می شود تشکیل می شود. آکریل آمید می تواند باعث التهاب و به هم خوردن تعادل اسیدیته بدن شود.

بعلاوه، بیشتر روغن هایی که برای سرخ کردن استفاده می شوند، در حضور اکسیژن و دمای بالا فاسد شده و باعث التهاب و ورم بدن می شوند. مطالعات نشان می دهد تورم و التهاب یکی از عوامل اصلی بیماری های مختلف مانند سرطان، بیماری قلبی، آرتروز و افزایش وزن است.

راه حل: روش سالم پخت سیب زمینی را بیاموزید تا مقدار آکریل آمید را کاهش دهید.

potato-chips-چیپس سیب زمینی

احتمالا از دیدن چیپس در این لیست تعجب نکردید اما به یاد داشته باشید چیپس سیب زمینی حاوی بیشترین مقدار آکریل آمید می باشد.

راه حل: به جای چیپس، سیب زمینی شیرین بخورید. همچنین می توانید چیپس این سیب زمینی را تهیه کنید.

bacon-گوشت خوک

هرچند گوشت خوک حرام است و ما در ایران به هیچ وجه از آن استفاده نمیکنیم اما برای فارسی زبانان خارج از ایران که به این گوشت دسترسی دارند پیشنهاد میکنیم آن را از رژیم غذایی خود حذف کنند.مطابق مطالعات مصرف روزانه گوشت نمک زده خوک باعث افزایش احتمال خطر بیماری قلبی (۴۲%) و دیابت (۱۹%) می شود. برخلاف نظر برخی رژیم ها، گوشت خوک باعث کاهش وزن نمی شود و جایی در رژیم غذایی مناسب کاهش وزن ندارد.

پیش از مصرف گوشت خوک به تاثیرات آن بر سلامتی فکر کنید. مطالعات نشان می دهد مصرف ۱۴ وعده گوشت خوک در ماه باعث بیماری ریوی می شود. به یاد داشته باشید هیچ برنامه کاهش وزنی نباید باعث از دست دادن سلامتی عمومی شما شود. بیشتر رژیم های غذایی غنی از پروتئین این مشکل را ایجاد می کنند زیرا به طور مرتب گوشت خوک در رژیم غذایی وجود دارد.

راه حل: از سایر گوشت های در دسترس مانند گوشت گوساله و گوسفند استفاده کنید.

hot-dogs-هات داگ

مطالعات نشان می دهد مصرف هات داگ و سایر گوشت های فراوری شده باعث افزایش احتمال سرطان لوزالمعده (۶۷%) می شوند. ماده ای که در هات داگ و گوشت خوک یافت می شود سدیم نیترات است. این ماده باعث سرطان خون و تومور مغزی در کودکان می شود. همچنین باعث سرطان روده بزرگ می شود.

راه حل: می توانید سبزیجات را جایگزین این غذاها کنید.

doughnuts-دونات

دونات تازه در مقابل میان وعده های از پیش آمده شده خیلی بد به نظر نمی رسد اما بیشتر دونات ها ۳۵ تا ۴۰% چربی ترانس دارند. چربی ترانس بدترین نوع چربی است که باعث چاقی، بیماری های قلبی و مغزی و سرطان می شود. همچنین دونات حاوی قند و افزودنی های مصنوعی می باشد. بعلاوه هر دونات تقریباً ۳۰۰ کالری انرژی دارد.

راه حل: روش تهیه دونات را بیاموزید و در منزل تهیه کنید. همچنین به مقدار قند آن نیز توجه کنید.

soda-نوشابه گازدار

طبق مطالعه ای که توسط دکتر جوزف مرکولا انجام شد یک نوشابه گازدار حاوی ۱۰ قاشق چایخوری قند، ۱۵۰ کالری، ۳۰ تا ۵۵ میلی گرم کافئین و رنگ مصنوعی و سولفیت است. بنابراین درباره مصرف نوشابه گازدار بیشتر فکر کنید.

اما نوشابه گازدار فوق العاده اسیدی است. برای خنثی کردن اسید آن ۳۰ فنجان آب نیاز است. این اسید به کلیه ها در هنگام فیلتر کردن فشار زیادی وارد می کند. بعلاوه استخوان ها مانند ذخایر معدنی عمل می کنند. مواد معدنی بازی مانند کلسیم وارد خون می شوند و به خنثی کردن اسید کمک می کنند بنابراین استخوان ها به مرور زمان ضعیف می شوند. ۱۰ قاشق چایخوری قند موجود در نوشابه نیز باعث افزایش وزن می شود. مصرف نوشابه باعث چاقی، پوسیدگی دندان، پوکی استخوان و بیماری قلبی می شود.

راه حل: آب همراه با طعم دهنده بخورید تا از گزند کالری زیاد، قند و پوسیدگی دندان نجات یابید.

-----------------------------------------------------------------------------

گردآوری شده مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits