دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی مزایای شربت بی بی سد(Babysed Syrup)
131
زمان مطالعه: 6 دقیقه
شربت بی بی سد حاوی عصاره های فراوانی است که هریک تاثیرات آرام بخشی خاصی دارند .ترکیبات آزولن آرام بخشی ملایم به خصوص برای اطفال می‌باشد که در اسانس بابونه وجود دارند و باعث مهار آزادسازی هیستامین و مهار سنتز پروستاگلاندین‌ها و لوکوترین‌ها می‌شوند.

موارد مصرف شربت بی بی سد برای کودکان و نوزادان

شربت بی بی سد در درمان ناآرامی و بی خوابی نوزادان وکودکان استفاده می شود. بطور کلی کلیه گیاهان بکار رفته در فرمولاسیون شربت آرام بخش نوزادان دارای اثر آرام بخشی، ضد اسپاسمی و ضد التهابی بوده و این گیاهان اثرات یکدیگر را کاملاً تشدید می نمایند.

موارد مصرف شربت بی بی سد

آرامبخش و خواب آور نوزادان و کودکان

مواد موثره شربت بی بی سد

هر ۵ میلی لیتر شربت بی بی سد حاوی عصاره گیاهان زیر می باشد

  • گل ساعتی ۲۵ میلی گرم
  • زنجبیل ۱/۲۵ میلی گرم
  • بابونه ۱۵۰ میلی گرم
  • بادرنجبویه ۲۵ میلی گرم
  • نعناع فلفلی ۲۵۰ میلی گرم
  • عناب ۲۵۰ میلی گرم.

گل ساعتی: فلاونوئیدها شامل ایزوویتکسین و ایزورینتین، آلکالوئیدها، هارمان، هارمول، هارمالین.

گل ساعت و روش تکثیر این گیاه


زنجبیل: روغن فرار شامل زینجیبرن و آرگوکومن، جینجرول ها شامل 6-جینجرول، 8-جینجرول و 10- جینجرول و شوگاول ها شامل 6-سوگاول و 8-سوگاول.

۸ خاصیت اعجاب انگیز زنجبیل که قطعا شما را شوکه خواهد کرد


بابونه: ماتریسین، ترکیبات سزکوئی ترپن بیزابولول، فلاونوئیدها، ترکیبات آزولن، نعناع فلفلی، اسانس شامل منتول، منتون، استات منتیل، لیمونن، فلاونوئیدها شامل گلیکوزیدهای آپی ژنین، لوتئین و گاردنین.

بابونه گاوی : ۱۲ خاصیت بی نظیر بابونه گاوی چیست ؟


بادرنجبویه: اسانس شامل ژرانیال، نرال، لینالول و فلاونوئیدها شامل سیناروزید، کاسموزین و ایزوکوئرسیترین.


عناب: تری ترپن ساپونین ها، جوجوبوزید B، موسیلاژ، تانن و فلاونوئیدهای نارینژنین و آلکالوئیدهای پپتیدی و ائکوسیکلوپپتیدها و غیره.

۵۰ خاصیت اثبات شده عناب بر سلامت بدن

بی بی سد

اثرات فارماکولوژیک شربت بی بی سد

سیترونلال، ژرانیال و نرال موجود در اسانس بادرنجبویه هم دارای اثر قاطـع و آلکالوئیـد هارمـان و هارمالیـن موجـود در گل ساعتی هم به اثبات رسیده که دارای اثر بسیار خوب آرام بخشی برای کودکان و بزرگسالان بوده و مرجع کمیسیون E آلمان به خصوص آنرا در بی خوابی ها توصیه و استفاده از آن را همراه با بادرنجبویه بسیار مفید دانسته است.

زنجبیل نیز افزون بر آثار درمانی متعدد با آرام کردن معده موجب آرامش کودک و بروز خواب راحت برای نوزاد می گردد، نعناع و عناب هم افزون بر خواص ضد اسپاسمی دارای اثر آرام بخشی ملایم و ضد نفخ می‌باشند.

روش مصرف شربت بی بی سد

با استفاده از پیمانه همراه (2/5 و 5 سی سی) برابر دستور پزشک و جدول پیشنهادی زیر استفاده شود:

  • از بدو تولد تا 1 ماهگی 1/2 قاشق مرباخوری(2/5 سی سی)
  • از یک ماهگی تا شش ماهگی یک قاشق مرباخوری (5 سی سی )
  • شش ماهگی به بالا دو قاشق مرباخوری (10 سی سی)

اختلال خواب در کودکان و نوزادان

انواع اختلال‌های خواب در کودکان شامل بی‌خوابی، پرخوابی، اختلالات تنفسی وابسته به خواب، دندان‌قروچه، کابوس و هراس شبانه و اختلال شب‌گردی است. این اختلالات می‌توانند در اثر بیماری‌های جسمی یا اختلالات روانی، عوامل ژنتیکی، عوامل استرس‌زای محیطی و مشکلات روانی به‌وجود بیایند که حدود 20 تا 30 درصد کودکان در مرحله‌ای از رشد خود این اختلالات خواب را تجربه می‌کنند.

سیکل خواب کودکان در سنین مختلف متفاوت است و در بیشتر موارد والدین به دلیل نا آشنایی با این موضوع کودک خود را دچار بی‌خوابی می‌دانند و از پزشک درخواست تجویز داروی خواب آور می‌کنند.

سیکل خواب کودکان در زمان نوزادی به‌طورکامل با اطفال بزرگ‌تر متفاوت است و یک نوزاد، اکثر اوقات روز را در خواب به‌سر می‌برد. گاهی اوقات مادر با نادیده‌گرفتن چرت‌زدن‌های نوزاد در روز، آن‌ها را جزو خواب وی به‌حساب نیاورده و او را بی‌خواب یا بدخواب تصور می‌کند. گاهی اوقات دلیل بی‌قراری، بدخوابی و گریستن‌های نوزاد ناآشنایی مادر با طرز صحیح شیردادن وی و حفظ نظافت جسمانی‌اش است که با رفع این مشکلات خواب وی منظم می‌شود.

یکی از مسائل ایجاد مشکل در خواب کودکان حل‌نشدن استرس‌های روزانه آنان است که با همراهی این مشکلات به رختخواب، وی دچار کابوس شبانه یا وحشت شبانه می‌شود. اختلال خواب می‌تواند نشانه بیماری‌هایی مانند افسردگی در کودک و بیماری‌های جسمی ازجمله اختلالات تیروئیدی و خونی باشد که اختلال خواب را در کودک ایجاد می‌کند.

بنابراین والدین باید توجه کنند اگر بروز این اختلالات به مدت سه هفته و بیشتر و به‌صورت مداوم تکرار شود و این اختلالات در یکی از عملکردهای روزانه، فعالیتی و تحصیلی کودک مشکل ایجاد کند، به‌گونه‌ای که کودک در طول روز خواب‌آلوده باشد، والدین باید در جهت درمان آن به‌سرعت اقدام کنند.

هرکدام از انواع اختلالات خواب درمان خاصی دارند؛ اما به‌طور کلی باید گفت زمانی مشخص و مناسب را برای خواب فرزندان انتخاب کنید. به اطفال خود اجازه دهید که آزادانه و تنها بخوابند.

اگر آن‌ها سروصدا کردند، به‌سرعت با آن‌ها برخورد نکنید و البته در کنار این عمل آن‌ها را تنها نگذارید و محیط اطراف را ساکت نگه دارید. این امر می‌تواند به کودک یاد دهد که شب با روز متفاوت است و او باید شب‌هنگام استراحت کند.

شربت بی بی سد


موارد قابل توصیه شربت بی بی سد

در صورتیکه پس از مصرف این دارو مشکل ناآرامی نوزاد و کودک برطرف نشود، مصرف دارو قطع و یا با پزشک کودکان مشورت شود. در ۲۴ ساعت بیش از شش مرتبه مصرف نشود. دارو در دمای زیر ۲۵ درجه سانتیگراد و دوراز دسترس کودکان نگهداری شود.

عوارض جانبی شربت بی بی سد

تا بحال گزارشی از عوارض جانبی این فرآورده اعلام نشده است.

شرایط نگهداری شربت بی بی سد

  • در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • در دمای زیر 30 درجه سانتیگراد نگهداری شود.
  • قبل از مصرف شیشه را تکان دهید.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با مزایای مصرف شربت بی بی اسلیپ (Baby Sleep)

موارد مصرف و عوارض شربت آوی پکت (Avipect)

همه چیز در مورد شربت آسماویت (Asmavit)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (131 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    ۷ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    زهرا | ۴ سال پیش
    من روزی که بچمو از شیر گرفتم شب این شربتو دادم عااالی بود راحت خوابید.من 5سی سی دادم نصف مقداری که تجویز شده بود.شبا قبلا خیلی بیدار میشد کم خواب بود اما الان راحت میخوابه غذاش هم خیلی خوب میخوره
    2
    8
    ساناز | ۴ سال پیش
    آیا این شربت اعتیاد آور هست ؟ بعد از چه مدت باید قطع شود؟
    3
    6
    سودا | ۵ سال پیش
    من دو باره که این شربتو به بچم میدم هیچ تاثیری نداره و برعکس عمل میکنه.و واقعا افسوس که ۱۸۰۰۰پول دادم
    2
    4
    امیرمحمد | ۵ سال پیش
    سلام خسته نباشین پسر5ماهه ای دارم که خیلی بی قراری میکنه نه شب میخابه نه روزبنظرتون ازشربت بی بی سد استفاده کنم یانه
    4
    2
    پاسخ ها:
    لیلا | ۴ سال پیش
    بله منم هم دختر ۴ ماهه دارم که ازصبح تا شب بیقراره و خواب نداره حتی پلک برهم زدن که با خوردن این شربت شکرخدا میخوابه
    1
    2
    یونس | ۵ سال پیش
    با سلام آیا شربت بی بی سد برای آرام کردن کودک دو ماهه که بی خوابی زیاد می کند مفید است با تشکر کمک کنید
    1
    9
    پاسخ ها:
    محسن | ۴ سال پیش
    هم دردیم آقا یونس منم همین طوریم
    1
    6
    
    hits