دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دلایل کم نشدن وزنتان که از وجود آن ها بی خبرید
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دلایل کم نشدن وزن-بررسی دلایل کم نشدن وزن-معرفی دلایل کم نشدن وزن-آشنایی با دلایل کم نشدن وزن-دلایل کم نشدن وزن چیست-کاهش وزن-عدم کاهش وزن-روش های کاهش وزن-چگونگی کاهش وزن

دلایل کم نشدن وزن:در مبارزه و کش و مکش با کاهش وزن، بعضی‌ها بهترین تلاششان را می‌کنند تا چند کیلویی کم کنند و به بدنی که آرزویش را دارند برسند. آنها به برنامه‌ی غذایی‌شان می‌چسبند و کالری‌های مصرفی و کالری‌هایی که می‌سوزانند را به دقت حساب می کنند.اما هنوز نمی توانند وزن کم کنند!

دلایل کم نشدن وزن

دلایل کم نشدن وزن

اگر شما هم چنین شرایطی را تجربه کرده‌اید، حتما مشتاقید بدانید چه اتفاقی افتاده است. در اکثر موارد، کاهش وزن بواسطه‌ی عادات کوچکی که در نگاه اول بی ضرر بنظر می‌رسند مختل می‌شود. این عادات همان‌هایی هستند که در تلاش شما برای سفت کردن و عضلانی کردن بدنتان خرابکاری می کنند.


دلایل کم نشدن وزن:آیا بیش از اندازه به این فکر می‌کنید که سالم غذا می‌خورید؟

اخیرا گزارشی توسط دانشگاه ییل نشان داده است که وقتی مردم بیش از اندازه روی تصمیم گیری هایشان در مورد رژیم های غذایی فکر می کنند، اتفاق عجیبی می‌افتد!

اگر دائماً اینرا متصور شوید که غذاهایتان خیلی سبک یا سالم است، آنوقت مغز شما مقدار زیادی هورمون گرلین آزاد خواهد کرد. این هورمون، باعث خواهد شد برای پاسخگویی به احساس نیاز بدنتان کمتر احساس سیری کنید، بنابراین بصورت ناخودآگاه به پرخوری روی خواهید برد.

برای جلوگیری از وقوع چنین پیشامدی، بهمین دلیل متخصصین پیشنهاد می‌کنند بیش از اندازه به آنچه می‌خورید فکر نکنید.


دلایل کم نشدن وزن:چگونه خریدهایتان را پرداخت می کنید؟

امروزه دیگر تقریبا همه‌ی خریداران، برای پرداخت‌هایشان از کارت‌های بانکی شان استفاده می‌کنند. اما اخیرا تحقیقی که توسط ژورنال مصرف‌کنندگان صورت گرفته است، نشان داده شده که اگر می خواهید وزن کم کنید، پرداخت نقدی خیلی بهتر است!

مطمئنم که از خودتان می پرسید چرا؟ آنطور که نتایج تحقیقات نشان داده، ظاهرا افرادی که هنگام خرید از کارت بانکی‌شان استفاده می‌کنند، بیشتر خوراکی‌های ناسالم و پرکالری می‌خرند!


دلایل کم نشدن وزن:چقدر درباره‌ی ورزش کردن فکر می‌کنید؟

افرادی که خیلی به تلاش و ورزش کردنشان فکر می‌کنند، ۵۰ درصد بیشتر غذا می‌خورند! شاید بتوان این اتفاق را اینطور توضیح داد که آنها بطور ناخودآگاه احساس می‌کنند باید بیشتر بخورند تا هنگام ورزش بازدهی بیشتری داشته باشند.

راه حل این مشکل این است که قبل از ورزشتان یک میان وعده‌ی کمتر از ۱۵۰ کالری بخورید تا از پرخوری پس از ورزش جلوگیری شود.

دلایل کم نشدن وزن

دلایل کم نشدن وزن:آیا هنگامیکه کار می کنید مانند لیزر تمرکز می‌کنید؟

اشخاصی که شغلشان درون اداره هاست، عادت دارند تا چند ساعت یکسره جلوی کامپیوترشان بنشینند تا بتوانند روی موضوع کارشان تمرکز داشته باشند.

اما چنین عادتی باعث می‌شود تا بدنتان از انتشار آنزیم‌هایی که با چربی‌ها مبارزه می‌کند و بنام لیپاز شناخته می‌شوند جلوگیری کند. پس مطمئن شوید که هر یک ساعت سر پا می‌ایستید و مقداری حرکات کششی انجام می‌دهید. بدین ترتیب سوخت و ساز بدنتان ۱۳ درصد افزایش می یابد!


دلایل کم نشدن وزن:چقدر می‌خوابید؟

اینکه دیگر غافلگیر کننده نیست! اما اگر هنوز اطلاع ندارید، بدانید که کم خوابی باعث چاقی می‌شود. اگر به اندازه‌ی کافی نخوابید، بدن شما به حالت بقا تغییر حالت داده و در مصرف کربوهیدرات و چربی ولع پیدا خواهد کرد. تحقیقات متعدیی این نظریه را تأیید کرده‌اند.

اخیراً یک مطالعه‌ی تحقیقاتی نشان داده است، خانم‌هایی که حدود ۴ ساعت و کمتر در شبانه‌روز می‌خوابند، حدود ۳۰۰ کالُری بیشتر از مقدار مورد نیازشان غذا می‌خورند.بنابراین استراحت بسیار مهم است، پس نباید آنرا بی‌اهمیت جلوه دهید و نادیده‌اش بگیرید.

مجله اینترنتی تناسب اندام



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits