دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بچه ها در روز چقدر می‌توانند قند و شکر بخورند؟
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انجمن قلب آمریکا اعلام کرده است که کودکان باید کمتر از 25 گرم در روز، قند و شکر مصرف کنند

قند و شکر زیاد برای بچه ها هم خطرناک است!


ما معمولا در مورد بچه ها خیلی سخت گیر نیستیم و اجازه می‌دهیم هر چیزی را، آن هم هر چقدر که دلشان بخواهد بخورند. دلیلمان هم این است که بچه ها به خاطر فعالیت بدنی بالا و سوخت ساز زیادشان، کمتر در معرض بیماری های مختلف و چاقی و دیابت و چربی خون و ... قرار می‌گیرند.

در حالی که واقعیت این است، بچه ها هم اگر مراقب تغذیه خود نباشند، در معرض بیماری ها و ناخوشی های مختلف قرار می‌گیرند. به قول ابن سینا، دانشمند پرآوازه ایرانی، هر چیزی کمش دارو، متوسطش غذا و زیادش سم است!

در ادامه با مجله دلگرم همراه باشید تا شما را از جدیدترین تحقیقات درباره میزان مجاز مصرف قند و شکر در کودکان باخبر کنم.

انجمن قلب آمریکا بعد از انجام تحقیقاتی در این رابطه اعلام کرده، کودکان برای حفظ سلامتی خود باید کمتر از شش قاشق چایخوری قند و شکر مصرف کنند و تا جایی که می‌توانند از خوردن نوشیدنی های شیرین شکردار پرهیز کنند.

البته این توصیه ها برای کودکان زیر دو سال شدیدتر است و آن‌ها نباید از غذاها یا نوشیدنی هایی استفاده کنند که از شکر برای شیرین کردنشان استفاده شده است. کودکان و نوجوانان 2 تا 18 ساله نیز باید کمتر از شش قاشق چایخوری یا 25 گرم، قند و شکر که معادل 100 کالری است، مصرف کنند.

انجمن قلب آمریکا در این بیانیه، از والدین خواسته تا به جای اضافه کردن قند و شکر به رژیم غذایی کودکان ، غذاهای سالم مانند میوه ها، سبزیجات، دانه های غنی و محصولات لبنی کم چرب را در آن بگنجانند که خوردنشان برای سلامت قلب بسیار مفید است.

کارشناسان این انجمن همچنین توصیه می‌کنند که قند و شکر نباید در رژیم غذایی کودکان زیر 2 سال قرار بگیرد، چرا که نیاز به کالری در کودکان این گروه سنی، بسیار پایین تر از سایر کودکان و بزرگسالان بالغ است.

علاوه بر این، شکل گیری طعم و ذائقه غذایی در اوایل زندگی شروع می‌شود، بنابراین اضافه کردن قند و شکر به رژیم غذایی آن ها باعث می‌شود، در بزرگسالی تمایل بیشتری به غذاهای چرب و شیرین و برعکس تمایل کمتری به تغذیه سالم از خود نشان دهند.

بنابراین می‌توان از عسل و شیرین کننده های طبیعی دیگری مانند شیره خرما، انگور و توت برای تغذیه کودکان استفاده کرد.

در همین رابطه بخوانید:

شکر قهوه ای - خواص بی نظیر قند و شکر قهوه ای

قند و شکر نخوریم چی بخوریم؟

شکر سم سفید


امیدوارم از این مقاله که درباره میزان مجاز مصرف قند و شکر در کودکان بود، استفاده کرده باشید. خوشحال می‌شویم اگر نظر خود را درباره این مقاله با ما و سایر کاربران مجله دلگرم در میان بگذارید.

divider

ترجمه و گردآوری

رویانیان

بخش سلامت مجله دلگرم




این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits