دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مزایای باورنکردنی شربت کیدی کر برای کودکان
181
زمان مطالعه: 6 دقیقه
شربت کیدی کر ویتابیوتیکس یکی از مکمل های مناسبی است که همراه با غذا به عنوان تامین کننده ریزمغذی ها می تواند تکمیل کننده رژیم غذایی برای کودکان باشد. این مکمل حاوی انواع ریزمغذی ها شامل ویتامین ها و مواد معدنی است.

معرفی شربت کیدی کر

شربت کیدی کر ( Kidicare Syrup) شرکت ویتابیوتیکس ترکیبی از ویتامین ها و ریز مغذی های ضروری است که به بهبود رشد جسمی در کودکان و نوجوانان، تقویت حافظه و یادگیری در کودکان در حال رشد، کمک به عملکرد سیستم ایمنی بدن، افزایش مقاومت در برابر بیماری ها و افزایش مناسب در میزان اشتها و سوخت و ساز بدن کمک می کند.

برخی کودکان، مانند کودکان گیاهخوار یا کودکانی که به مواد غذایی خاصی حساسیت دارند، برای تأمین کمبود‌های تغذیه خود به مصرف روزانه مولتی ویتامین و مواد معدنی نیاز خواهند داشت.

ویژگیهای شربت کیدی کر

  • تقویت سیستم ایمنی کودکان
  • افزایش اشتها و سوخت و ساز بدن
  • وزن گیری مناسب کودکان
  • تقویت حافظه و یادگیری در کودکان
  • بهبود رشد جسمی در کودکان و نوجوانان
  • حفظ و سلامت پوست و مو
  • بلع راحت برای کودکان
  • رشد و تقویت استخوان
  • بهبود سلامت کودک

شیوه مصرف شربت کیدی کر

اطفال زیر یک سال: نصف قاشق مرباخوری، روزانه 2 بار

کودکان 1 تا 4 سال: 1 قاشق مرباخوری پر، روزانه 2 بار

کودکان 5 تا 12 سال: 1 قاشق مرباخوری پر، روزانه 3 بار

بزرگسالان: 2 الی 3 قاشق مرباخوری، روزانه 2 بار

کیدی کر

شرح مزایای مصرف شربت کیدی کر

کودکان در سن رشد قرار دارند و باید در این سن غذای مناسبی داشته باشند. متاسفانه در این سن برخی کودکان رژیم غذایی مناسبی ندارند و این موضوع می تواند ایجاد مشکل کند.

مکمل‌های ویتامین هرگز جایگزین خوبی برای غذا نیستند و جایگزین یک رژیم غذایی غلط یا ضعیف به حساب نمی‌آیند. اگر کودک‌تان خوب غذا نمی‌خورد به او مکمل ویتامین بدهید، اما در عین حال سعی کنید عادات غلط و ضعیف تغذیه‌ای او را نیز اصلاح کنید.

ویتامین A

این ویتامین یکی از ویتامین های موثر در رشد بدن است که در جلوگیری از ریزش مو و پیری زودرس موثر است. این ویتامین در سلامت موها نیز موثر است و افرادی که دچار کمبود ویتامینA هستند دچار ریزش مو می شوند.

ویتامین E

این ویتامین یک آنتی اکسیدان طبیعی در بدن است و در تقویت سیستم ایمنی وکاهش زوال شناختی وابسته به سن موثر است. همچنین این ویتامین E در برابر رادیکال های آزاد از سلول های بدن و از جمله سلول های مغز مراقبت می کند.

ویتامین D

ویتامین D نقش های زیادی در بدن داردکه از جمله آنها می توان به تقویت استخوان ها، حمایت از سیستم ایمنی بدن، و افزایش عملکرد شناختی اشاره کرد. این عملکرد آن برای مغز بسیار اهمیت دارد چرا که از بروز بیماری های عصبی جلوگیری می کند.

ویتامین C

یک آنتی اکسیدان قوی است که موجب حفظ شادابی در بدن شده و از ایجاد رادیکال های آزاد و بروز بیماری های مختلف جلوگیری می کند. همچنین موجب تقویت سیستم ایمنی شده و برای پیشگیری از سرماخوردگی نیز استفاده می شود. ویتامین C موجب افزایش جذب آهن می شود.

زینک

زینک یا روی یکی از املاح معدنی در بدن است که پس از آهن فراوان ترین ریزمغذی است. این ماده مهم در ساخت و ساز سلول ها و ترمیم بافت ها نقش دارد و به همین دلیل یکی از نقش های اصلی آن تقویت سیستم ایمنی است.

علاوه بر آن روی در ترمیم بافت های پوستی نیز دخیل است و استفاده از ان موجب شادابی پوست می شود. کمبود روی بر ریزش مو اثر گذاشته و آن را بیشتر می کند بنابراین باید برای درمان ریزش مو میزان روی در بدن را به حد متعادل رساند. علاوه بر این روی در افزایش اشتها نیز موثر است و برای کودکانی که تمایلی به خوردن غذا ندارند می توان از مکمل آن استفاده کرد. یکی دیگر از اثرات روی افزایش قد در سنین رشد است.

ویتامین B1:

کمک به هضم بهتر غذا و افزایش اشتها، افزایش رشد و میزان یادگیری

ویتامین B2:

موثر در حفظ سلامت پوست، مو و ناخن ها، افزایش قدرت بینایی، کمک به شادابی کودکان

ویتامین B3:

بهبود اشتها و افزایش متابولیسم بدن

ویتامین B6:

موثر در شکل گیری گلبول های قرمز خون، تنظیم متابولیسم مواد غذایی در نوزادان، تقویت سلامت لثه ها و دندان ها، افزایش سیستم ایمنی کودکان

ویتامین B12:

کمک به عملکرد آهن و اسید فولیک در خون سازی، کمک به متابولیسم پروتئین ها در کودکان

دی پانتنول (پیش ساز ویتامین B5):

کمک به شادابی کودکان و جلوگیری از بروز خستگی

اسید آمینه لایزین:

لازم برای ساخت پروتئین ها، کمک به بهبود و ترمیم سلول های آسیب دیده، موثر در افزایش اشتها و وزن گیری مناسب کودکان

منیزیم:

تقویت استحکام استخوان ها و مینای دندان ها، افزایش قوه حافظه و یادگیری

آهن

آهن برای ساخت هموگلوبین لازم است. کار هموگلوبین رساندن اکسیژن به خون است. کمبود آهن باعث کم خونی می‌شود. یعنی این که ارگان‌ها و عضلات، اکسیژن لازم برای عملکردهای معمولی ندارند. مغز نوزادان و کودکان در حال رشد به طور مستقیم از کمبود آهن ضربه می‌بیند. بنابراین نیاز است این کمبود در کودکان در زمان مناسب تشخصی داده شده و درمان شود.

نوزادانی که کمبود آهن دارند رشد کمی دارند و یا وزن آنها اضافه نمی‌شود. رنگ پوست آنها زرد بوده و رنگ پریده تر از کودکان دیگر است. نوزاد بی‌اشتها است و از خوردن یا آشامیدن امتناع می‌کند و جنب و جوش کمتری دارد. در صورت کمبود آهن کودک بی‌قرار است، بدون دلیل مشخص گریه و بی تابی می‌کند. در کودکانی که سن بیشتری دارند کمبود آهن با احساس خستگی، اختلال در تمرکز و ضعف عمومی مشخص می شود.

شربت کیدی کر

هشدار مصرف شربت کیدی کر

  • در صورت مصرف داروهای دیگر تحت نظر پزشک مصرف شود.
  • تا زمانی که از حد مصرف توصیه شده روزانه برای هر ویتامین یا مکمل فرا‌تر نروید، قرص‌های مکمل آسیبی در پی نخواهند داشت.
  • پس از مصرف در بطری را کاملا بسته و در جای خشک و خنک نگهداری نمایید.
  • این فرآورده جهت تشخیص، درمان و یا پیشگیری از بیماری نمی باشد.
  • از قطره چکان مدرج داخل جعبه استفاده کنید.
  • قبل از مصرف بطری را خوب تکان دهید.
  • بیشتر از مقدار توصیه شده مصرف نشود.

شرایط نگهداری شربت کیدی کر

دور از دسترس کودکان و در دمای 15 الی 30 درجه سانتی گراد نگهداری شود.

divider

بیشتر بخوانید:

مزایای باورنکردنی شربت میم اورنج

آشنایی با شربت کیندر مولتی ویتامین یورو ویتال

آشنایی با مزایای مصرف شربت بی بی اسلیپ (Baby Sleep)

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (181 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۸ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

حسین | ۲ سال پیش
سلام ایا شربتو با شیر میتوان داد چون کودک 2ساله ما خالی نمی خورد موقع خواب با شیر قاطی میکنیم میدیم ممنون میشم اگه راهنمایم کنید
3
4
ایلیا | ۳ سال پیش
من تازه خریداری کردم اما عکس روش فرق داره

کسی مصرف کرده برای رشد قد بگه خوبه آیا
2
29
الناز | ۳ سال پیش
سلام منم تازه امروز گرفتم ببینم چجوره
1
3
اسماعیل | ۴ سال پیش
سلام برا بچه های بیش فعال چجوره؟
4
5
Soheylababollahi | ۴ سال پیش
خوب بود .‌همراه هر غذایی میشه خورد ؟ اگر لبنیات یا نوشابه همراه غذا باشه اسکالی نداره ؟ چون پسر من شیر زیاد می خوره یا شیر کاکائو و خیلی هم کم غذاست صبحانه که اصلا نمب خوره تا ۵ عصر هم گرسنش نمیشه الان شربت رو خریدم امیدوارم تیجه بگیرم چون تمام مکمل ها رو امتحان کردم و اثری نداست وزن گیری خیلی کمی داره و زود خسته میشه و اکثرا فصل پایبز و زمستون مریضه
1
19
Soheylababollahi | ۴ سال پیش
ممنون از راهنماییتون خوب توضیح دادید
6
5
فرزانه | ۵ سال پیش
سلام آیا شربت کیدی کر دندون بچه رو سیاه میکنه بخاطر وجود آهنی که توی شربت هست؟ چون یه بار روی لباسش ریخت و لباسش سیاه شد دقیقا مثل قطره آهن
دخترم بیست و هفت ماهشه
4
13
پاسخ ها:
Fereshte | ۴ سال پیش
اره سیاه میکنه دندون دختر منم سیاه کرده باید بعدش زود مسواک بزنیم
2
10

hits