دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
7
زمان مطالعه: 1 دقیقه
از خواص غذایی بلدرچین چه میدانید؟-خواص غذایی بلدرچین -ارزش غذایی بلدر چین- بلرچین -گوشت بلدر چین -خوراک بلدر چین

در رژیم غذایی انسان دو نوع پروتئین حیوانی و گیاهی وجود دارد و در این راستا با توجه به نظر متخصصین تغذیه که نوع حیوانی پروتئین را برای انسان بهتر می دانند

تلاشهایی در کشورمان در حال انجام است تا در مواردی پروتئین گیاهی را با نوع حیوانی آن جایگزین نمایند که به عنوان نمونه نوع جدید پفک ها در کشور را می توان نام برد.

از آن جایی که بلدرچین پرنده ای است که گوشت آن به میزان ۵ تا ۱۰ درصد نسبت به گوشت سایر پرندگان و نشخوارکنندگان پروتئین بیشتری دارد لذا توجه ویژه ای در کشورهای مختلف به پرورش این پرنده شکل گرفته است.

از خواص غذایی بلدرچین چه میدانید؟

گوشت بلدرچین منبع خوبی از نیاسین ، فسفر ، مس ، تیامین ، ریبوفلاوین ، ویتامین B۶ ، روی ، آهن و سلنیوم است. از سوی دیگر تخم بلدرچین هم با اینکه از تخم مرغ کوچکتر است اما نسبت به آن ۵ برابر فسفر ، بیش از ۷ برابر آهن ، ۶ برابر تیامین و ۱۵ برابر ریبوفلاوین دارد.

برخی متخصصین تغذیه معتقدند تخم بلدرچین باعث دفع مواد رادیواکتیو از بدن انسان شده و در دفع فلزات سنگین و مواد زائد و سرطانزا هم نقش مهمی ایفا می کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (7 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits