دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا گوشت گراز خاصیتی هم دارد؟
543
زمان مطالعه: 8 دقیقه
گراز یا خوک وحشی ، یک حیوان همه چیز خوار است و گوشت آن طعم تندی دارد و از لحاظ شکل ظاهری نیز گوشت گراز تیره تر از سایر گوشت ها می باشد.

گوشت گراز وحشی حلال است؟ چه خاصیتی دارد؟

با دلگرم همراه باشید تا در مورد گوشت گراز بیشتر بدانید. در این مقاله از نظر علمی ، خواص و مضرات گوشت گراز (خوک وحشی یا خوک نر ) را مورد بررسی قرار داده ایم و با شما مخاطبین مجله دلگرم در میان گذاشته ایم.

ابتدا بپردازیم به حکم شرعی خوردن گوشت گراز از نظر مراجع شیعه و اسلام: گراز همان خوک وحشی، نجس العین است و خوردن گوشت آن حرام می باشد. حرمت گوشت خوک در آیه 173 سوره بقره تصریح شده است.

گوشت گراز

برای قرن ها کشاورزان با گرازهای وحشی که به مزارع حمله می کنند می جنگند. در کل جهان گراز بعنوان یک حیوان وحشی و مضر برای دام و کشاورزی شناخته شده است بخصوص در بین کشاورزان ایرانی. در گذشته کشاورزان گرازهایی را که به مزارع حمله می کردند را می کشتند و از گوشت آنها برای سگها و پوست آن را برای درمان برخی بیماری ها استفاده می کردند. در ادامه این مطلب با مجله دلگرم همراه شوید تا با فواید و مضرات گوشت گراز بیشتر آشنا شوید.

دلگرم به نقل از وب سایت shine.pet نوشته است بهترین گوشت برای سگها را از گرازها تهیه میکنیم در طب سنتی چینی: گراز گوشتی با طبیعت خنک در نظر گرفته می شود. غذاهای خنک کننده به کاهش التهاب در سراسر بدن کمک می کنند و برای سگ های مبتلا به آرتریت، آلرژی، بیماری های پوستی و سرطان مفید هستند (به همین دلیل است که در رژیم غذایی سگ های مبتلا به سرطان قرار دارد).

گوشت گراز

گوشت گراز چه طعمی دارد ؟

گوشت گراز طعمی تند، شیرین دارد که تا حدی به دلیل رژیم غذایی آن شامل علف‌ها و جانوران کوچک است و اغلب با گوشت های دیگر قابل مقایسه نیست. رنگ گوشت آن تیره تر از سایر گوشت ها است. مراقب باشید بجای سایر گوشت ها به شما فروش نشود هرچند شکار این حیوان در ایران بسیار دشوار است و مقرون به صرفه نیست !

فرق گوشت گراز و خوک چیست ؟

تفاوت اصلی گراز و خوک به تغذیه و میزان فعالیت آن ها مرتبط است. خوک ها معمولا در مزارع پرورش داده شده و تغذیه یکسانی دارند اما گراز بصورت وحشی زندگی می کند و تغذیه متنوع تری داشته و همچنین از لحاظ فیزیکی هم فعالیت بیشتری دارد که همین امر باعث تفاوت نسبت ماهیچه/چربی در گوشت آن میشود.گراز ها برعکس خوک ها در یک محوطه محدود نگهداری نمیشوند و بصورت وحشی و آزادانه در طبیعت رشد و تولید مثل میکنند.گرازها تقریباً هر چیزی را که قابل خوردن باشد می‌خورند در صورتی که خوک ها تنوع غذایی کمتری دارند و بیشتر گیاه خوار هستند.

مصرف گوشت گراز در بین خارجی ها !

گوشت گراز حتی در بین اروپایی ها و آمریکای ها و سایر کشورهای که گوشت خوک مصرف می کنند اصلا رایج نیست و قالبا برای مصرف سگ های هاسکی مصرف می شود.

گوشت گراز برای سگ هاسکی

خواص و فواید گوشت گراز

در طب سنتی چینی بیان شده گوشت گراز برای درمان آسم مورد استفاده قرار می گرفته ولی هیچ منبع معتبری برای این نکته وجود ندارد. چینی ها هر جانور جنبده ای را میخورند ! با توجه به اینکه گراز حیوان وحشی و همه چیز خوار است که از حیوانات کوچکتر مثل موش و خرگوش نیز بعنوان غذا استفاده می کنند و از دیدگاه اسلام مصرف چنین گوشتی حرام و برای سلامتی زیان آور است.

وجود گروهی از آمین‌ها، مواد کارسینوژن و میزان بالای هورمون رشد از گوشت گراز محصولی تولید می‌کند که به آن سوتوکسین (Sutoxin) اطلاق می‌کنند. وجود بیماری‌های زئونوز قابل توجه و خطرناک، ماندگاری کم و فسادپذیری بالا از جمله دیگر دلائل غیر قابل مصرف بودن گوشت گراز برای انسان است.

نتیجه گیری: ادیان الهی با توجه به نقش تغذیه در سلامت جسم و روان دستوراتی در مورد استفاده از غذای پاک و سالم و عدم مصرف مواد غیر بهداشتی اعلام داشته‌اند. گوشت خوک و گراز یکی از مواد غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی برای انسان است که متاسفانه به دلیل عدم شناخت کافی هنوز مورد استفاده گروهی از انسان‌ها واقع می‌گردد.
در نهایت مصرف گوشت گراز ، اگر اندک فایده ای هم داشته باشد به مضررات فرآوان آن برای سلامتی ارزش مصرف ندارد.

وجود انگل های کرم تریشین در گوشت گراز !


خواص پوست گراز

پوست گراز نیز در طب سنتی معروف بر این است که برای درد مفاصل و روماتیسم مفید است در بین اقوام ایرانی قوم لر با پیشینه ای بیش از ۴۵۰۰ سال از این روش برای درمان دردهای استخوانی استفاده می کرده اند.

به این ترتیب که اگر گرازی به خانه ها ، باغ ها و یا مزارع و … مردم حمله کند و مردم موفق به شکار آن گراز می شدند و یا به هر شکلی یک گراز شکار کنند، پوست آن را در مدت کوتاه و با مهارت خاص کمتر از ۵ دقیقه می کنند و بلافاصله بیمار بدون لباس به درون آن رفته و پوست را می دورند.

بیمار می بایست در حدود یک الی دو ساعت و نه بیشتر در آنجا باقی بماند (به علت دمای بالا و حرارت فراوان پوست، بدن انسان توانایی تحمل بیشتر را ندارد) پس از خروج از پوست بدن را به مدت ۲ ساعت گرم نگه داشته و با این روش به عقیده طبیبان محلی بیمار معالجه و سلامت خود را باز مییابد. و این مورد را می توان از خواص پوست گراز نام برد.

گراز در ایران

خوک وحشی یا گراز ، در ایران بیشتر در مناطق جنگلی و بیشه‌ها و نواحی سبز در گیلان و مازندران و گرگان و خراسان و آذربایجان ، کردستان ، کرمانشاه ، همدان ، لرستان ، خوزستان و سیستان و بلوچستان دیده شده است.گرازها گاهی حیوانات کوچک مثل بچه گوزن را هم شکار می‌کنند و از جوجه و تخم پرندگان هم تغذیه می‌کنند. گرازهای دلتای ولگا و رودخانه‌ها و دریاچه‌های قزاقستان به‌طور مرتب به صید ماهی‌هایی چون کپور و کُلمه می‌پردازند.

شکار گراز وحشی

مضرات و عوارض مصرف گوشت گراز

کرم تریشین یک کرم لوله‌ای شکل است که از طریق مصرف گوشت خوک ،گراز می‌تواند به سایرین منتقل شود. معمولاً لارو کرم تریشین در داخل بافت عضلانی حیواناتی چون خوک ، گراز و موش وجود دارد.پستاندارانی همچون گربه، سگ، روباه، خوک و گراز نیز معمولاً پس از خوردن گوشت موش یا سایر حیوانات آلوده، به این بیماری مبتلا می‌شوند.انسان هم ممکن است با مصرف گوشت خوک یا گراز به این بیماری دچار شود. در کشورهای اسلامی که از گوشت خوک استفاده نمی‌کنند شیوع این بیماری نادر است اما در اروپا و آمریکای جنوبی، شیوع این بیماری تا حدود ۱۲ درصد جمعیت انسانی است. زیرا پختن کامل گوشت یا انجماد گوشت به خوبی صورت نمی‌گیرد.گراز ها به دلیل همه چیز خواری که در طبیعت وحشی انجام می دهند بیشترین میزان آلودگی به انگل تریشین را دارند ( حتی بیشتر از خوک) و به همین دلیل مصرف گوشت گراز ممنوع بوده و توصیه نمی شود.

حکم شرعی مصرف گوشت گراز در اسلام

خوک یکی از حیواناتی است که طبیعی دانان آنرا جزء دسته ضخیم جلدان می دانند و « گراز یا خوک وحشی» و اسب آبی را از این فامیل می شمارند . خوردن گوشت خوک ضررهای بسیار دارد و با این حال به علت طعم ظاهری آن مورد استفاده قرار گرفته در صورتی که خداوند خوردن خوک را به قوم یهود نهی و بر مسلمانان حرام نموده است.

قرآن کریم: انواع غذاها را که برای جسم و روح انسان مفید بوده و ذائقه‌ی او را نیز ارضاء کرده حلال شمرده است، و از طرفی انسان را از خوردن غذاهای مضر و پلید نهی می‌کند.ممنوعیت از غذاهای غیربهداشتی و تنفرآمیز یکی از خدمات ادیان الهی به بشریت است، زیرا در شرایطی که میکروب کشف نشده بود و اثرات غذاهای پلید در بوجود آوردن بیماری‌ها روشن نبود، آنها را ممنوع اعلام کرده و این خدمت بزرگی در جهت سلامتی انسان‌ها می‌باشد یکی از حیوان‌هایی که مصرف گوشت آن در فهرست غذاهای حرام قرار گرفته است گوشت خوک و گراز می‌باشد که در قرآن از آن به «لحم خنزیر» یاد شده است.

نتیجه: حکمت تحریم گوشت خوک و گراز را می‌توان پیشگیری از زیان مرتبط بر گوشت خوک شمرد ولی این ضررهای بهداشتی فقط می‌تواند به عنوان فلسفه و حکمت این حکم مطرح شود ـ نه علت انحصاری آن ـ و هنوز باید منتظر کشفیات جدید علمی در این باره باشیم. پس حرام‌ها و حلال‌های خداوند دارای مصلحت‌ها و حکمت‌هایی است که با پیشرفت علوم بدان‌ها بیشتر پی می‌بریم. به عبارت دیگر قرآن به برخی نکات اشاره می‌کند که علوم پزشکی و عقل آدمیان درصدر اسلام آنها را کشف نکرده بود که نمونه‌ی آن همین تحریم گوشت خوک و گراز است که برخی از مضرات و حکمت‌های آن اشاره شد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (543 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱۱۶ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

میثم | ۳ ماه پیش
سلام و اما گوشت گراز بسیار لذیذ است به گونه ای که اگر یه سیخ بزنی تا ته قضیه میری .در مورد طبخ باید یه روز کامل فریز کنید بعد کوبیده کنید بزنید بر بدن نگران کرم انگل هم نباشید که دورغ است وبس .الانم گوشت کیلویی ۶۰۰ هزار تومان کی میتونه گوشت شیمیایی گوسفند بخره .یا حق
14
30
سلام | ۴ ماه پیش
سلام حدود ده روز پیش دو کیلو گوشت چرخ‌کرده گراز برامون اوردن امروز من نهار باسیب زمینی و پیاز سرخ و کمی دنبه سرخ کردم ازش چند لقمه خوردم از ظهر تا الان حالت استفراغ دارم
22
15
sh | ۲ سال پیش
ببخشید اینکه میگن واسه ناباوری مردان خوبه واقعیت داره
16
42
وحید | ۲ سال پیش
عالیه ... ویتامینه کلن بخورین . نوش جون هرکی خورده اوش خودم
28
46
وحید | ۲ سال پیش
عالیه.
20
21
مجتبی | ۲ سال پیش
دوستان امروز ۳۰ مهر ۱۴۰۰ دو روزه داریم گوشت گراز میخوریم هم چنجه زدیم هم قیمه هم کوبیده، باورتون نمیشه خوشمزه تربن گوشتی که خوردم همین بوده حتی از گوشت آهو. توصیه ‌‌‌م به همه اینه شده واسه ی بار امتحانش کنین
44
78
مهدی | ۲ سال پیش
به نظر من گوشت گراز بهترین تغذیه برای انسان هست من فایدشو خودم دیدم.
که هر کی خیلی زیاد ازش مصرف میکند مریضی مثل سرماخوردگی. بیماری معده. و خیلی چیزهای دیگر جلوگیری میکند
29
51
یوهنا رسول | ۲ سال پیش
من چند بار تو باغم شکار کردم ، خودم نخوردم اما دادم به سگ هام خیلی خوششون میومد

اما جوجه تیغی واقعا خوشمزه و عالیه
43
29
رامین | ۲ سال پیش
دوستان گوشت خوک و گراز گوشت گرمی هست و ۱۴۰۰ سال پیش تو عربستان مردم میخوردن و می مردن، عکر کن تو گرمای ۵۰ درجه گوشت گرمی با شراب میخوردی اونم اون زمان نه فریزر بود نه امکانات پخت و پز بود. اون زمان منفعت در این بود که نخورن ولی این مربوط به گذشته است الان میتونی بخوری، و ازش لذت ببری و هم از فوائد اون بی نسیب نمونی.
37
87
پاسخ ها:
مریم | ۴ ماه پیش
ما خوردیم عالی بود مخصوصا استیک ش
6
16
Alireza | ۲ سال پیش
و خداوند گراز را آفرید تا غذای آدم هایی امثال من بشه
27
104
حمید | ۲ سال پیش
گوشتش قوی تر از هر گوشتیه برای رویش مو البته بدن نه سر بخاطر زینک بالاش برا رشد مو خوبه برا بدن بخاطر پروتئین بالا چربی کمش ، خوبه
به قیافه نیست بعضی میگن قیافه اش‌ رو نگاه کن یا میگن اسمش بره نیست چرا
21
56
سجاد | ۳ سال پیش
سلام من حدود ۱۰ سال که گوشت گراز مصرف میکنم هیچ اتفاقی بران نیافتاده خیلی هم عالیه .نگران نباشید .بخورید و لی اصراف نکنید.
32
113
سیروس | ۳ سال پیش
سلام من یک دو بار خوردم عالی بود. طبق شنیدها و دیدها برای درد کمر یا همان دیسک کمر عالی جواب میده. فقط خوردن زیادش در یه وعده غذایی نفخ میاره.من از یه دکتر که در اورپا زندگی میکنه پرسیدم که گوشت گراز چه مضراتی داره گفتند که وقتی گوشت گراز که میخورین باید فعالیت بدنی زیادی داشته باشی چون یه نوع ماده در گوشت (اسم اون از یادم رفته) هست که با پختن یا سوزاندن اصلا از بین نمیره فقط با سوخت و ساز بدن انسان یا حیوان که خورده از بین میره و کسی که میخوره باید فعالیت بدنی زیاد داشته باشه.
27
54
اکبر قائدی | ۳ سال پیش
منطقه ما گراز وحشی هست میخوریم گاهی ولی گوشتش رو منجمد میکنیم بعد با دمبه گوسفند چرخ میکنیم و کباب و سرخ کردنی میخوریم طعم خوبی هم داره ولی بالاخره هر کسی بنا بر فهم و اعتقاداتش یه نظری داره دیگه، بنظر من دیدی درسته بخور فکر میکنی اشتباهه نخور، الکی هم به همدیگه نپرید خدا خودش میدونه کی بخوره کی نخوره
25
121
ماهور | ۳ سال پیش
با سلام من الان ۲ ساله که گوشت گراز مصرف میکنم هیچ ضرری هم نداره یکی از دوستان نصیحتم کرد ک کرم انگل داره و فلان،رفتم ازمایش دادم هیچ خبری هم نبود
دوستان گوشت گراز خیلی بهتر از گوشت گاو و گوسفندیه که همش مواد شیمیایی و هورمونی باشه خیلی سالم تره بهتون پیشنهاد میکنم ک حتما امتحانش کنید
30
96
علیرضا | ۳ سال پیش
گوشت گراز و من ۳ ساله مصرف میکنم .خیلی سالمتر از گوشتهای دیگست.وهیچ هورمونی نداره.برای کرم انگلش هم کافیه شما ۲۴ ساعت فریزش کنید .و پخت اونم کامل باشه بهتره. ولی در فریز کامل تخم و کرم تریشنا از بین میره.
25
70
فری فشفشه | ۳ سال پیش
گوشت گراز داروییه برای کمخونی
32
49
حبیب | ۳ سال پیش
عجب حرفی زدین واقعازشت بود
46
25
ابی | ۳ سال پیش
ما مدتی است گوشت گراز مصرف می‌کنیم بسیار لذیذ بوده و کم خونی شدید فرزندم را کاملا بر طرف نموده
29
81
بصیر | ۳ سال پیش
سلام اگه خوک گراز برای خوردن خوب بود که بهش نمیگفتن خوک و گراز!میگفتن بره!لابد خوب نیست که همه با شک وتردید درموردش حرف میزنند و از اون میخورند!پس چیزی که در مورد آن مطمئن نیستید نه تبعیت کنید نه از آن استفاده کنید ضمن اینکه در قرآن ومتون دینی و روایات خوردن گوشت گراز و خوک نهی شده!
161
68
پاسخ ها:
Smsm | ۳ سال پیش
به خوک چطور بگن بررررهههه
22
126
آماج | ۱ ماه پیش
اگه مشکلت اینه از این ببعد بیرون گراز صداش میکنیم توخونه بره😀
0
5
ج | ۴ سال پیش
راستی از تاثیرات گوشت خوک بر روحیه انسان ها هم بنویسید.
بعدا متوجه میشین که این همه تجاوز و بی بند و باری توی غرب واسه چیه.
اسلام هم دین همون خداییست که خوک و سگ رو آفریده. پس لطفا جای خدا حرف نزنید و نظر ندین.
این دو روز دنیا هم به سر میاد و من و امثال من که تازه سر از تخم بیرون آوردیم توی گور خاک میشیم و خدا هم به خدایی خودش ادامه میدهد.
بیخود خدا بازی در نیارین.
نمیخوای قبول کنی قبول نکن مثل خیلی های دیگه که الآن دارن تقاص کارهاشون رو اون دنیا پس میدن.
198
62
پاسخ ها:
shahram | ۳ سال پیش
همه چیز در دنیا کمش دواس ب اندازش غذاس زیادیش هم سمه اگه تو کارامون تعادل رو برقرار کنیم مشکلی پیش نمیاد خدابرای تمام مردم دنیا یکیس و دومی وجود ندارد پس برای چی برای ما مسلمانها منع گوشت گراز وجود دارد ولی برای ادیان دیگر وجود ندارد؟
26
111
علی | ۴ سال پیش
هر چیزی رو خوردید و دیدید خوش مزه هست بخورید فقط اعتدال را رعایت کنید تا سالم بمانید حرفهایی که دو هزار سال پیش میزدند برای مردم دو هزار سال پیش خوبه نه برای مردم الان مگر سطح فک وهوش وعقل واستدلالمان مثل ادم های دو هزار سال پیش باشه
36
165
پاسخ ها:
Km | ۳ سال پیش
پس حرفای ابن سینا هم به درد همون زمان میخورد و نه الان که علم یهو پیشرفت کرده!
21
63
ام ان آر آ | ۳ سال پیش
آقای علی
این چه حرفی شما می زنید
چه ربطی داره ممکنه حرفی برای ۱۰ هزار سال پیش باشه و در حال حاضر هم درست باشه
حالا فرض کنیم شما در حقیقت این مطالب شک داری
(یعنی طبق مطالب بالا ۱درصد هم احتمال نمی دی که حرف های ۲هزار سال پیش درست باشه)
کمی تفکر
15
46
جعفر | ۳ سال پیش
اشتباه بود نظرم منفی است با توجه به همه جزئیات
6
12
جعفر | ۳ سال پیش
به نظرم کار اشتباه است و لزومی هم ندارد
15
12
سام | ۴ سال پیش
اگر خوک در مراکز پرورش بهداشتی و بصورت کاملا تمیز با میوه و علوفه تغذیه شود که در کشورهای پیشترفته وجود دارند پرورش داده شوند میتوانند بخش بزرگی از بازار مصرف گوشت و تامین پروتئین باشد. صدهاومیلیون نفر در جهان از گوشت خوک و گراز جنگلی تغذیه میکنند و مشگلی هم برایشان بوجود نیامده. این حیوان در صورت نیافتن علوفه و میوه از مواد غذایی دیگر مثل مدفوع خود تغذیه میکند و در گرازهائی که در جنگل زندگی میکنند یا خوکهایی که در مراکز پرورش نگهداری میشوند یا گرازهای بیابانی که در کوهها و دشتهای گرم و خشک زندگی میکنند متفاوتند حتی در ظاهر.
البته قوانین شرع و احکام اسلام تغییر نمیکنندو در کشور ما هم که اصلا خوکی وجود نداد. البته جواز شکار به اقلیتهای مذهبی داده میشود
12
74
علی | ۴ سال پیش
تحلیل زیبایی بود. مطلب بدون تعصب و منطقی بود. استفاده کردیم.
4
24
محمد | ۴ سال پیش
یبار یجا مهمون بودم ماکارونی بود.منم خیلی بد دلم.دست خودم نیس.حیون از قیافش خوشم نیاد حالم بهم میخوره.اقا بعد از 20روز گفتن گوشت گراز خوردی؟؟؟؟ گفتم ن.از گرسنگی هم بمیرم نمیخورم.گفتم خوردی ب قیافت میاد. گفتم ن بخدا.گفت تو ماکارونیه گوشت گراز زده بودیم ک دو لپی میخوردیگفتم یا الله.حالا من اخلاقم اینجوره.موقع غذا فقط شکل و قیافه اون گوشته تو ذهنمه.میگن جوجه تیغی و خرگوش و.... اصلا گوشت خواری بدم میاد
18
17
مازیار | ۴ سال پیش
من‌ ده سال هست ک مصرف میکنم واقعا بی نظیر هست نمونه نداره فقط توصیه میکنم حتما بصورت کوبیده مصرف کنید یا اگه میخوایید کباب کنبد حتما یک در میان دنبه گوسفندی بزنید تا از زندگی لذت ببرید
24
85
پاسخ ها:
شایان | ۳ سال پیش
دمت گرم داداش راستی این رو حجم عضلات و قیافه هم تاثیر داره به نظرت؟
11
16
شایان | ۳ سال پیش
من شکار گراز کارمه تو استان لرستان شهرستان کوهدشت هشتم هرکس کمر درد زانو درد داشت و هزینه زیادی نداشت پیشنهاد میکنم پیامک بفرستید تا یک راه کاملا ارزون و مطمعن رو پیشنهاد کنم
21
82
مریم | ۳ سال پیش
سلام پادرد کمردردو چطور درمان میشه کرد؟
4
29
مهسا | ۴ سال پیش
ما هم قراره برامون بيارن استفاده کنیم.گشنه بمونی گوشت خر هم میخوری . دوره این چیزا گذشت...
22
105
پاسخ ها:
نام | ۴ سال پیش
دوره تو هم میگذره خر خور
101
49
گراز | ۴ سال پیش
من برای خوردن نمیخوام به عنوان حیوون خونگی خیلی دوست داشتم گراز میداشتم از بچگی همه بچه ها خرگوش داشتن من گراز میخواستم نگه دارم از همون بچگی متفاوت بودم :)
اگه کسی بچه گراز داره شمارش رو بنویسه من ازش میخرم.
19
24
استاد گرازیان | ۴ سال پیش
دوستان سلام
تقوا پیشه کنید. از خدا بترسید. چقدر شما راحت در رابطه با خوردن گوشت خوشمزه و به به لذیذ گراز اینقدر راحت حرف میزنید؟؟؟؟ گوشت گراز نخورید عزیزان. نخورید. البته در صورتی که یکی دو سیخ چنجه روزگاری گراز کباب شده آماده بود به شرط گفتن ایشالا بزه میتونید بخورید. مدام بگید ایشالا بزه و بخورید.
اما از این حرفا گذشته خدا گواهه خوشمزه ترین گوشت دنیاست. یعنی بره کباب هم جلوش باید بره بوق بزنه. من که خیلی کیف کردم. از خوردنش سیر نمیشم.
37
79
پاسخ ها:
نام | ۴ سال پیش
آفرین گراز گراز خور ..........
65
27
شاهین | ۴ سال پیش
سوسن جان گل گفتی ،آفرین
2
7
saeed | ۴ سال پیش
صدسالی میشه آب واجداد ما مصرف میکنه پدرم صدو۲۰سال عمر کرده بدون قرص ودارو پدر بزرگم صد سال بدون قرص ودارو و......
از گوشت مرغ وماهی پرورشی که کثیف تر نیس....هرکی میگه گوشت گراز مشکل داره اطلاعاتی نداره...
18
102
زینب خانوم | ۴ سال پیش
از نظر من تمامی گوشت ها حرام است چه مرغ چه ماهی چه گاو چه بز چه بوقلمون چه شترمرغ چه شتر چه بلدرچین چه کبک چه خوک چه گراز این گوشت ها پر از انگل هستند و زیاد خوردنش مضر است بهترین گوشت فقط فقط گوسفند است اگر گوشتی بهتر از گوسفند بود خداوند بجای اینکه عید قربان گوسفندی خلق کنه گاوی یا خوکی یا مرغی خلق میکرده پس گوسفند بهترین گوشت هست نه انگل داره نه کرم کدوی گاوی داره و نه آنفولانزا خوکی یا مرغی یا انگل های خوکی بلکه فقط در سرش دو انگل یا کرم بزرگ دارد که با زدن سر به زمین خارج میشود من که شانزده سال دارم گوشت گوسفند میخورم هیچیم نشد اما جگر گاو خوردم مریض شدم بعد از گوشت گوسفند بهترین گوشت کبوتر است که غذایش تمیز است مرغ هم خوک پرندگان است مدفوع و آشغال ظرفشویی و هر چیزی بدی میخوره پس مرغ هم نخورید
52
38
پاسخ ها:
بردیا | ۴ سال پیش
سری ک درد نمیکنه دستمال نمیبندن...
منم کاملا موافقم.
17
11
فخرالدین | ۴ سال پیش
باسلام
من بمدت سه سال تو آمریکای جنوبی بودم و هر هفته سه چهار.بار گوشت خوک می‌خوردیم الان ده ساله هیچ مریضی از بابت خوردن گوشت خوک ندارم اینها همش حرفه که کرم داره گوشتهای دیگه هم کرم دارن باید منجمد کنی بعد بپزید.
18
60
پاسخ ها:
نام | ۴ سال پیش
آفرین به فخر دین خوکها
35
17
Naser | ۴ سال پیش
با سلام نجس آنست که بر قلب انسان وارد شود . آنچه از دهان وارد شود در نهایت به مزبله میرود .(انجیل شریف)
27
92
پاسخ ها:
سامان | ۴ سال پیش
درود
حرف حق زدی برادر
15
24
سوسن | ۴ سال پیش
جالبه .تو متن نوشتن علم مشکلات گوشت خوک رو پیدا میکنه.در صورتی که همه علوم جدید رو همون گوشت خوک خور ها پیدا میکنند.
6
31
پاسخ ها:
نام | ۴ سال پیش
برای همین اگر هزار تا اشکال هم داشته باشه نمیگن
24
19
فردین | ۴ سال پیش
من ی هفته پیش چند کنجه گوشت گرازی ک سه ماه منجمد بود رو خوردم بعد دو روز چن تا نقطه قرمز رو دست و پا و بدنم زده و شب دچار درد شدید معده و روده شدم و اسهال و استفراغ شدید ، ب گونه ای ک حاضر بودم بمیرم
بخدا خیلی درد بدی بود تا چند روز دارو و انواع قرص معده میخورم همشم حالت باد معده و سوءهاضمه دارم همش احساس میکنم کرم توی معده و روده م هست
بخاطر هزینه دکتر نمیتونم برم پزشک متخصص
من ک پیشنهاد میکنم نخورید
55
30
پاسخ ها:
بینام | ۴ سال پیش
,khoda salamati bede behetun
7
10
هرچی | ۴ سال پیش
سلام.بنده یک ماه از دیسک کمر و سیاتیک افتاده بودم توی خونه و چندین میلیون دارو گرفتم و انواع مسکنارو امتحان کردم ولی تاثیری نداشتن.دوبار دوتا سیخ کنجه گراز خوردم و خوب خوب شدم.اگه اونزمان گفتن که گراز نخورید برا خاطر این بوده که نه انجمادی بوده نه طبخ درستی ک میکروب گوشتو از بین ببره.

برا کمر درد ما ک خوب بود.
15
46
پاسخ ها:
زهرا | ۴ سال پیش
تو رو خدا میشه بگی از کجا خریدی؟؟من مامانم مریضه ی ماهه دنبال میگردیم گیر نمیاد
15
63
نریمان | ۴ سال پیش
جاتون خالی همین الان قور مه گراز میزنیم جای همه لوتی ها خالی .تو این مملکت فقط لذت خور دن دارین.
14
35
پاسخ ها:
کیوان | ۴ سال پیش
هرکی میخوادبگه من براش میارم
11
33
گ | ۷ ماه پیش
من میخوام
1
5
احسان | ۵ سال پیش
اگر بخوایم تجربی و علمی نظر بدیم اکثریت جامعه جهانی داره این گوشت رو مصرف میکنه و خب میانگین طول عمر در اروپا و امریکا نشان میده مصرف این گوشت بر خلاف چیزهایی که در موردش میگن آنقدرها هم مضر نیست(حداقل مضراتش از مرغهای هورمونی که ما میخوریم کمتره)
اما طبق شرع هم بخوایم نظر بدیم خدا در قران خوردن گوشت خوک رو حرام اعلام کرده اما...اما همون قران هم گفته اگر فردی ناچار بود میتونه از گوشت خوک استفاده کنه...
الان کی میتونه گوشت 120هزار تومنی بخره؟
پس ناچارا در حد نیاز و نه زیاده روی از گوشت خوک استفاده کنید.بخورید نوش جونتون.خدا خودش گفته ناچار بودید منعی نیست...
13
41
پاسخ ها:
الهه | ۴ سال پیش
تو بخور اما برا دیگران تجویز نکن
حکم خدا رو هم طبق میل خودت تفسیر نکن
56
34
محمدرضا | ۴ سال پیش
چه جواب خوش قافیه ای داد الهه
34
13
بد بوی | ۴ سال پیش
دمت گرم .
6
11
Naser | ۴ سال پیش
بخور نوش جانت انسان باید قلب اش را از نجاست خالی کند نه خوراکش را
17
51
شهریار | ۵ سال پیش
خیلی خوشحالم ک اسلام حرامش کرده و نمیخورید.
31
23
محمد | ۵ سال پیش
دوستان اسلام و مسلمانی(خصوصا شیعه) که ما در عمل داریم با اسلام واقعی فاصله زیادی دارد ماها فقط نام مبارک اسلام و شیعه را حمل می کنیم و به کارها و رفتارهای بد خود علت تراشی می کنیم تنها گوشت گراز حرام نیست(خوردن مال یتیم.خوردن مال کسی که باعث می شود مجبوری به فساد کشیده شود.کم فروشیها گران فروشیها.انحصار طلبی ها.پارتی بازیها که حق یکی را پایمال و برای دیگری حق تراشی میکنیم.اختلاسها
.خیانتهابی انصافیها افزایش عمل زشت ز ن ا..ووووو..ایا اسلام اینها را نهی نکرده کداممان عمل کردیم ایا اسلام ۴۰ سال پیش با اسلام الان ما یکی است آیا واقعا آنطور که اسلام گفته هستیم اسلام تنها برای گراز حکم صادر نکرده اسلام یعنی(نگرفتن پوسته جو از دهان مورچه در برابرکل دنیا) وای بر ما که چه عذاب سختی و درناکی خواهیم داشت بزرگواری کنید با نام اسلام یا مخالفت با اسلام کاری انجام ندهیم و اسلام را بی ارزش جلوه ندهیم هرکس نظرش محترم و عواقبش از آن خودش خواهد بود فقط با مهربانی و احترام به هم منع و نهی کنیم (ما نه مسلمانیم نه یهودی نه مسیحی دینی خود ساخته داریم و اسمش را اسلام یا هر دین دیگر نگذاریم)

9
45
پاسخ ها:
بهرام | ۴ سال پیش
نخورید بدرد نمیخورد شما شکل حیوان را نگاه کنید بابا بروید بره بگیرید بخورید نه گراز اسمش هم زشت هست
28
22
محمد | ۲ سال پیش
افرین.گل.گفتی
3
4
افرین وای ول ب شما | ۲ سال پیش
افرین برشما
2
5
کتاب علی | ۵ سال پیش
دوستان لطفا کمک کنید روغن گراز رو از کجا تهیه کنم خیلی نیاز دارم
4
5
پاسخ ها:
محمد | ۴ سال پیش
از گوشت گراز!!!!!!!!
5
5
مهدی | ۵ سال پیش
بهترین گوشتی که تمام عمرم خوردم گوشت خوک بوده، البته کاملا بهداشتی و با طبخ عالی، شما فکر میکنید فرضا گوشت گوسفند یا گاو عامل بیماری نیست؟؟؟
19
26
پاسخ ها:
علی | ۴ سال پیش
بزار مریض شدی بهت میگم علم ثابت کرده مضر هست و بیماری داره
29
15
ملیحه خاک | ۵ سال پیش
آیاگوشت گراز برای مریضی آسم خوب است ؟متشکرم
8
12
پاسخ ها:
Mazdosht | ۴ سال پیش
خیر .گوشت جوجه تیغی یا همون خار پشت،برا آسم برنشیت آلرژی عالیه
6
15
مهدی | ۴ سال پیش
گوشت جوجه تیغی هست که برای تنگی نفس یا آسم موثره که بغضی از دکترها هم اونو معرفی میکنند.
3
15
علی | ۴ سال پیش
شیر الاغ واسه درمان بیماری آسم.
8
12
گراز | ۵ سال پیش
کلا با هر چیزی که اسلام موافقه من مخالفم و با هر چیزی که مخالف من موافقم .
21
61
پاسخ ها:
سجاد | ۵ سال پیش
تقصیرت نیست خودت اعتراف کردی که گرازی و از گراز بیش از این هم انتظاری نیست
49
25
سینا | ۵ سال پیش
گراز بودن بهتر از مثل تو و امثال تو بودنه که مثل گوسفند راه میرید و بدون تفکر تقلید می کنید
16
93
بینام | ۳ ماه پیش
نظراتت به اسمت میاد
1
0
Ramin | ۵ سال پیش
با سلام ب همه دوستان
باید بگم هر شخصی حق داره نظرش رو بگ اما بهتر اینکه همه ما ب نظرا همدیگه احترام بزاریم
و فکر میکنم بانو امینی محترم خیلی خوب و واضح توضیح کاملی در مورد گوشت گراز داد و بعداز این باید خودمون قبول کنیم ک واسمون خوب یا نه البته بازم میگم هر شخصی نظرش قابل احترام باسپاس از خانوم امینی محترم ...
3
14
هادی | ۵ سال پیش
حکمت از علم جلوتره. خواهشا با عناد بموضوع نگاه نکنید. شما دلتون از جایی دیگه پره خواهشا سر اسلام خالی نکنید. از نظر علمییم ثابت شده گوشت خوک و گراز مضرن. حالا میخوری بخور نمیخوری نخور . لاییک بازیم درنیار . با اسلامم کاریت نباشه
27
17

hits