دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
 خواص معجزه گر پای مرغ و فواید درمانی آن

خواص پای مرغ از نظر طب سنتی

خواص معجزه گر پای مرغ و فواید درمانی آن
77
زمان مطالعه: 8 دقیقه
پای مرغ از غنی ترین منابع کلسیم و ویتامین D است. پیشگیری و درمان مشکلات استخوانی، رفع افسردگی و حفظ سلامت ناخنها و پوست از خواص پای مرغ است.

معجزه پای مرغ و آشنایی با خواص پای مرغ

عصاره پای مرغ، مملو از ویتامین D، ویتامین A، کلسیم، فسفر، منیزیم و اسیدهای چرب، همچنین سرشار از مواد غضروف‌ساز از جمله «سولفات کندروئتین» است که به جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروف‌ها کمک می‌کند.

طبق تحقیقات انجام‌شده «پای مرغ» حاوی بسیاری از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی است که بدن انسان قادر به تولید آن‌ها نیست.

به همین جهت افرادی را که دچار مشکلاتی مانند خمیدگی (ناشی از کمبود کلسیم)، پوکی استخوان، آرتروز، نرمی استخوان (راشیتیسم) در کودکان و بزرگسالان، روماتیسم، شکستگی استخوان و به طور کلی تغییرات ساختمانی در استخوان‌ها و نیز اختلال عملکرد عضلانی ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین D هستند، می‌توان با استفاده از این ماده غذایی درمان کرد.

خواص پای مرغ

پای مرغ ماده غذایی پرخاصیت و مفیدی است که متاسفانه در کشور ما چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این ماده غذایی سرشار از کلسیم، ویتامین د و سایر املاح و ویتامینهای مفید بوده و از خواص و فواید درمانی بیشماری برخوردار است.

تحقیقات پژوهشگران نشان داده، پای مرغ حاوی بسیاری از پروتئینها، ویتامینها و مواد معدنی حیاتی است که بدن انسان قادر به تولید آنها نمیباشد. از این ماده غذایی در کشورهای آسیای شرقی بسیار استفاده شده و یکی از محبوبترین غذاها محسوب میگردد.

جالب است بدانید استفاده از خواص پای مرغ بهترین جایگزین برای افرادی است که از قرصهای غضروف ساز خارجی استفاده میکنند.

رفع مشکلات استخوانی شایع نظیر پوکی و نرمی استخوان، پیشگیری و کمک به درمان آرتروز، ساییدگی مفاصل و ترمیم شکستگی های استخوانی و درمان اختلال عملکرد عضلانی ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین د، از مهمترین خواص پای مرغ و فواید درمانی آن است.

به طوریکه بسیاری از پزشکان تغذیه و همچنین پزشکان جراح اورتوپدی در بسیاری موارد استفاده از سوپهای مختلف حاوی عصاره پای مرغ را به بیماران خود توصیه میکنند.

خواص پای مرغ و فواید درمانی

خواص درمانی پای مرغ از دیدگاه برخی پزشگان و متخصصان طب سنتی شامل موارد زیر میگردد:

  • استفاده از پای مرغ برای کمک به درمان و رفع برخی از مشکلات استخوانی نظیر پوکی استخوان، راشیتیسم یا نرمی استخون و جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروفها مفید است.
  • مصرف پای مرغ برای پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش بسیار مفید میباشد.
  • پای مرغ سرشار از مواد غضروف ساز و سولفات کندروئتین است. از این رو برای ترمیم و شکستگی استخوان مفید است و به عنوان جایگزین مناسب برای قرصهای غضروف‌ساز خارجی محسوب میگردد.
  • از خواص پای مرغ کمک به درمان دیسک کمر و بهبود آن میباشد.
  • مصرف پای مرغ بدون کندن پوست آن بسیار مؤثر در درمان افسردگی و اضطراب میباشد.
  • از خواص پای مرغ برای بهبود رشد کودکان استفاده میشود. استفاده از این ماده غذایی مفید برای درمان کودکانی که سر استخوان رانشان نکروز، پوسیده و خراب میشود، بسیار موثر است.
  • در طب سنتی از خواص پای مرغ برای درمان سرماخوردگی و رفع ضعف شدید استفاده میشود.
  • یکی دیگر از خواص پای مرغ کمک به حفظ سلامتی و جوانی پوست و ناخن ها می باشد. ترکیبات کلاژن و الاستین مسئول حفظ سلامت پوست و ناخن ها در بدن هستند که در این ماده غذایی به مقدار فراوان یافت میشود. همچنین استفاده از پای مرغ موجب از بین رفتن خشکی پوست و رطوبت دهی به پوست می شود.
  • استفاده از پای مرغ به دلیل وجود پروتئین های خاص در آن برای تنظیم و کنترل فشار خون مفید است.
  • مصرف پای مرغ برای کمک به درمان بیماری استئوآرتریت (نوعی بیماری مفصلی تحلیل رونده که به طور معمول در افراد مسن دیده می‌شود و در زنان شایع‌تر از مردان می‌باشد) مفید است.
  • پای مرغ منبع خوبی از آهن و سایر املاح میباشد، لذا استفاده از ان برای درمان کم خونی توصیه میشود.

همچنین بخوانید:

از بین بردن چین و چروک صورت با پای مرغ

غنی ترین منابع کلسیم و ویتامین D در پای مرغ!

پای مرغ و قارچ

ارزش غذایی پای مرغ

پای مرغ سرشار از ویتامین آ، ویتامین د، فسفر، کلسیم، اسید های چرب و منیزیم، همچنین غنی از سولفات کندروئتین که ماده مفید برای غضروف سازی در بدن است، می باشد.

روش مصرف :

مقدار 1 بسته پای مرغ را پس از تمیز و شستشو کرده به همراه 3 تا 4 لیوان آب داخل قابلمه ای قرار داده و مقداری پیاز را پس از پوست گرفتن اضافه کرده روی حرارت قرار داده و زیر آن را کم کنید و به مدت حداقل 4 تا 6 ساعت حرارت دهید البته با شعله ملایم، پس از گذشت این زمان محتویات قابلمه را داخل مخلوط کن ریخته و صافی کنید و در فریزر نگهداری کنید برای مصرف کافی است از “عصاره پای مرغ “تهیه شده مقداری را به انواع سوپ و خورشت تهیه شده اضافه و سپس میل کنید

نکته ی مهم : افرادی که مبتلا به چربی خون و کلسترول بالا هستند باید هنگام خوردن این عصاره مقداری آب لیموترش و یا آب غوره به غذای خود اضافه کنند.

خواص پای مرغ

غذاهایی داریم که در بهبود آرتروز یا کمردرد یا دیسک کمر مؤثر باشند. برخی از پودر سنجد به عنوان یک غذای مؤثر برای آتروز نام می برند نظر شما چیست؟

پودر سنجد مؤثر است. زنجبیل هم خیلی مؤثر است. هم موضعی و هم خوراکی. همراه با غذا یا چای صرف شود مؤثر است. ما می‌گوییم پای مرغ را بجوشانید و آب گوشت و ژل آن را بخورید.

پای مرغ پر از مواد غضروف ساز است. پای مرغ دارای سولفات کندروئتین است. سولفات کندروئتین در پای مرغ فراوان است. در ویزیت بچه هایی که سر استخوان ران شان نکروز می شود می پوسد خراب می شود ، پای مرغ را به آنها تجویز می کنم. نتیجه خیلی مثبتی هم گرفته ایم.

یک مورد حتی قرار بود عمل جراحی بشود که ما با همین پای مرغ او را سلامت کردم و اجازه ندادم کارش به عمل جراحی درتهران بکشد. متاسفانه یک پزشک تاجر می خواست این دختر بچه را عمل جراحی کند که خوشبختانه با همین پای مرغ مداوا شد و مشکل پوسیدگی استخوان ران او برطرف شد.

اما توصیه من به بیماران خودم خوردن غضروف پای مرغ است.

الان مرسوم شده است که قرص هایی آمریکایی و اروپایی به اسم غضروف کوسه ماهی به قیمت گران به مردم داده می شود. این قرص ها هیچ خاصیتی معجزه آسایی ندارد. چندین ماه این قرص های گرانقیمت و بی حاصل باید خورده شود که آیا تأثیر بکند یا نکند!

متأسفانه برخی از خانواده ها از مصرف پای مرغ خودداری می کنند. توصیه شما به این افراد چیست مصرف پای مرغ را کسرشان می دانند!

الان دیگر اینطور نیست. الان پای مرغ کم یاب است. به سادگی پیدا نمی شود. در گذشته مردم از منافع آن بی اطلاع بودند. برخی از شهرهای استان خراسان می آیند و از مشهد پای مرغ می خرند و می برند شهرستان. پای مرغ به ترمیم غضروف ها خیلی کمک می کند.

متأسفانه مافیای دارویی در ایران قرص های غضروفی آمریکایی و اروپایی را وارد می کنند و به قیمت گران به مردم می فروشد. پای مرغ به مراتب مؤثرتر و مفیدتر از قرص های غضروفی آمریکایی و اروپایی است. کارگر بیچاره ای که گوشت نمی تواند بخورد ، پروتئین پای مرغ کلی برایش مفید است. در قلم پای مرغ مواد خون ساز و آهن ساز دارد.

پای مرغ برای جلوگیری از پوکی استخوان هم مفید است. ما تا جایی که توانسته ایم به بیمارانمان توصیه کرده ایم و نتایج خوبی هم گرفته ایم. البته برای آتروز نرمش ها و ورزش هم مؤثر است. کسی که نرمش نمی کند ، ورزش نمی کند و تحرک ندارد ، دچار خشکی گردن می شود. ورزش و نرمش حکم روغن کاری برای گردن دارد.

پای مرغ برای درمان افسردگی

پای مرغ را چه ماشینی و چه محلی (اگر مرغ محلی باشد بهتر است) تمیز بشویید. بدون اینکه در آب جوش زده و پوست زرد رنگ آن را پاک کنید. پای مرغ را خوب بشویید و روی آتش کباب کنید و بخورید. مد نظر داشته باشید که فقط ناخن های آن را بکنید و انگشتان باید باشد.

چندین بار در روز انجام دهید. به زودی و به فاصله یک هفته می‌بینید که چه جادویی می‌کند. مصرف پای مرغ بدون کندن پوست آن بسیار مؤثر در درمان افسردگی و اضطراب می‌باشد. این روش نه شیمیایی هست و نه اثرات جانبی دارد.

خواص پای مرغ

مضرات پای مرغ (موارد احتیاطی و منع مصرف)

میزان چربی و کلسترول پای مرغ بسیار بالا است و از این رو زیاده روی در مصرف آن برای بیمارن قلبی عروقی خطرناک میباشد.

بنابراین به افرادی که مبتلا به چربی خون و کلسترول بالا هستند، توصیه میشود هنگام مصرف، آن را با آب لیموترش و یا آب غوره مصرف کنند.از آنجا که پوست پنجه مرغ ممکن است حاوی ترکیبات آلوده باشد یا احتمال دارد صاحب مرغداری برای پیشگیری از بروز انواع بیماری ها در مرغها به آنها آنتی بیوتیک تزریق کرده باشد یا به آنها هورمونی داده باشد که همه اینها وارد پوست و تمام امعا و احشای مرغ شود، لذا به منظور استفاده از پای مرغ حتما آن را از مرغداری‌های ارگانیک و مطمئن تهیه نمایید.

بیشتر بخوانید :

روش تهیه سوپ پای مرغ سوپی پر از انرژی و خاصیت

از بین بردن چین و چروک صورت با پای مرغ

پای مرغ و قارچ



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (77 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

عارف | ۵ سال پیش
سلام مطالب خیلی مفید بود مچکرم .
0
1

hits