دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با غذای سالم و مفید
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشنایی با غذای سالم و مفید-آشنایی با تغذیه سالم گیاهی-معرفی غذای سالم-تغذیه سالم-چگونگی تغذیه سالم

آشنایی با غذای سالم و مفید

آشنایی با غذای سالم و مفید

دنیا امروز دنیایی است که بیماری های مختلف بشر را تهدید می کند پس برای سلامتی این موارد را فراموش نکنید .

از این مواد غذایی در هر روز غافل نشوید و این مواد را از رژیم خود حذف نکنید .مهمترین آن، آب است که حداقل در روز یک لیتر و نیم ،توصیه می شود.در افراد مسن ،احساس تشنگی کمتر شده و همین امر موجب می شود که تمایل به نوشیدن مایعات و از جمله آب کاهش یابد علاوه بر گوشت این مواد را مصرف کنیم .محصولات پروتئینی کم چربی و کم انرژی مصرف کنیم.مثل پروتئین های گیاهی موجود در سیب زمینی و یا حبوباتی چون نخود، انواع لوبیا و عدس تنقلات سالم مانند اجیل را حتما همراه داشته و بخورید .


چربی:

از مهمترین مواد غذایی است که اجتناب از آن غیر ممکن است و اصلا توصیه نمی شود.همزمان همراه با ویتامین های A,D,E,K بعنوان حامل در مزه و عطر و طعم غذا می باشند که به همین دلیل مواد غذایی چربی دار محبوب همگان هستند . بنابراین در تغذیه سفارش می شود نه تنها به مقدارچربی، بلکه نوع آن نیز توجه شود.

آشنایی با غذای سالم و مفید

هر روز سبزی بخورید چراکه برای سلامتی و زیبایی شما بسیار مفید است . سعی کنید سبزی تازه بخورید و نه کنسرو شده و پخته چرا که خاصیت اصلی خود را از دست داده اند . در مورد پوست خوب هم این نکته ها را به خاطر داشته باشید که برای این که پوست بهتری داشته باشیم باید مکرر و به دفعات از ضد آفتاب ها استفاده کنیم. استفاده از یک مرطوب کننده خوب برای افرادی که پوست های خشکی دارند، استفاده از کرم های ضد چروک در سنین بالاتر، استفاده از کرم های دور چشم برای افراد بالای ۳۰ سال هم بسیار مهم است. به افرادی که پوست خشک دارند توصیه می شود قبل از ضد آفتاب حتما از مرطوب کننده استفاده کنند. این فاکتور ها باعث می شود تا پوست بهتر و سالم تری داشته باشیم.


خواب کافی برای پوست خیلی مفید است. یکی از مهم ترین دلایل سیاهی و چروک دور چشم، بی خوابی یا حتی کم خوابی است، زیرا در این صورت خون رسانی به دور چشم ها کم می شود و پوست چروکیده تر، خسته تر و سیاه تر خواهد شد. در انتها گفتن این نکته نیز اهمیت دارد که اگر اراده قوی ندارید سعی کنید با مشاوره و تمرین اراده را در خود تقویت نمایید تا بتوانید رزیم های غذایی سالم را بکار ببندید .



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits