دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین روش های شست و شوی کلم
13
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میوه ها و سبزیجات قبل از مصرف باید خوب شسته شوند تا میکروب و کثیفی هایی که در آنها وجود دارد از بین برود. اما شستن برخی سبزیجات مثل کلم بروکلی به دلیل شکل ظاهری آنها کمی متفاوت است.

نحوه صحیح شستن کلم بروکلی

رژیم غذایی سالم باید محتوی سبزیجات مفید باشد اما به طور تمیز و سالم.برخی از سبزیجات مانند کلم بروکلی که می توان آن را به صورت خام مصرف کرد ، به آسانی شسته نمی شوند باید از روش های خاص خود شسته شوند.برخی می گویند داخل کلم بروکلی کرم هایی وجود دارد که با شستن معمولی از بین نمی رود، بنابراین باید آن را انگل زدایی کنیم.

نحوه شستن کلم

در این نوشتار چند راه برای انگل زدایی از این سبزی مفید و پرخاصیت را یادآور می شویم.ابتدا به مدت 10 دقیقه بروکلی ها را در3 لیتر آب ولرم همراه با یک گرم (نصف قاشق چای خوری) پودر پرکلرین 70 درصد خیس کنید.سپس کلم انگل زدایی شده را از روی کفاب جمع آوری کرده و آن را دوباره با آب سالم شستشو دهید تا باقی مانده مایع ضر عفونی کننده از آن جدا شود.برای طبخ کلم بروکلی، روش های گوناگونی وجود دارد اما پختن درون آب و روی اجاق گاز و بخارپز کردن با اندکی نمک و یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون بهترین روش های پختن کلم بروکلی است .

نحوه شستن کلم

همچنین بخوانید:

تصاویر برداشت کلم

خواص کلم و خاصیت کلم برای بدن

خواص کلم قرمز در برابر کلم سفید

اگر دوست دارید کلم بروکلی هایتان را بپزید باید دقت کنید که حتما بعد از 5 دقیقه آن ها را کنترل کنید. برای این کار، کافی است یک چنگال را درون کلم ها فرو کنید تا مطمئن شوید کاملا پخته است . اگر پخته بود فورا آن ها را از روی شعله مستقیم بردارید. یادتان باشد کلم بروکلی به حرارت حساس است و فورا از بین می رود.یک روش دیگر هم برای از بین بردن انگل های بروکلی گذاشتن آن ها در 3 دقیقه آب جوش است. با این ترتیب می توانید با خیال راحت از این سبزی مفید استفاده کنید.راه دیگر هم خیس کردن بروکلی به مدت 5 دقیقه در آب همراه با سرکه و یا نمک به میزانی است که آب طعم ترشی و یا شوری را بگیرد.

نحوه شستن کلم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.2 از 5 (13 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits