دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کانولا بهترین روغن مصرفی است
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روغن کانولا به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها‌، اسید آلفا لیتولئیک، اسیدهای چرب غیراشباع و امگا سه وشش بهترین روغن مصرفی است. دکتر کیمیاگر، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، افزود: در حال حاضر روغن...

Imageروغن کانولا به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها‌، اسید آلفا لیتولئیک، اسیدهای چرب غیراشباع و امگا سه وشش بهترین روغن مصرفی است.


دکتر کیمیاگر، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، افزود: در حال حاضر روغن کانولا بهترین روغن برای مصرف است

این روغن از گیاهی که از اصلاح ژنتیکی انواع براسیکا و از خانواده چلیپائیان است به دست می آید و با داشتن ۴۴ تا ۴۸ درصد روغن در دانه این گیاه و حدود ۳۸ درصد پروتئین در کنجاله این گیاه بهترین گیاه روغنی است.

وی در ادامه افزود: خوردن این نوع روغن در غذا، سبب کاهش آسیب هایی می شود که غذاهای بر سرخرگ ها وارد می کند و روغن کانولا غنی از ترکیباتی است که تا حدود زیادی از آتروسکلوز جدار سرخرگ ها جلوگیری می کند و به حفظ انعطاف پذیری آنها کمک می کند و باعث کاهش کلسترول می شود.

همچنین، این روغن حاوی آنتی اکسیدان ها و اسید آلفا لیتولئیک اسید چرب غیر اشباع و امگا سه و شش و ویتامین های A، E و K است.


دکتر کیمیاگر با بیان این که هر میلی لیتر روغن کانولا دارای ۵/۱ میلی گرم ویتامین E است که معادل ۵/۱ مقدار ویتامین مورد نیاز بدن است، گفت: این روغن ۳۰ درصد از کالری لازم برای انسان از اسیدهای چرب را تأمین می کند و نقش بسیار مؤثری در شادابی پوست دارد و از چین و چروک و افتادن پوست جلوگیری می کند،

بنابر این افراد بهتر است که در سه وعده غذایی از روغن کانولا استفاده کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits