دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
 16 خوراکی که باورتان نمی شود چاق تان کنند

۱۶ خوراکی که باعث چاقی و اضافه وزن شدید می شود !

16 خوراکی که باورتان نمی شود چاق تان کنند
157
زمان مطالعه: 13 دقیقه
غذاهای چاق کننده ؛ 16 غذایی که چربی بدن را افزایش می دهد: برخی از غذا‌ها هستند که به صورت چربی یک راست در شکم شما می‌نشینند و سبب ایجاد چاقی شکم و اضافه وزنی تقریبا فوری دقیقا در همان جایی می‌شود که شما نمی‌خواهید.با دلگرم همراه باشید تا با این 16...

پیشگیری از چاقی و اضافه وزن

در حالی که سوپ می تواند به کم کردن وزن کمک بسیاری کند اما در دستور غذایی بسیاری از سوپ ها مقادیر قابل توجهی از انواع چربی و انرژی وجود دارد ، به خصوص آنهایی که حاوی محصولات لبنی می باشند که اینها به چاق شدن کمک زیادی می کند .

با اینکه مصرف انواع میوه ها، غلات، میوه های خشک و .... در رژیم های غذایی بسیار توصیه می شود اما با این حال ، مصرف بیش از حد این خوراکی ها در طول روز می تواند شما را چاق کند.

مطالعات اخیر محققان نشان می دهد در خیلی از محصولات پر طرفدار کالری های پنهانی وجود دارد که در زیر می توانید با آن ها آشنا شوید:

16 خوراکی چاق کننده

16 مواد غذایی چاق کننده

1. آب میوه

با اینکه مصرف انواع میوه ها در رژیم غذایی بسیار توصیه می شود اما با این حال ، مصرف بیش از حد آب میوه به جای آن در طول روز می تواند شما را چاق کند. بنابراین باید گفت خوردن آب میوه به جای میوه اصلا کار درستی نمی باشد چرا که در هر یک لیوان آب میوه نسبت به قطعات مشابه آن در خود میوه چندین برابر کالری ذخیره شده است که این انرژی اضافی به وزن بدن اضافه می شود . به این ترتیب باید گفت آب میوه حاوی قند بیشتر اما فیبر کمتری نسبت به تمامی میوه جات و میوه های تازه دارد که مصرف آن اصلا پیشنهاد نمی شود.

16 مواد غذایی چاق کننده

2. غلات

بسیاری از ما بر این باورهستیم که غلات می تواند به عنوان یک میان وعده کامل و سالم برای صبحانه در نظر گرفته شود که معمولا برای صبحانه آن را با شیر مصرف می کنند . اما با وجود اینکه کاملا سالم به نظر می رسند اما در انواعی ازغلات چربی، شکر و انرژی هایی وجود دارد که اینها باعث می شوند روی سطح قند خون شما تاثیر گذاشته و نه تنها مصرف آنها در رژیم غذایی مناسب نمی باشد بلکه باعث می شود شما چاق شوید.

16 مواد غذایی چاق کننده

3. میوه خشک شده

میوه های خشک دارای بسیاری از خواص مفید و غیر قابل شمارش می باشند که مصرف روزانه آنها بسیار توصیه شده است اما با توجه به غلظت قندی که در آنها ذخیره شده است می توانند به مانند آب میوه در بدن عمل کرده و انرژی و قند بسیار بالایی را در مقایسه با همان مقدار از آن به عنوان یک میوه تازه در بدن ذخیره کنند و علاوه بر این میوه خشک شده نسبت به تازه ی آن فیبر و مواد مغذی کمتری دارد که این به دلیل آن است که به میوه های خشک شده مواد افزودنی بسیاری جهت دادن طعم و عطر اضافه شده است.

16 خوراکی چاق کننده

4. نوشیدنی های رژیمی

بسیاری از ما به نوبه خود به نسخه هایی که در رژیم غذایی مان گنجانده شده که بر اساس مصرف نوشیدنی های بدون قند و یا انرژی زا می باشند عمل کرده و نمی دانیم که در حال انجام چه اشتباه بزرگی هستیم .

در پژوهشی که توسط مرکز علوم بهداشت تگزاس در سن آنتونیو انجام شده کسانی که روزانه از نوشیدنی های رژیمی استفاده می کنند 70 درصد نسبت به کسانی که اصلا از این نوشیدنی ها استفاده نمی کنند چاق می شوند که دلیل آن اضافه شدن انواع شیرین کننده های مصنوعی به این نوشیدنی ها است که علاوه بر آن به سلول های مغز هم آسیب هایی را وارد می کند.

16 خوراکی چاق کننده

5. سالاد


به هنگام غذا خوردن و یا خرید مواد غذایی، تهیه کردن سالاد به عنوان یک "گزینه سالم" در اذهان عمومی معرفی شده است. با این حال ، باید گفت که چنین نیست . در حالی که سالاد حاوی سبزیجات و دیگر مواد تشکیل دهنده سالمی می باشد ، اما غالبا برای سرو آن از انواع سس های شیرین که حاوی چربی و انرژی زیادی می باشد استفاده می شود. هر چند که گاهی اوقات از مواردی چون آووکادو و یا روغن زیتون استفاده می شود ، اما با این حال همیشه این گونه نمی باشد و خود این می تواند عاملی برای چاق شدن تان شود.

16 خوراکی چاق کننده

6. سوپ

در حالی که سوپ می تواند به کم کردن وزن کمک بسیاری کند اما در دستور غذایی بسیاری از سوپ ها مقادیر قابل توجهی از انواع چربی و انرژی وجود دارد ، به خصوص آنهایی که حاوی محصولات لبنی می باشند که اینها به چاق شدن کمک زیادی می کند . به این ترتیب اگر می خواهید در برنامه رژیم غذایی خود سوپ را بگنجانید بهتر است برای درست کردن آن تنها از انواع سبزیجات تازه استفاده کنید.

16 خوراکی چاق کننده

7. سس گوجه فرنگی

گفته شده است که بر خلاف سس سالاد و سس مایونز که دارای چربی بالایی می باشند سسس قرمز حاوی چربی نبوده و مصرف آن در برنامه غذایی بلامانع می باشد و میتواند به همراه یک میان وعده به صورتی سالم مصرف شود .اما باید گفت که در سس گوجه فرنگی اگر چه مواد مغذی زیادی وجود دارد اما چربی بسیاری هم در آن ذخیره شده است که مصرف آن نه تنها درست نمی باشد بلکه باعث چاق شدن تان هم شود.

16 خوراکی چاق کننده

8. کره‌ بادام‌زمینی

کره‌ی بادام‌زمینی برای سلامتی مفید است البته اگر به‌اندازه مصرف شود و مواد تشکیل‌دهنده‌‌ی آن، بادام‌زمینی برشته‌شده و کمی نمک باشد.

در حقیقت، خوردن مغزها و انواع بادام‌زمینی‌ باعث کاهش وزن می‌شود و سلامت بدن را تضمین می‌کند. کره‌های بادام‌زمینی صنعتی شامل شکر و چربی‌های گیاهی هیدروژن‌دار‌شده هستند و منجر به اضافه‌وزن می‌شوند. این کره‌های بادام‌زمینی مطمئنا سالم نیستند.

کره‌ی بادام‌زمینی همچنین کالری بالایی دارد و بعضی از افراد را وادار به پرخوری می‌کند. اگر شما بر آنچه می‌خورید نظارت داشته باشید، مصرف کمی کره‌ی بادام‌زمینی مشکلی ایجاد نمی‌کند. به‌هرحال، اگر مصرف پروتئین‌تان را کنترل کنید، بهتر از آن است که اصلا کره‌ی بادام‌زمینی نخورید.

16 خوراکی چاق کننده

9. شیرکاکائو

شکلات تلخ، فواید بسیاری برای سلامتی دارد و باعث بهبود عملکرد مغز و سلامت قلب می‌شود، اما شکلات‌ سفید و شیری که به‌طور صنعتی تولید‌ شده است، شکر فراوانی دارد. این شکلات پر از چربی و شکر است و درست مانند فست‌فود‌ها افراد را به پرخوری می‌کشاند چرا که خوشمزه است و مقاومت در برابر آن چندان راحت نیست

16 خوراکی چاق کننده

10. سیب زمینی سرخ شده

بسیاری از مردم بر این باورند که مصرف سیب زمینی سرخ شده که در خانه درست می شود از مصرف انواع چیبس بسیار بهتر می باشد اما باید گفت ممکن است که سیب زمینی سرخ شده نسبت به چیبس فیبر و ویتامین بیشتری داشته باشد اما به طور کلی ها درصد چربی و انرژی ذخیره شده در آن بسیار بالا بوده و به دلیل نمک زیادی که دارد مصرف آن در در طولانی مدت شما را چاق و وزن تان را افزایش می دهد.

16 خوراکی چاق کننده

11. ذرت بوداده

پاپ کورن یک میان وعده کوچکی است که حاوی فیبر بالایی می باشد و با اضافه شدن کره به آن بسیار خوشمزه تر هم خواهد شد .پاپ کورن در انواع فروشگاه ها و سینما ها پیدا می شود .

اما باید گفت پاپ کورن یا همان ذرت بوداده شده دارای چربی زیادی بوده و کالری زیادی را در بدن ذخیره می کند که خوردن آن به چاق شدن بدن کمک زیادی خواهد کرد.خوردن آن هم معمولا هنگامی که در حال تماشای تلویزیون هستیم و یا اینکه در زمان هایی که خرید می رویم و احساس گرسنگی می کنیم بسیار اتفاق خواهد افتاد.

16 خوراکی چاق کننده

12. بستنی

بستنی‌هایی که در رسانه‌ها تبلیغ می‌شوند، سرشار از شکر هستند و از آنجایی که بستنی بیشتر به‌عنوان دسر مصرف می‌شود، کالری زیادی را به وعده‌ی غذایی اصلی شما اضافه می‌کند. اگر نمی‌توانید کلا از بستنی دل بِکنید، حداقل سعی کنید مصرف آن را کاهش بدهید. حواس‌تان باشد بستنی‌ای را انتخاب کنید که در هر پُرس، کمتر از ۱۵ گرم شکر دارد. همچنین برای اطمینان بیشتر، به مقدار پروتئین‌ آن هم نگاهی بیندازید.

16 خوراکی چاق کننده

13. شیرینی گرانولا

شیرینی گرانولا به عنوان یک غذای کاملا بهداشتی به بازار عرضه شده است و در فروشگاههای مواد غذایی بهداشتی به فروش می رسد و حتی به نظر می رسد که یک میان وعده ی کاملا سالمی می باشد که گفته شده است بهتر است آنرا در برنامه رژیم غذایی بگنجانیم. اما تحقیقات ثابت کرده است که این کاملا اشتباه می باشد . در حالی که شیرینی گرانولا بدون شک مغذی و سرشار از فیبر است ، اما حاوی مقادیر بالایی از شکر و روغن و انواع چربی ها و انرژی می باشد که مصرف آن به ایجاد اضافه وزن در بدن کمک بسیاری خواهد کرد.

۱۶ خوراکی که باعث چاقی و اضافه وزن شدید می شود !

14. آثار استیک گوشت دنده بر چاقی شکم

صبر کنید! چاقوی استیکتان را به سمت ما پرت نکنید. مطالعات نشان می‌دهد خوردن استیک‌های مناسب باعث باریک شدن میان‌تنه شما می‌شود. اما استیک‌های گوشت دنده و استیک گوشت قلوه‌گاه که یکی از ۳ مورد چرب‌ترین بخش‌های گوشت گاو هستند. یک بررسی انجام‌شده به‌وسیله پژوهشگران چینی نشان داد که داشتن یک رژیم غذایی غنی از گوشت قرمز چرب و تازه با چاقی شکم و افزایش دور کمر همراه است.

16 خوراکی چاق کننده

15. پیتزا

باید گفت: یک شب در یک پیتزافروشی یک عمر تحمل چربی‌ها در شکم! درواقع پیتزا دومین عامل بزرگ دریافت چربی‌های اشباع‌شده در رژیم غذایی آمریکایی است (و درست بعد از پنیر مخصوص خودش در رتبه دوم قرار می‌گیرد). خوردن برش‌های پیتزا مسئول نیمی از دریافت غذایی چربی‌های اشباع‌شده مسدودکننده شریان‌ها در میان آمریکاییان است.

پژوهشگران دریافته‌اند که برخلاف سایر چربی‌ها انواع اشباع‌شده به‌احتمال‌زیاد در ناحیه شکمی ذخیره می‌شوند و باعث چاقی شکم می شود.پژوهشی جدید درزمینهٔ «رژیم غذایی شکم صفر (Zero Belly Diet) شش غذای رایج که فورا به چاقی شکم تبدیل می‌شوند (insta-belly foods) را به همراه چند غذای جایگزین مبتکرانه برای کمک به برآورده کردن خواسته‌های غذایی شما بدون داشتن شکمی برآمده را معرفی می‌کند.

16 خوراکی چاق کننده

16. سالاد تُن

یک وعده‌ی غذایی کنسروِ تُن، ۳۹ گرم پروتئین و تنها ۱۷۹ کالری انرژی دارد. اما مشکل اینجا است که اکثر مردم به آن سس مایونز اضافه می‌کنند که ۹۰ کالری و به ازای هر قاشق غذاخوری ۱۰ گرم چربی به آن می‌افزاید.

بدون عذاب وجدان بخورید: سس مایونز را با «ماست یونانی» یا همان ماست چکیده جایگزین کنید. مطمئن باشید که همان مزه‌ی تند را احساس خواهید کرد و در عین حال کالری و چربی کمتر و پروتئین بیشتری به بدن‌تان می‌رسانید.

سالاد تُن چاق کننده

شکم تخت با مصرف این 10 ماده غذایی

  1. شکمی تخت با جو دو سر : جو دو سر سرشار از فیبر است و ساعت ها در معده شما باقی می ماند. شما می توانید آن را با توت، شیرین سپس مصرف کنید.
  2. شکمی تخت با حبوبات : حبوبات کالری کم اما فیبر زیادی دارند که در کاهش وزن موثر است. هفته ای یک بار به جای گوشت، حبوبات مصرف کنید. در این صورت شما مقدار زیادی چربی از رژیم تان حذف و فیبر را جایگزین آن خواهید کرد.
  3. شکمی تخت با بادام و آجیل : این مواد شما را سیر نگه می دارند و باعث کوچک کردن شکم تان می شوند. تحقیقات نشان می دهد افرادی که آجیل می خورند مدت زمان بیشتری از آنهایی که برنج می خورند، سیر می مانند. برای سیر ماندن در طول روز، 24 عدد بادام بخورید. از مصرف آجیل های شور نیز خودداری کنید زیرا سدیم زیاد، فشار خون را بالا می برد.
  4. شکمی تخت با پودر پروتئین : این ماده تنها مخصوص ورزشکاران نیست! پودر پروتئین حاوی اسید آمینو است که چربی‌ها را می سوزاند و در ساخت ماهیچه موثر است. دو قاشق چای خوری از این ماده را به اسموتی خود اضافه کنید و از فواید مواد مغذی و سالم آن لذت ببرید. برای درست کردن اسموتی، میوه، ماست و شیر کم چرب را با پودر پروتئین مخلوط کنید.
  5. شکمی تخت با روغن زیتون : هر کسی به مقدار کمی چربی برای کنترل گرسنگی احتیاج دارد. از اسید چرب تک‌سیرنشده مانند روغن زیتون یا کانولا مصرف کنید. این مواد کلسترول شما را کنترل و شما را سیر نگه خواهد داشت. روغن‌های هیدروژنه را نیز از رژیم غذایی خود حذف کنید زیرا با چربی‌های ترانس ناسالم ساخته شده اند
  6. شکمی تخت با توت : توت سرشار از فیبر است. یک فنجان از این ماده تنها 6 گرم کالری دارد.
  7. شکمی تخت با تخم مرغ : تخم مرغ شامل ویتامین ب12 است، ویتامینی که چربی های بدن را از بین می برد. تحقیقات نشان داده افرادی که روزانه برای صبحانه تخم مرغ مصرف می‌کنند، بیشتر از آنهایی که نان‌های شیرین می‌خورند، وزن کم می‌کنند. اگر کلسترول بالایی دارید، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.
  8. شکمی تخت با ماهی و گوشت بدون چربی : بدن شما هنگام هضم پروتئین کالری بیشتری نسبت به کربوهیدرات و چربی می‌سوزاند. اگر می خواهید چربی اشباع شده کمتری دریافت کنید، ماهی بخورید. سالمون و ماهی تن انتخاب های خوبی هستند. این مواد حاوی امگا 3، از استرس که خود عامل چربی شکم است، جلوگیری می کنند.
  9. شکمی تخت با غلات : اگر می خواهید گرسنه نشوید، غلات مصرف کنید. فیبر موجود در این مواد شما را سیر نگه می دارد.
  10. شکمی تخت با سبزیجات سبز رنگ : سبزیجاتی مانند اسفناج و بروکلی سرشار از فیبر زیاد و کالری کم هستند. قبل از وعده‌های غذایی خود، سالادی با سبزیجات سبز رنگ درست و مصرف کنید.
  11. شکمی تخت با لبنیات : کلسیم چربی‌ها را از بین می برد. فقط یادتان باشد که لبنیات کم چرب یا بدون چرب مصرف کنید.
  12. شکمی تخت با کره بادام زمینی : چه کسی فکرش را می کرد که این ماده خوشمزه، چربی شکم را از بین ببرد؟ کره بادام زمینی سرشار از نیاسین (ویتامین ب3) است، ویتامینی که هضم غذا را سرعت می بخشد و چربی شکم را نیز از بین می برد. فقط باید مراقب مقدار مصرفی آن باشید. از آنجا که این ماده چربی زیادی دارد، مصرف تنها 2 قاشق غذاخوری از آن در روز توصیه می شود. تا جایی که می توانید کره بادام زمینی خانگی مصرف کنید زیرا در کره‌های بادام زمینی که در بازار به فروش می رسند، شکر اضافه شده است.
  13. شکمی تخت با آواکادو : علاوه بر چربی‌های سالمی که در این ماده وجود دارد، آواکادو منبع فیبر (11 تا 17 گرم در یک عدد آواکادو) و یکی از بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از گرسنگی است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (157 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۵ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

فرخ | ۲ سال پیش
اینهایی که از سایتهای خارجی ترجمه شده اصلً تاثیری برای چاق شدن و اضافه کردن وزن افراد لاغر ندارند و اکثر افراد لاغر اینها رو همیشه میخورند !!
0
2
زهرا | ۳ سال پیش
سلام . من خیلی وزنم کمی ۲۲ سالمه و قدم ۱۷۸ است وزنم ۴۷ هیچ وزن نمی گیرم شمارو خدا کمکم کنید خیلی رنج میبرم از وزن کم .
13
15
پاسخ ها:
سهیلا | ۶ ماه پیش
غصه نخور عزیزم سنت بره بالاتر چاق میشی.
0
0
علي | ۴ سال پیش
عالي بود

و باعث اطلاعات زياد ميشودد
1
3
مهسا | ۵ سال پیش
وای مرسی این ک همه شون خوب بود میگفت هیچکدومو نخو رید پ چطو زنده بمونیما
0
5

hits