دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص شگفت انگیز خوردن غلات در صبحانه و عوارض آن
5
زمان مطالعه: 6 دقیقه
خوردن غلات در صبحانه 10 خاصیت عالی برای بدن شما از جمله این خواص انرژی و منبع ویتامین ها است ،همچنین با عوارض آن آشنا شوید.

خوردن غلات در صبحانه

بسیاری از مردم اروپا از خواص سلامت خوردن غلات برای صبحانه آگاهی دارند. بنابراین، این نوع صبحانه در ابتدا در کشورهای اروپایی معرفی شد.

علاوه بر این، مردم در غرب انواع مختلف غلات را برای منوی صبحانه تهیه می کنند. با این حال، این واقعا در آسیا معمول نیست. مردم آسیایی برای صبحانه، معمولا کربوهیدراتهایی مانند برنج یا رشته فرنگی را ترجیح می دهند.

غلات زیادی وجود دارد که امروزه در بازار به طور گسترده ای وجود دارد. در حال حاضر، نه تنها در غرب، بلکه در سراسر جهان از غلات استفاده می شود در این کشور، غذای مورد علاقه برای بچه ها نیز هست. جای تعجب نیست که فروش غلات در حال افزایش است و بسیاری از انواع غلات، شیرین یا نمکی، در حال حاضر حتی در یک بازار کوچک در دسترس می باشد.

خوردن غلات ساده ترین روش برای صبحانه است که می توانید بدون دردسر خاصی بهترین مواد مغذی را به بدنتان برسانید این موضوع باعث می شود که کودکان هر روز به مصرف آن بپردازند و شروع به فراموش کردن غذا های دیگر برای صبحانه کنند. این سرگرمی در مورد این غلات، این است که می تواند با سایر انواع غذا مصرف شود مثل شیر و مربا و کره و عسل....

خواص خوردن غلات در صبحانه :

محتوای مواد مغذی در هر غلات ممکن است متفاوت باشد. بنابراین، این بستگی به انواع غلات و مواد تشکیل دهنده دارد.. برای آگاهی بیشتر از درک خواص غلات لیست زیر را مشاهده کنید:

1 - انرژی بیشتر :

غلات یک راه خوب برای مدیریت انرژی برای فعالیت های روزانه است. به ویژه برای کودکانی که نیاز به انرژی زیادی برای انجام فعالیت های روزانه دارد.

2. کمک به انجام فعالیت ها :

همانطور که ذکر شد قبل از آن غلات به پشتیبانی از فعالیت های روزانه کمک خواهد کرد. این به این دلیل است که آنها حاوی کربوهیدرات ها و کالری کافی برای تبدیل شدن به انرژی در زمان دلخواه هستند. بنابراین با مصرف غلات در اول صبح با ترس از خستگی و افسردگی به استقبال کارهای روزانه نمی روید و با انرژی بیشتر فعالیت می کنید.

3.حاوی ویتامین های مفید هستند :

غلات حاوی ویتامین های ضروری برای بدن می باشد.از جمله ویتامین A، B، C و D. بنابراین،برای بدن بسیار مفید است.

ویتامین A برای جذب مواد مغذی در بدن مناسب است. ویتامین B برای بدن و عضله. ویتامین C می تواند به جلوگیری از بیماری کمک کند و ویتامین D برای استخوان و دندان ها مناسب است. این همان مزایای کباب میوه ای است که می تواند به اندازه کافی ویتامین های بدن نیز به بدن وارد کند.

4. منبع مواد معدنی :

غلات همچنین منبع مواد معدنی هستند که برای مدیریت سلامتی مناسب است. مانند آهن برای جلوگیری از کم خونی یا منیزیم برای تقویت استخوان سازی. بنابراین، این غذا برای صبحانه جایگزین غذا مناسب است.

5.جلوگیری از گرسنگی :

غلات حاوی کالری کافی برای جلوگیری از گرسنگی است. بنابراین، برای جایگزینی اسنک در بعد از ظهر مناسب است. علاوه بر این، یک غذای کامل محسوب می شود. این همان مزایای سلامتی صبحانه فوری هویج است که می تواند به جلوگیری از گرسنگی نیز کمک کند.

خوردن غلات در صبحانه

6. بهبود ایمنی :

همانطور که ذکر شد، خواص خوردن غلات برای صبحانه از جمله برای بهبود ایمنی بدن است. این به خاطر داشتن ویتامین C در وعده غذایی است. بنابراین، می تواند برای جلوگیری از هر گونه بیماری ناشی از عفونت باکتری یا ویروس در بدن مفید باشد.

7.متابولیسم بهتر :

خواص غلات به عنوان یکی از گزینه های صبحانه از جمله برای کمک به متابولیسم بهتر بدن است. این کمک خواهد کرد که تبدیل غذا به انرژی بهینه سازی شده و جذب مواد مغذی نیز مطلوب تر شود.

8.کمک به سیر نگه داشتن بدن :

قبلا ذکر شده که مصرف غلات کمک می کند تا شکم پر شود. بنابراین، یک راه خوب برای جلوگیری از گرسنگی در انجام فعالیتهای بدنی است. علاوه بر این، اگر دانه های کامل مثل جو دو سر مصرف شود، می تواند معده را به مدت طولانی پر نگه دارد.

9.جلوگیری از چاقی :

غلات معمولا با مواد مغذی مختلفی تشکیل شده است. بنابراین، مصرف برخی از دانه های غلات، برای جلوگیری از احتمال چاقی مناسب است.این دانه ها چربی بسیار کمی دارند.

علاوه بر این، غنی از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای رشد بدن مفید است، به ویژه برای رشد کودکان.

10. غنی از پروتئین :

غلات همچنین غنی از پروتئین است که برای تقویت رشد مغز مفید است. بنابراین، می تواند به بهبود حافظه و جلوگیری از زوال عقل موثر باشد


عوارض خوردن غلات در صبحانه :

غلات همان طور که دارای خواص بسیاری هستند اما در عین حال عوارض جانبی نیز دارد. بنابراین، بهتر است پیشنهادات زیر را در هنگام برنامه ریزی برای مصرف غلات برای صبحانه های روزانه در نظر داشته باشید

  1. افرادی که نسبت به مواد لبنی آلرژی دارند بهتر است از این غلات استفاده نکنند. از آنجا که ممکن است حاوی شیر و تخم مرغ باشد که می تواند علایم آلرژی مانند خارش ، قرمزی پوست و حتی حالت تهوع یا بیماری را ایجاد کند.
  2. افراد مبتلا به فشار خون بالا نباید بیش از حد غلات مصرف کنند زیرا ممکن است باعث ایجاد حساسیت در آنها شود
  3. افرادی که دارای علائم دیابت هستند نیز باید از غلات شیرین اجتناب کنند زیرا باعث می شود که قند خون بالا رفته و خطرناک باشد.

بیشتر افراد از خودن غلات لذت می برند و در واقع غذای لذیذ بسیاری از مردم به خصوص اروپاست. بنابراین، جای تعجب نیست که انواع مختلف غلات موجود در بازار وجود دارد. به ویژه برای کودکانی که دوست دارند این وعده غذایی را در صبح قبل از رفتن به مدرسه مصرف می کنند.

divider

بیشتر بخوانید :

با غلات هم میتوان هنرنمایی کرد و نقاشی کشید ..!!

غلات کامل/ غلات کامل در رژیم غذایی سالم

مزاج حبوبات و غلات و فوایدشان

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (5 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits