دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
لیست 16 میوه ی لاغر کننده عالی
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
میوه ها و سبزیجات لاغر کننده را بشناسید:کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام به عنوان یکی از دغدغه های مهم و اصلی در افراد چاق و دارای اضافه وزن محسوب می شود.

میوه ها و سبزیجات لاغر کننده را بشناسید

کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام به عنوان یکی از دغدغه های مهم و اصلی در افراد چاق و دارای اضافه وزن محسوب می شود. در ادامه میوه های موثر در کاهش وزن و تناسب اندام را معرفی خواهیم کرد.با دلگرم همراه باشید.

میوه های لاغر کننده عالی

میوه ها و سبزیجات لاغر کننده

برای کنترل وزن از میوه و سبزی های گرم مانند کرفس، کلم و هویج استفاده شود، استفاده از سبزی های سرد مانند کاهو، خیار و گوجه فرنگی موجب افزایش سردی در بدن می شود و استعداد ما موجب چاقی افراد خواهد شد.کارشناسان می گویند با فرا رسیدن پاییز می توان با مصرف میوه و سبزیجات فصل به حفظ وزن مناسب کمک کرد.

میوه ها و سبزیجات از مواد غذایی هستند که میزان کالری کمی دارند و با خوردن آن فرد احساس سیری می کند و همین عامل مانع از پرخوری می شود.طبق برخی آمار نیمی از ایرانیان نیز دچار اضافه وزن و چاقی هستند .متخصصان تغذیه توصیه می کنند روزانه حدود 5 تا 7 واحد میوه و سبزی مصرف شود زیرا چربی سبزیجات نیز بسیار پایین و یا فاقد کلسترول است از این رو مصرف سبزیجات می تواند از بروز بیماری های قلبی در افراد جلوگیری کند.

برخی از این سبزیجات لاغرکننده که در وب سایتهای مراکز تحقیقات تغذیه معرفی شده اند، عبارتند از:

سیر

این ماده ی غذایی پرطرفدار دارای خاصیتی است که از اضافه وزن جلوگیری کرده و حتی باعث لاغری می شود. محققان آزمایش هایی روی موش های آزمایشگاهی انجام دادند و مشاهده کردند موش هایی که سیر مصرف می کنند حتی با داشتن یک رژیم غذایی شیرین نیز کمتر در معرض چاقی و اضافه وزن قرار می گیرند. یعنی اگر نمی توانید جلوی شیرینی خوردن خود را بگیرید پا به پای آن سیر هم مصرف کنید.

چغندر

یکی از سبزیجاتی است که حاوی بیشترین میزان قند است اما با این حال کالری کمی دارد یعنی حدود 50 کالری در هر فنجان. مصرف چغندر با سبزیجات دیگر یک ماده غذایی لاغری بی نظیر را ایجاد می کند.

بروکلی

عزیز سرشار از فیبر و مواد مغذی است که هر دو برای سلامت و لاغری ضروری است. علاوه بر این بروکلی کم کالری است و احساس سیری طولانی مدتی می دهد.

میوه های لاغر کننده عالی

زغال اخته

زغال اخته کم کالری و حاوی گلوسیدهای کمی است اما در عین حال سرشار از فیبر است. نصف فنجان زغال اخته حاوی 25 کالری است.شاید به دلیل طعم ترش آن کمتر تمایل به مصرف این ماده ی غذایی داشته باشید. توصیه می شود زغال اخته را به سالادهایتان اضافه کنید و از خواص آن بهره ببرید.

کرفس

افرادی که قصد لاغری دارند کرفس زیادی می خورند به خاطر این که این سبزی کم کالری است. ساقه های کرفس سرشار از آب است. کرفس سرشار از فیبر است و همین فیبرها یک ماده ی مغذی سالم ساخته است.

قارچ

اشتها برانگیز و مغذی و در عین حال کم کالری است. هر نصف فنجان قارچ حاوی 10 کالری انرژی دارد. این ماده غذایی پرطرفدار کمابیش فاقد چربی است و دارای فیبر، پتاسیم، سلنیوم، ریبوفلاوین، تیامین، اسیدفولیک، ویتامین b6 و زینک (روی) است. باید بدانید دو هفته مصرف منظم قارچ خام باعث کاهش وزن خواهد شد.

کلم

سرشار از فیبر بوده و کم کالری است. هر فنجان کلم برگ خرد شده حاوی 20 کالری است. کلم ها جزو سبزیجات بسیار مغذی محسوب می شوند و برای افرادی که قصد لاغری دارند یک ماده غذایی فوق العاده است.

کدو تنبل

یک ماده ی غذایی لاغر کننده ی بسیار موثر است. این کدوی گرد و قلمبه کم کالری بوده و در عین حال سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. باید بدانید که کدو تنبل حاوی میزان زیادی بتاکاروتن است.

توت فرنگی

پاییزی این میوه ی قرمز، کم کالری و سرشار از مواد مغذی است. برای همین در عین حال که یک میوه شیرین است اما به روند لاغری کمک می کند .

میوه های لاغر کننده عالی

کاهو

کاهو کم کالری است و احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کند زیرا سرشار از فیبر است. بسیاری از افراد برای لاغری از این ماده ی غذایی استفاده می کنند.

بلال

هر بلال به طور متوسط حاوی 83 کالری است. این ماده غذایی خوشمزه سرشار از پتاسیم و تیامین ( ویتامین ب 1) است و حاوی میزان قابل توجهی فیبر و پروتئین است. بلال جلوی اشتهای زیاد را می گیرد و سیری طولانی مدتی ایجاد می کند.

فلفل تند

طعم تندی به غذاها می دهد و در عین حال کم کالری است. اگر می خواهید متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدنتان را تحریک کنید به سراغ فلفل تند بروید

هویج فرنگی

یک ماده غذایی نشاسته ای مغذی و کم کالری و سرشار از فیبر است. در هر نصف فنجان از این هویج 60 کالری وجود دارد. هویج فرنگی شما را سیر می کند و جلوی پرخوری را می گیرد.

فلفل تند

طعم تندی به غذاها می دهد و در عین حال کم کالری است. متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را تحریک می کند . این ماده ی غذایی پرطرفدار به سوزاندن چربی ها کمک کرده و احساس سیری طولانی مدت هم ایجاد می کند.

گلابی

گلابی سرشار از فیبر است و به کنترل دستگاه گوارش کمک می کند. این ماده ی غذایی حاوی فیبری به نام پکتین است که احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کند و جلوی پرخوری را می گیرد.

سیب

یک عدد سیب یک میان وعده ی ایده آل محسوب می شود. سیب خوش طعم و کم کالری است. یک عدد سیب 140 گرمی به زحمت 90 کالری دارد.

منبع:نمناک

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی




این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits