دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کولارد سبز چیست؟ با کولارد سبز بیشتر آشنا شوید

35 خواص و فواید بی نظیر کولارد سبز و آب کولارد سبز برای سلامتی بدن

کولارد سبز چیست؟ با کولارد سبز بیشتر آشنا شوید
10
زمان مطالعه: 11 دقیقه
خواص کولارد سبز - فایده کولارد سبز برای سلامتی، پوست و مو:کولارد سبز ، یک گیاه برگ‌دار سبزرنگ است که به گروه کلم و بروکلی تعلق دارد. این سبزی، سرشار از مواد مغذی و بسیار خوشمزه است. کولارد سبز معمولا در برزیل، پرتغال و برخی مناطق ایالات متحده یافت...

35 فایده آب کولارد سبز خام برای سلامتی

کولارد سبز (به انگلیسی: Collard greens) نوعی کلم است که برگ‌هایش برنگ سبز است.این گیاه دارای برگ های خوراکی است و هم به عنوان یک گیاه زینتی استفاده می شود. این گیاه به طور عمده در کشور های برزیل، پرتغال، جنوب ایالات متحده و بسیاری از قسمت های آفریقا و شمال اسپانیا و در شمال هند پرورش داده می شود.

تاریخچه کولارد

کولارد نیز مانند گل کلم و کلم بروکلی از بازماندگان کلم های وحشی است.مصرف کردن این گیاه به عنوان خوراکی از زمان های ماقببل تاریخ در آسیای صغیر سرچشمه گرفت و توسط گروهی از سلت‌ها در حدود ۶۰۰ سال قبل از میلاد به اروپا گسترش یافت.. کاشت کولارد از زمان های روم باستان رواج داشت.اولین معرفی کولارد سبز به ایالات متحده به اواخر قرن ۱۷ بر می گردد و آن را به عنوان یک ماده جدایی ناپذیر در غذاهای سنتی جنوب آمریکا استفاده می کنند.

تولید و نگهداری کولارد

در تمام طول سال کشت می‌شود اما کشت این گیاه در ماه های سرد سال باعث خوشمزه تر و مغذی تر شدن آن می شود.[۳] برای بهترین شدن طعم کولارد ، برگ های آن را قبل از اینکه به حداکثر اندازه خود برسند آنها را از ساقه جدا می کنند. ضخیم تر شد برگ ها در عطر و طعم تاثیر نمی‌گذارد. کولارد تازه را می‌تواند برای تا ۱۰ روز نگهداری کرد ولی به صورت منجمد یا در دمای بالای (۱ ° C) و در رطوبت بالا (۹۵٪). در یخچال و فریزر خانگی باشد، برگ های تازه کلم را می توان برای حدود سه روز نگهداری کرد.

کولارد

خواص کولارد سبز برای مو

تقویت کننده رشد مو است

کولارد سبز سرشار از ویتامین E، فیبر و آهن است که به رشد مو کمک می‌کنند. یک فنجان کولارد سبز حاوی ۱۰% پروتئین است که قدرت ساقه مو را افزایش داده و احتمال آسیب را کاهش می‌دهد. بنابراین، باعث رشد سریع مو می‌شود.

به حفظ سلامت مو کم می‌کند

کولارد سبز، مقدار مناسبی ویتامین B، ویتامین K و C دارد. کمبود ویتامین B مو را چرب و کمبود ویتامین C آنها راخشک و شکننده می‌کند. بنابراین، مصرف کولارد سبز از طریق تامین نیاز روزانه به ویتامین B و ویتامین C، به حفظ سلامتی مو کمک می‌کند.

پوست سر را سالم نگه می‌دارد

ویتامین A سلامتی پوست را حفظ کرده و از ایجاد شوره سر جلوگیری می‌کند. کولارد سبز، منبعی سرشار از ویتامین A است.

از ریزش مو جلوگیری می‌کند

معمول‌ترین دلیل ریزش مو، کمبود آهن است. هر فنجان کولارد سبز حاوی ۱۲% آهن است که نیاز روزانه به آهن را تامین کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

مو را نرم و حجیم می‌کند

مواد مغذی موجود در کولارد سبز، نقش مهمی در حفظ نرمی و حجم مو ایفا می‌کنند.

خواص کولارد سبز برای پوست

ضد پیری است

ویتامین A به کاهش چین و چروک معروف است. کولارد سبز، سرشار از ویتامین A است و بنابراین چین و چروک را کاهش داده و مانند یک عامل ضد پیری عمل می‌کند.

پوست را سالم نگه می‌دارد

ویتامین B۳ از قرمزی پوست و اسیدهای چرب امگا۳، از خشکی، التهاب و جوش‌های سر سفید و سر سیاه پوست جلوگیری می‌کند. بنابراین، این دو ماده مغذی با یکدیگر، از سلامت پوست محافظت می‌کنند و در مقادیر مناسب در کولارد سبز یافت می‌شوند.

لکه‌ها را کاهش می‌دهد

درصد بالای ویتامین C موجود در کولارد سبز، لکه‌های سیاه و قهوه‌ای زشت را کاهش می‌دهد. همچنین، پوست را سفت و درخشان می‌کند. ویتامین C موجود در کولارد سبز، به درمان آفتاب سوختگی نیز کمک می‌کند.

پوست را مرطوب می‌کند

مصرف سالم ویتامین E برای حفظ انعطاف‌پذیری، آبرسانی و مرطوب کردن پوست مهم است. کولارد سبز، سرشار از ویتامین E است که پوستی درخشان را به شما هدیه می‌دهد. این ویتامین، توانایی پوست در مبارزه با اشعه ماوراء بنفش را نیز تقویت می‌کند.

دایره‌های تیره را درمان می‌کند

دایره‌های تیره، بزرگ‌ترین نگرانی یک زن هستند. یکی از دلایل دایره‌های تیره، مویرگ‌های نازک هستند که باعث می‌شوند خون به درون پوست ترشح کرده و منعقد شود. ویتامین K انعقاد خون را کنترل کرده و از طریق ترمیم مویرگ‌ها، از ترشح خون جلوگیری می‌کند. کولارد سبز، میزان سالمی از ویتامین K دارد.

کولارد

خواص کولارد سبز برای سلامتی

استخوان‌ها را تقویت می‌کند

کمبود ویتامین K باعث ضعیف شدن استخوان و شکستن آن می‌شود. مصرف کافی ویتامین K برای حفظ سلامت و قدرت استخوان‌ها لازم است. ویتامین K به جذب پروتئین و کلسیم نیز کمک کرده و دفع آن از بدن را محدود می‌کند. یک فنجان کولارد سبز پخته، ۷۷۰ میکروگرم ویتامین K دارد که بالاتر از ۱۰۰% تجویز روزانه است.

با سرطان مبارزه می‌کند

از ۱۹۸۰، مصرف سبزیجات سبزرنگ با کم شدن خطر ابتلا به سرطان مرتبط شده است. این سبزیجات سبزرنگ حاوی گلوکوزینولات است که ترکیبات حاوی سولفور هستند و از سرطان در سطوح مختلف آن، پیشگیری می‌کنند. کولارد سبز مقدار زیادی کلروفیل دارد که تاثیرات مضر غذاهای گریل شده را از بین می‌برد. به همین دلیل است که غذاهای گریل شده باید در کنار سبزیجات سبزرنگ مانند کولارد سبز میل شوند.

دیابت را درمان می‌کند

کولارد سبز حاوی فیبر است که مسئول حفظ گلوکز در بدن است. این سبزیجات، آنتی اکسیدان آلفا لیپوئیک نیز دارد که سطح گلوکز در بدن را پایین می‌آورد، حساسیت به انسولین را بالا برده و از استرس اکسیداتیو ناشی از تغییرات در بدن فرد دیابتی نیز جلوگیری می‌کند.

گوارش را تقویت می‌کند

مقدار بالای فیبر و آب موجود در کولارد سبز، دستگاه گوارش را تقویت می‌کند. همچنین، یبوست را درمان کرده و سلامت لوله گوارش را حفظ می‌کند. استفاده منظم از کولارد سبز می‌تواند به تقویت گوارش به شما کمک کند.

خلق و خو و خواب را بهبود می‌بخشد

کولین به خواب خوب، حافظه، یادگیری و حرکات ماهیچه کمک کرده و فولات با کمک به تولید هورمون حس خوب در بدن، افسردگی را درمان می‌کند. کولارد سبز، سرشار از کولین است و ۴۴% فولات دارد، بنابراین به داشتن خواب خوب و خوشحال بودن کمک می‌کند.

وزن شما را کنترل می‌کند

کولارد سبز خام، کالری بسیار پایینی دارد. هر ۱۰۰ گرم از آن فقط ۳۰ کالری دارد و سرشار از فیبر رژیمی است. این بهترین رژیم برای کنترل وزن است.

عملکرد گوارش را بهبود می‌بخشد

فیبر رژیمی موجود در کولارد سبز می‌تواند از طریق هضم درست غذا به بهبود عملکرد گوارشی کمک کند. کولارد سبز، حرکات روده‌ای را تسهیل می‌کند.

از یبوست جلوگیری می‌کند

آب کولارد سبز خام، به دلیل داشتن فیبر رژیمی می‌تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند. این سبزیجات به روده کمک می‌کند تا غذا را به راحتی هضم کرده و باعث تسهیل دفع می‌شود.

کلسترول LDL را کنترل می‌کند

کولارد سبز خام هیچ کلسترولی ندارد و حاوی فیبر رژیمی حل شدنی و حل نشدنی است. این ویژگی به کنترل کلسترول LDL و پایین آمدن کلی کلسترول کمک می‌کند.

کولارد

رژیمی عالی برای بیماران دیابتی

به علاوه این‌که کولارد سبز کالری پایینی دارد، فیبر موجود در آن نیز می‌تواند گلوکز خون را کاهش دهد. فیبر، به توزیع کلسترول در تمام سلول‌ها کمک می‌کند، بنابراین تجمع گلوکز در خون را نخواهیم داشت.

از سرطان جلوگیری می‌کند

آب کولارد سبز خام سرشار از فیتونوترینت‌هایی مانند دیندولیمتان و سولفوروفان است که خواص ضد سرطانی دارند. این ترکیبات می‌توانند از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری کرده و آنها را بکشند.

سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند

دیندولیمتان و ویتامین C موجود در آب کولارد سبز خام، مواد تعدیل‌کننده پاسخهای ایمنی موثری هستند که می‌توانند سیستم ایمنی شما را تقویت کنند.

با باکتری‌ها و ویروس‌ها مبارزه می‌کند

دیندولیمتان موجود د ر کولارد سبز خام، توانایی مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌های عامل عفونت را دارد.

به رشد سیستم عصبی نوزاد کمک می‌کند

کولارد سبز خام حاوی فولات نیز هست که ماده مغذی مهم برای رشد مغز و سیستم عصبی نوزاد است.

مانند آنتی اکسیدان عمل می‌کند

ویتامین C بالای موجود در آب کولارد سبز، یک آنتی اکسیدان قوی است که می‌تواند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند.

سلامت بینایی را افزایش می‌دهد

این فایده آب کولارد سبز خام از ویتامین A موجود در برگ‌های سبز آن می‌آید.

خونریزی را فورا بند می‌آورد

آب کولارد سبز خام، سطح بالایی از ویتامین K دارد که نقش مهمی در مکانیزم انعقاد خون ایفا می‌کند.

به درمان بیماری آلزایمر کمک می‌کند

ویتامین K موجود در در آب کولارد سبز خام، تاثیر مفیدی بر بیماری آلزایمر دارد و این کار را از طریق محدود کردن آسیب عصبی در مغز انجام می‌دهد.

به بهبود سیستم عصبی کمک می‌کند

کولارد سبز خام، سرشار از ویتامین B کمپلکس است که عملکرد سیستم عصبی را بهبود بخشیده و از آن محافظت می‌کند.

از کم خونی جلوگیری می‌کند

اگر مشکل کم خونی دارید، می‌توانید آب کولارد سبز خام بنوشید زیرا حاوی آهن است که برای تولید سلول‌های قرمز خون ضروری است.

استخوان‌ها و دندان‌ها را استحکام می‌بخشد.

می‌توانید دندان‌ها و استخوان‌های محکم را از آب کولارد سبز به‌دست بیاورید زیرا آب کولارد سبز حاوی کلسیم است که به استحکام استخوان و دندان کمک می‌کند.

سلامت مفاصل را حفظ می‌کند

آب کولارد سبز خام می‌تواند سلامت مفاصل را حفظ کند زیرا حاوی ماده معدنی منگنز است. آب کولارد سبز خام به درمان بیماری آرتریت نیز کمک می‌کند.

کولارد

پوستی سالم را به وجود می‌آورد

آب کولارد سبز خام حاوی ماده معدنی مس است که به تولید کلاژن کمک می‌کند. کلاژن برای تولید پوست سالم و جوان ضروری است. البته این کار با ویتامین E موجود در کولارد سبز خام نیز حمایت می‌شود.

از مخاط روده محافظت می‌کند

آب کولارد سبز خام می‌تواند به دلیل داشتن روی از مخاط روده محافظت کند. به سرعت بهبود مخاط در هنگام اسهال نیز کمک می‌کند.

فشار خون طبیعی را حفظ می‌کند

آب کولارد سبز خام حاوی ماده معدنی پتاسیم است و سدیم کمی دارد. این برای حفظ فشار طبیعی خون مفید است.

از بیماری قلبی جلوگیری می‌کند

توانایی آب کولارد سبز خام در کاهش کلسترول می‌تواند از بیماری قلبی جلوگیری کند. به علاوه، پتاسیم آن به تنظیم انقباض طبیعی قلب کمک می‌کند.

مانند یک عامل سم زدا عمل می‌کند

کولارد سبز خام حاوی فیتونوترینتی به نام گلوکوزینولات است. این ماده می‌تواند به فعال‌سازی آنزیم سم زدایی در بدن کمک کند.اگر کولارد سبز خام را انتخاب می‌کنید، برگ‌هایی که محکم هستند و بافت نرمی دارند را انتخاب کنید. این‌ها معمولا جوانند و تلخی کمتری دارند. می‌توانید ۲ برگ کولارد سبز تازه را با ۱ هویج، ۲ سیب سبز، ۱/۴ لیمو و ۲.۵ سانتی‌متر زنجبیل ترکیب کنید تا آب کولارد سبز خوشمزه‌ای به‌دست بیاید..

می‌توانید آن را حداکثر ۳ بار در هفته مصرف کنید.کولارد سبز حاوی مقداری اسید اکسالیک است. اگر سابقه بیماری سنگ کلیه دارید، باید مصرف آب آن را محدود کنید. این سبزیجات سرشار از ویتامین K نیز هست. اگر برای بیماری خود از داروی ضد انعقاد خون استفاده می‌کنید، قبل از مصرف کولارد سبز با پزشک خود مشورت کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (10 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits