دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با داشتن این علائم مصرف نمک شما زیاد است
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مصرف نمک زیاد:متخصصان می‌گویند شما نباید در روز، بیشتر از ۲۳۰۰ میلی‌گرم نمک مصرف کنید، اما باوجود همه تاکید‌ها شما نمیتوانید میل‌تان به شوری را کنترل وبا ابن علایم روبرو میشوید....

اگر این علامت ها را دارید مصرف نمکتان زیاد است

متخصصان می‌گویند شما نباید در روز، بیشتر از ۲۳۰۰ میلی‌گرم نمک مصرف کنید، اما باوجود همه تاکید‌های آنها، بعید نیست که نتوانید میل‌تان به شوری را کنترل کنید و دست از اضافه کردن نمک به غذا‌ها برندارید.

در این مقاله از مجله دلگرم شما را با علائمی آشنا می نماییم که با توجه به مصرف زیاد نمک به وجود می آید.

حلقه ازدواج تان زیادی تنگ شده:

احتمالش هست که بزرگ شدن انگشتتان به علت احتباس آب باشد. این اتفاق زمانی می افتد که نمک خونتان زیاد شده باشد.

مصرف بیش از حد سدیم باعث می شود مغزتان دستور ترشح هورمونی را بدهد که به بدن دستور می دهد برای پیشگیری از صدمات جبران ناپذیر تا جایی که می تواند آب در خود نگه دارد.

دهانتان خشک میشود:

بعد از مصرف غذاهای سرشار از سدیم، بدنتان شروع به تعادل سطح آب و نمک می کند. برای برگشتن همه چیز به حالت طبیعی نیاز است آب بیشتری مصرف کنید. در نتیجه مغز پیام تشنگی ارسال می کند که باعث مصرف زیاد آب می شود.

سرتان درد می کند:

رابطه ای قوی بین فشار خون بالا و سردرد وجود دارد. ولی کسانی که غذای شور می خورند با وجود فشار خون طبیعی، بیشتر دچار سردرد می شوند.

راه حل:اگر سرتان در حال منفجر شدن است سعی کنید مصرف نمکتان را کم کنید.

دائم در راه دستشویی هستید:

نوشیدن زیاد آب تنها عاملی نیست که شما را مجبور می کند دائم به دستشویی بروید. با کمال تعجب خوردن نمک بیش از حد هم می تواند همین اثر را داشته باشد. وقتی سدیم زیادی مصرف کنید، کلیه های شما مجبور به اضافه کاری برای جدا کردن نمک اضافه از خون می شود. بنابراین بیشتر از حد معمول ادرار می کنید

مغزتان گیج و مه گرفته است:

نمکدان با دهیدراته (بی آب) کردن بدن شما، می تواند شما را دیوانه کند. مصرف بیش از حد نمک می تواند آب بدنتان را کم کند.زمانی که آب بدن کم شود توانایی شما برای تفکر واضح و روشن کاهش پیدا می کند.

وقتی زنان در میانه راه از دست دادن آب بدن هستند نمره پایین تری در آزمون های شناختی تمرکز، حافظه و استدلال بدست آوردندو زمان واکنششان در مقایسه با زمانی که بدنشان آب کافی داشت، کمتر شده بود.از دست دادن آب بدن حس و حال شما را هم از بین می برد.

مصرف نمک زیاد

باد کردن شکم:

وقتی نمک زیاد مصرف می کنید در پی آن آب زیادی می نوشید که احساس نفخ می کنید بنابراین باید مصرف نمک را محدود کنید.

پف زیر چشم:

:چشم هایتان را چک کنید اگر متوجه پف زیر چشم شدید نشانه مصرف زیاد نمک است.

ورم قوزک پا:

مصرف زیاد نمک باعث ماندن آب در بدن و آماس یا همان تورم قوزک پا می شود.

سنگ کلیه:

مصرف زیاد نمک تاثیرات منفی روی کلیه ها می گذارد که در نهایت منجربه بروز سنگ کلیه می شود.

زخم معده:

مصرف زیاد نمک روی آستر معده تاثیر می گذارد و خطر ابتلا به زخم معده را بالا می برد.

نمی توانید تمرکز کنید:

مصرف زیاد نمک به شریان ها آسیب جدی وارد می کند که می تواند تاثیرات نامطلوبی بر روی مغز داشته باشد.آسیب رسیدن به شریان ها سبب اختلالاتی در مسیر مغز شده و به طور کلی تمرکز شما را مختل می کند. با گذشت زمان این آسیب ها منجر به ضعف یا لخته شدن خون در مغز شده و حملات مغزی را در پی خواهد داشت.

مصرف نمک زیاد

راه حل:

در پی مصرف زیاد نمک علایم مختلفی بروز می کند که معمولا راه حل تمامی آن یکی است. مصرف مواد غذایی سر شار از نمک را کاهش دهید و مصرف آب را بیشترکنید، تا تعادل بدن برقرارشود. بعد از ایجاد تعادل نیز، روزی بیشتر از 2هزار و 300میلی گرم نمک مصرف نکنید

در این رابطه بیشتر بخوانید:

فواید غرغره کردن آب و نمک برای سلامتی

کاریکاتور: مصرف نمک در ایران!

مصرف نمک و حقایق مضر که باید بدانید

divider

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits