دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
موارد مصرف و عوارض قرص ومیگان دینه 
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
قرص وميگان دینه برای پیشگیری از تهوع و استفراغ، سرگیجه، بیماری حرکت مورد استفاده قرار می گیرد


معرفی قرص ومیگان دینه


قرص وميگان دینه برای پیشگیری از تهوع و استفراغ، سرگیجه، بیماری حرکت مورد استفاده قرار می گیرد. حالت تهوع یک نشانه بسیار عمومی است که می تواند به واسطه انواع مختلفی از بیماری ها و به عنوان فرآیندی عادی از تنظیم شرایط بدن شکل بگیرد. به نظر می رسد هر چیزی می تواند حالت تهوع را در شما ایجاد کند. آنفلوانزای معده، مسمومیت غذایی، بیماری حرکت، بارداری، و پرخوری از دلایل شایع این شرایط هستند.


اگر دچار ماشین گرفتگی می شوید، به احتمال زیاد از این که به تنهایی در جاده به مدت طولانی سفر کنید، می ترسید. ماشین گرفتگی تنها یک مورد از انواع بیماری های حرکتی است که بعضی اشخاص هنگامی که سوار اتومبیل هستند آن را تجربه می کنند. سرگیجه، خستگی، و حالت تهوع می تواند سفر را برایتان ناخوشایند کند.


مشکل از آن جایی شروع می شود که چشم هایتان به مغز شما پیغام عدم تحرک را صادر می کند . این سیگنال ها با آن دسته از سیگنال ها که در گوش درونی شما ، عضلات و مفصل ها که لرزش درون ماشین را احساس می کنند در تعارض قرار می گیرد . این تعارض منجر حالت تهوع ، سرگیجه ، استفراغ ؛ عرق کردن ، نفس تنگی ، سردرد و خواب آلودگی می شود .


دلیل اصلی سرگیجه در طول بارداری نوسان فشار خون در چهار ماه اول بارداری میباشد. جریان خون خانم در این مدت به شدت گسترده شده است که باعث کاهش فشار خون می شود. اگرچه رگ های خونی که به جنین می رسند باز هستند، اما سرعت برگشت خون کم می باشد بنابراین فشار خون نسبت به قبل کاهش می یابد. این مسئله باعث کاهش خون در مغز می شود بنابرای برای مدت کوتاهی احساس سرگیجه می کنید.


آرتریت روماتوئید بیماری مزمنی است که با درد، تورم، خشکی خو محدودیت حرکت مفاصل همراه است. مفصل قسمتی است که دو یا چند استخوان به یکدیگر متصل شده و حرکت می کنند که ترشح مایع لزجی از قشای مفصلی این روند را آسان تر منی کند . در آرتریت روماتوئید سیستم ایمنی به دلایل نامشخصی، به سلول های غشای مفصلی حمله می کند و سبب التهاب در غشای مفصلی می شود. در نتیجه این لایه نازک، ضخیم می شود و در محل مفصل مبتلا، تورم، گرمی و گاهی قرمزی بروز می کند. با پیشرفت بیماری بافت های ملتهب بر غضروف و استخوان های اطراف اثر می گذارد و سبب تخریب آنها می شود. رباط ها و تاندون ها نیز ضعیف می شوند و قادر به محافظت از مفصل در برابر فشارهای روزمره نیستند.


در تمام موارد ذکر شده بالا شما می توانید از قرص ومیگان دینه استفاده کنید . این قرص با ترکیبات خاص خود تهوع و سرگیجه شما را از بین خواهد برد و سلامت مفاصل شما را بهبود می بخشد.

ومیگان


موارد مصرف قرص ومیگان دینه

  • تهوع و سرگیجه ( ناشی از شیمی درمانی، بارداری، جراحی ،بیماری مسافرت، دریازدگی وسوء هاضمه)
  • آرتریت روماتویید و استئوآرتریت

اثرات درمانی و فارماکولوژی قرص ومیگان دینه

اثرات ضد تهوع وميگان وابسته به جینجرول ها و شوگال های موجود در ریزوم زنجبیل است. زنجبیل به اندازه ی سیناریزین، دیمن هیدرینات و هیوسین در رفع سرگیجه، استفراغ و تهوع و اسپاسم های شکمی ناشی از بیماری مسافرت موثر می باشد. با بررسی های انجام شده برروی اثر ضد تهوع زنجبیل در مقایسه با دیمن هیدرینات ثابت شده که در افراد تحت درمان با زنجبیل در همه افراد بهبودی مشاهده شده است، درحالیکه در افراد تحت درمان با دیمن هیدرینات این اثر فقط 31% می باشد. ضمنا در مصرف کنندگان زنجبیل هیچگونه اثر جانبی سوء مشاهده نشده است ولی عوارض جانبی در مصرف کنندگان دیمن هیدرینات 60% است.


همچنین مطالعات نشان داده است که کارایی زنجبیل در کنترل تهوع و استفراغ بعد از جراحی های زنان زایمان بیشتر از متوکلوپرامید و با عوارض جانبی کمتر می باشد. زنجبیل به دلیل خواص ضدالتهابی آن، در بهبود تورم و دردهای استئوآرتریت (مانند استئوآرتریت زانو ) و آرتریت روماتویید بسیار مفید می باشد . همچنین در تسکین دردهای قاعدگی در دیسمنوره اولیه به اندازه NSAIDs موثر بوده و فاقد عوارض جانبی گوارشی می باشد.


اجزاء و مواد موثره قرص ومیگان دینه


هر قرص ومیگان به میزان 5 میلی گرم اسانس و یا 3 میلی گرم پلی فنل تام در 30 ± 470 میلی گرم پودر ریزوم زنجبیل (Zingiber officinale) استاندارد شده است.


اسانس زنجبیل متشکل از ترکیباتی مانند Zingiberene , ar – curcumene , geranial , Zingiberol می باشد. از دیگر مواد موثره این گیاه می توان از Gingerdiol , Gingerols , shogoals ها نام برد.


دستور مصرف قرص ومیگان دینه

  • تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی: 3 قرص، نیم ساعت قبل از شیمی درمانی
  • تهوع صبحگاهی خانم های باردار: روزانه 1 تا 2 قرص
  • تهوع ناشی از حرکت (در کشتی، هواپیما، ماشین) : 1 قرص نیم ساعت قبل از حرکت و در صورت ادامه تهوع هر 4 ساعت 1 قرص (تا پایان سفر)
  • تهوع و استفراغ ناشی از سوء هاضمه و جراحی : روزانه 4 تا 8 قرص
  • آرتریت: روزانه 2 تا 4 قرص، به صورت درازمدت

تداخلات دارویی قرص ومیگان دینه


در مصرف همزمان مقادیر زیاد زنجبیل با داروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین و در کسانیکه دچار اختلالات خون ریزی می باشند، احتیاط شود.

ریزوم زنجبیل

عوارض جانبی قرص ومیگان دینه


با رعایت دوز درمانی، عارضه جانبی خاصی مشاهده نمی گردد فقط ممکن است در افراد حساس به زنجبیل ، عوارض ملایم گوارشی مشاهده گردد.

موارد منع مصرف قرص ومیگان دینه


در بیماران مبتلا به زخم معده و سنگ صفرا به علت افزایش ترشح صفرا از مصرف ومیگان خودداری شود.

مصرف قرص ومیگان دینه در بارداری و شیردهی


قرص ومیگان دینه منع مصرف ندارد اما در دوران بارداری روزانه از 1 گرم زنجبیل خشک ( برابر 2 قرص ومیگان) تجاوز نگردد.

شرایط نگهداری قرص ومیگان دینه


در دمای کمتر از 30 درجه سانتیگراد ، دور از نور و رطوبت نگهداری شود.

divider

بیشتر بخوانید:

فواید تزریق پروژسترون در بارداری

فواید و عوارض تزریق بتامتازون در بارداری

درمان روماتیسم شدید مفصلی + کاهش درد آرتریت روماتوئید

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits