دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
همه فواید و خواص گیاه مورینگا اولیفرا

خواص دارویی و درمانی گیاه مورینگا

همه فواید و خواص گیاه مورینگا اولیفرا
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
موارد استفاده از گیاه مورینگا : مورینگا یک درخت مقاوم در برابر خشکسالی است که در آفریقا حال رشد سریع است.مورینگا دارای ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی مفید است.

موارد استفاده از گیاه مورینگا

مورینگا یک درخت مقاوم در برابر خشکسالی است که در آفریقا حال رشد سریع است.مورینگا دارای ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی مفید است. بومی ساحلی جنوب غربی هیمالیا در شمال غربی هند رشد می کند و خواص قابل توجهی از داروهای مصرفی با ارزش غذایی بالا و مزایای دارویی دارد.

درخت مورینگا عمدتا در مناطق نیمه خشک، گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند که در ایالات متحده به مناطق خشکسالی USDA 9 و 10 مربوط می شود. این درخت طیف وسیعی از شرایط خاک را تحمل می کند، اما ترجیح می دهد به خاک نسبتا اسیدی (pH 6.3 تا 7.0) ، خاک خشک شنی یا لومیا به خوبی رشد می کند. در خاک غرقابی، ریشه تمایل به پوسیدگی دارد. مورینگا گیاه آفتاب و گرماست و بنابراین انجماد و یخ را تحمل نمی کند. مورینگا به خصوص برای مناطق خشک مناسب است، زیرا می تواند با استفاده از آب باران بدون تکنیک های آبیاری گرانشی رشد یابد.

منطقه تولید گیاه مورینگا اولیفرا

هند بزرگترین تولید کننده مورینگا با تولید سالیانه 1.1 تا 1.3 میلیون تن میوه از مساحت 380 کیلومتر مربع است. از میان ایالتهای هند، آندرا پرادش در هر دو منطقه و تولید (156.65 کیلومتر مربع) به دنبال کارنتاکا (102.8 کیلومتر مربع) و تامیل نادو (74.08 کیلومتر مربع) بیشترین کشت این میوه را دارند.در کشت استوایی، فرسایش خاک یک مشکل عمده است. بنابراین، خاک باید تا حد ممکن کم باشد. شخم زدن فقط برای تراکم کاشت بالا است. در تراکم کاشت کم،بهتر است حفاری چاله ها و پر کردن آنها را با خاک همراه باشد.

گیاه مورینگا چیست؟

درباره میوه گیاه مورینگا

این میوه دارای مزایای بی شماری است که قرن ها در میان مردم آفریقا و شمال هند شناخته شده است. درخت آفریقا مورینگا به عنوان درخت زندگی شناخته شده است، و یکی از میوه های معجزه آساست که در دنیای سلامتی ساخته شده است. کشت مورینگا قطعا دارای مزایای تغذیه ای فراوان است و با نام های مختلفی می آید. تمام قسمت های گیاه برای اهداف سودمند استفاده شود، آنها به عنوان مادر بهترین دوست در شرق آفریقا شناخته می شوند. این درخت همیشه سبز است و ترجیحا در آب و هوای گرم و یخبندان می روید.

در طول فصل، برگ گیاهان بزرگتر می شود که میوه آن به حالت خوراکی تیره بلند می رسند. ساقه آن از 6-18 اینچ طول دارد و هر یک از ساقه آن حاوی یک خمیر گوشتی است گل این درخت لیفتا در حال رشد سریع است. آنها توسط گلبرگ های سفید احاطه شده اند. با قطر حدود 1 سانتیمتر، میوه حاوی دانه های کروی قهوه ای تیره است که قطر آن 1 سانتیمتر است.شاخه های جوان آن دارای پوست مرطوب و دارای رنگ سفید است .درخت آن دارای برگ های شکننده و پر از برگ های بی رنگ است.

گلهای آن معطر و غیر معمول هستند .و توسط 5 گلبرگ نابرابر و نازک و ریز سفید و زرد پوشیده شده اند.گل های آن حدود ½ متر طول دارد و بر روی بوته های باریک و مودار رشد می کند و خوشه های گل را با طول 19 تا 25 سانتی متر گسترش می دهند. گل دهی در شش ماه اول پس از کاشت شروع می شود. در مناطق فصلی سرد، گلدهی تنها یک سال در بین آوریل و ژوئن اتفاق می افتد. در دماهای فصلی ثابت و با بارندگی ثابت، گلدهی می تواند دو بار یا حتی تمام سال اتفاق بیفتد.

این میوه یک کپسول قهوه ای سه طرفه با ابعاد 20-45 سانتیمتر است که دانه های کروی قهوه ای با قطر حدود 1 سانتیمتر دارد. بذر دارای سه بال سفید است و با باد و آب پراکنده می شوند.در کشت، اغلب به سالانه به 1-2 متر (3-6 فوت) کاهش می یابد و اجازه می دهد تا دوباره رشد کند.

گیاه مورینگا چیست؟

ارزش تغذیه ای

گیاه مورینگا و کاربرد آن

6 تا 8 ماه پس از اولین کاشت،برداشت صورت می گیرد.البته اگر قلمه ها رشد کنند.به طور کلی در طول چند سال نمی توان از این درخت میوه قابل انتظاری توقع داشت در طول سال های بعدی می توان از یک درخت خوب 1000 میوه دید.

گیاه مورینگا چیست؟

روغن مورینگا


روغن تصفیه شده شفاف و بی بو است و برای درمان ریزش مو به کار می رود. دانه ای که پس از استخراج روغن باقی می ماند، می تواند به عنوان یک کود یا به عنوان فلوکولنت برای تصفیه آب استفاده شود. روغن مورینگا همچنین دارای قابلیت استفاده به عنوان سوخت زیستی است

مورینگا و طب سنتی

پوست، ساقه، ریشه، برگ، دانه و گل مورینگا در طب سنتی استفاده می شود. تحقیقات نشان داده است که چگونه ممکن است بر پروتئین های چربی خون تاثیر بگذارد، اگر چه در تشخیص، درمان و یا پیشگیری از هر گونه بیماری انسان موثر نیست.عصاره برگها حاوی مقادیر کم پلی فنول هایی است که برای بررسی خواص بالقوه آنها در تحقیقات اولیه مورد استفاده قرار می گیرند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits