دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با فواید مصرف کپسول کیوتن پلاس ۳۰ (Q۱۰ PLUS ۳۰)
2
زمان مطالعه: 11 دقیقه
کپسول کیوتن پلاس 30 حاوی ویتامین های C وE , روی , اسیدفولیک و 30 میلی گرم کوآنزیم کیوتن است و به حفظ سلامت پوست و مو و سیستم قلبی عروقی کمک می کند.

مزایای باورنکردنی کپسول کیوتن پلاس ۳۰

کپسول کیوتن پلاس 30 با ترکیبات به کار رفته در آن انتخاب مناسبی برای افرادی است که نیاز به تولید انرژی در بدن خود دارند این محصول می تواند در حفظ سلامت پوست و مو وسیستم قلبی وعروقی موثر باشد همچنین کپسول کیوتن پلاس 30 در جلوگیری از پیشرفت بیماری پارکینسون نیز موثر است. کپسول کیوتن پلاس حاوی ویتامین های C وE , روی , اسیدفولیک و 30 میلی گرم کوآنزیم کیوتن است.


Q10 در تولید انرژی داخل سلولی نقش حیاتی دارد. وظیفه آن در انتقال الکترون ها در زنجیره انتقال الکترون میتوکندری ها و کمک به سنتز آدنوزین تری فسفات در غشای آن ها می باشد و یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که از پراکسیداسیون لیپیدهای غشایی جلوگیری کرده، به تثبیت غشای سلول کمک می کند و سبب حفظ استحکام و عملکرد سلول می شود.

این کوآنزیم در تمام سلول های بدن به ویژه در قلب، کبد، کلیه و لوزالمعده از اسید آمینه تیروزین ساخته می شود و نقش مهمی را در تولید انرژی داخل سلولی آن ها دارد. برای سنتز این ماده در بدن به چندین کوفاکتور از جمله ویتامین های B12, B6, B2، اسید فولیک ، نیاسین، پانتوتنیک اسید و ویتامین C نیاز است. توانایی تولید کوآنزیم Q10 در بدن با افزایش سن کاهش می یابد.


موارد مصرف کپسول کیوتن پلاس ۳۰

کمک به حفظ سلامت عمومی بدن، پوست، سیستم قلبی عروقی

ویژگیهای کپسول کیوتن پلاس ۳۰

  • تولید انرژی مورد نیاز سلول ها در سیستم گردش خون و سیستم ایمنی بدن
  • کمک به رفع خستگی، دردهای عضلانی و ضعف عضلات
  • حفظ سلامت سیستم قلب و عروق
  • تنظیم فشار خون و پیشگیری از ایجاد بیماری های مزمن مانند سرطان موثر می باشد
  • بهبود سردردهای میگرنی
  • پیشگیری از پیشرفت بیماری پارکینسون

کیوتن پلاس 30

روش مصرف کپسول کیوتن پلاس ۳۰

روزانه 1 کپسول همراه غذا با مقدار کافی آب میل شود

چه کسانی نیاز بیشتری به مصرف کو آنزیم Q10 دارند؟

به خاطر داشته باشیم کوآنزیم Q10 به علت داشتن تأثیرات متعدد در بدن، برای هر کسی در طول زندگی مورد نیاز می باشد.

  • افرادی که بطور مرتب به ورزش می پردازند.
  • افراد سالخورده
  • افرادی که در محیط های آلوده زندگی می کنند.
  • افرادی که پوست ضعیفی دارند.
  • افرادی که از مشکلات قلبی- عروقی رنج می برند.
  • افرادی که دچار اختلالات از بین برنده عصبی هستند.

شرح مزایای ترکیبات بکار رفته در کپسول کیوتن پلاس ۳۰

کو آنزیم کیوتن
کوآنزیم کیوتن ماده‌ای مغذی است که به طور طبیعی در بدن یافت می‌شود. این کوآنزیم در بسیاری از غذاهای مصرفی ما نیز وجود دارد. کوآنزیم کیوتن به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل کرده که از سلول‌ها در مقابل آسیب محافظت کرده و نقش مهمی در متابولیسم بدن دارد و در تولید انرژی بدن موثر است. کیوتن در تنظیم فشار خون موثر بوده همچنین باعث جلوگیری از پیشرفت بیماری پارکینسون می شود کیوتن به حفظ سلامت سیستم قلبی و عروقی نیز کمک می کند .

اسید فولیک

فولیک اسید به همراه ویتامینB12 در تشکیل، بلوغ و تکثیر سلول های قرمز خونی تأثیر می گذارد. همچنین برای رشد و تقسیم همه سلول های بدن شامل سلولهای عصبی و نیز تعدادی از انتقال دهنده های عصبی یا نوروترانسمیترها نیز لازم است. در تولید اسیدهای نوکلئیک شامل RNA , DNA که حاملین اطلاعات ژنتیکی می باشند، نیز موثر است. در متابولیسم پروتئین شرکت داشته و در فرایند رشد عمومی بدن کمک می کند. در تشکیل آنتی بادی ها که عوامل از بین برنده عفونت می باشند نقش داردودر سلامت پوست و مو نیز موثر شناخته شده است.


فولیک اسید مهمترین ماده غذایی شناخته شده برای خانم های باردار و جنین در حال تکامل می باشد. اسید فولیک تولید شیر را نیز افزایش می دهد. کمبود فولیک اسید موجب آنمی یا کم خونی می گردد که در زنان باردار و کودکان بیشتر دیده می شود. علایم دیگر شامل اختلالات پوستی، ریزش مو، اختلال در گردش خون، خستگی و افسردگی نیز می تواند به هنگام کمبود اسید فولیک بروز نماید. اختلالات تولید مثلی مانند سقط های خودبخودی و زایمان های بسیار دردناک و نیز افزایش میزان مرگ و میر در نوزادان نیز می تواند از دیگر علایم باشد.

ویتامین C

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب بوده و جهت رشد و تکامل طبیعی بدن لازم است. در ترمیم بافت ها در تمام بخشهای بدن و سنتز کلاژن که پروتئین ضروری در ساخته شدن پوست، عضله هاو رگ های خونی می باشد، نقش دارد. ویتامین C در سلامت استخوان ها، دندان ها و غضروف های بدن موثر است و یکی از آنتی اکسیدانهای شناخته شده در بدن است.

ویتامین E

ویتامین E متشکل ازهشت آنتی اکسیدان است که مهمترین آنها، آلفاتوکوفرول می باشد و تنها شکلی از ویتامین E است که بطور فعال در بدن انسان ساخته می شود. ویتامین E در همه بافت های بدن ذخیره گشته و این ذخایر بافتی می تواند در مقابل کمبود این ویتامین، مقاومت نشان دهد.این ویتامین جهت انجام عملکردطبیعی تولید مثلی، باروری و افزایش قدرت جنسی مردانه بسیار موثر است. ویتامین E مانع تخریب اسیدهای چرب اشباع نشده، هورمون های جنسی و ویتامین های محلول در چربی توسط اکسیژن گشته و موجب گشاد شدن مویرگ ها شده و جریان خون به بافت عضلانی را افزایش می دهد. لخته های خون را حل کرده و مانع از تشکیل آنها می شود. ولی در انعقاد طبیعی خون بی تأثیر است. موجب افزایش ادرار نیز می گردد.


ویتامین E در رطوبت، نرمی و لطافت پوست نیز موثر است و خاصیت محافظت کنندگی در برابر نور آفتاب دارد. کمبود ویتامین E منجر به تغییرات تخریبی در مویرگ های خونی و نهایتاً بیماری های قلبی و کبدی می گردد. کمبود این ویتامین در مغز نیز بسیار تأثیر گذاشته و قدرت جنسی را تا حد زیادی کاهش می دهد. کمبود دراز مدت ویتامین E موجب بروز اختلالات تولید مثلی، سقط جنین، ناباروری و اختلالات عضلانی نیز می گردد.

روی

روی یکی از عناصر مهم و ضروری بدن بوده که تاثیرات زیادی در بدن دارد که در اینجا می توان به تاثیر روی به حفظ سلامت پوست اشاره کرد

کپسول کیوتن پلاس 30

نقش کوآنزیم Q10 در سلامت

ضد پیری

کوآنزیم Q10 در بدن انسان ساخته شده و جهت انجام عملکرد های اساسی سلول ها ضروری است. مطالعات دانشمندان نشان می دهد که مقادیر کوآنزیمQ10 با گذشت سن و در بیماران قلبی، دیس تروفی های عضلانی، بیماری پارکینسون، سرطان، دیابت و نیز ایدز کاهش می یابد. همچنین برخی داروهای شیمیایی مقدار کوآنزیمQ10 را در بدن کاهش می دهد.کاهش مقادیر کوانزیم Q10 در اثر افزایش سن تاثیر قابل ملاحظه ای در بروز علائم و عوارض ناشی از پیری می گذارد.مصرف مقادیر مناسب این کوانزیم در کیوتن پلاس 30 می تواند پیری را تاحدودی به تاخیر اندازد.

تولید انرژی

سلول ها جهت تولید انرژی از کربوهیدراتها و چربی ها بصورت ATPیا انرژی مورد استفاده برای سلول ها، به کوآنزیم Q10 در غشای داخلی میتوکندری نیاز دارند. کوآنزیم Q10 بعنوان بخشی از زنجیر انتقال الکترون میتوکندریایی، الکترون ها را از اکی والان های تولید شده در متابولیسم گلوکز و اسیدهای چرب گرفته و سپس به پذیرنده های الکترونی انتقال می دهند. در عین حال پروتون ها را به خارج از غشای داخلی میتوکندری انتقال داده و ایجاد یک شیب پروتونی درآن می کنند. انرژی آزاد شده به هنگام بازگشت پروتون ها به بخش داخلی میتوکندری در تولید ATP مورد استفاده قرار می گیرد.

در انجام عملکرد سلولی
لیزوزوم ها اندامک های سلولی هستند که برای گوارش بقایای سلولی تخصص یافته اند. آنزیم های گوارشی در لیزوزوم ها در PH اسیدی بیشترین فعالیت را دارند و لذا نیاز هست تا پروتون بطور مرتب وارد لیزوزوم شود تا PH اسیدی پایدار بماند. غشاهای لیزوزومی جدا کننده این آنزیم های گوارشی از بقیه بخش های سلولی حاوی مقادیر نسبتاً بالایی از کوآنزیم Q10 می باشند. تحقیقات اخیر نشان می دهند که کوآنزیم Q10 در انتقال پروتون ها در طول غشای لیزوزومی جهت ایجاد PH اسیدی نقش مهمی ایفا می کنند.

به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند

کوآنزیم Q10 در شکل احیا شده بعنوان یک آنتی اکسیدان در میتوکندری و غشاهای لیپیدی عمل می کند و بدین ترتیب در زدودن رادیکال های آزاد، جلوگیری از پراکسیداسیون لیپید در غشاهای زیستی و نیز در لیپو پروتئین ها با چگالی کم (LDL) نقش دارد. همچنین پروتئین های غشایی را از آسیب های اکسیداتیو حفظ می کند. کوآنزیم Q10 تنها آنتی اکسیدان محلول در چربی می باشد که در بدن سنتز می شود. در بدن انسان Co-Q10 حاوی ۱۰ واحد ایزوپرنوئید می باشد که شکل غالب ،کوآنزیم Q10 است.

التهاب تقریباً در تمام بیماری ها و بویژه در بیماری قلبی- عروقی دیده می شود. مغز نیز بعنوان یک اندام حیاتی تحت تأثیر التهاب و استرس اکسیداتیو می باشد. سلول های مغزی که در معرض استرس اکسیداتیو بالا قرار می گیرند، در طول زمان از بین رفته و بایستی جایگزین گردند. کوآنزیم Q10 بکار رفته در کپسول کیوتن پلاس 30 در کاهش تأثیرات اکسیداتیو نقش مهمی ایفا می کند.

تأثیر در بهبود مشکلات عصبی

در بیماری های عصبی مانند بیماری پارکینسون ،ALS و آلزایمر اکسیداسیون مغزی از علایم شایع می باشد. کوآنزیم Q10 به عنوان یک عامل کاهش دهنده میزان پروتئین CRF یکی از نشانه های وجود التهاب، در کاهش علایم این بیماری ها نقش مهمی ایفا می کند. حدود دو سوم مغز از چربی ساخته شده است. همچنین میلین ،غلاف محافظت کننده که نورون های عصبی را می پوشاند از ۳۰% پروتئین و ۷۰% چربی ساخته شده است. تحقیقات دانشمندان در زمینه تأثیرات سودمند کوآنزیم کیوتن در بیماری MS و نیز ترمیم غلاف میلین نتایج مثبتی به همراه داشته است.

همچنین مطالعات دانشمندان نشان از تأثیرات مثبت مصرف کوآنزیم Q10 در بیماران پارکینسونی و نیز در سردردهای میگرنی دارند.

در سلامت پوست

کوآنزیم Q10 برای سلامت پوست مهم می باشد و همچنین تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد که مصرف موضعی CoQ10 می تواند از پوست در برابر نور خورشید و سایر تابش های مضر محافظت نماید. بررسی های دانشمندان آلمانی نشان می دهد که کوآنزیم Q10 از سطح پوست نفوذ کرده و به لایه های زنده اپیدرمیس رفته و در آنجا استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد که از تأثیرات مهم آن کاهش چین و چروک پوست می باشد. مطالعه دیگری در ایتالیا نشان می دهد کوآنزیمQ10 در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی شده پوست نیز تأثیر بسزایی می تواند داشته باشد.

به عنوان یک ماده ضد سرطان

اندازه گیری میزان CoQ10 در بیماران ملانومایی می توانند در تعیین مرحله بیماری، اینکه متاستاز داده است یا نه، کمک نماید. در اواسط دهه ۱۹۶۰، محققان ژاپنی نشان دادند که در میوکاردیوم یا عضله قلبی، مقادیر فراوان CoQ10 ذخیره شده است.

در سلامت سیستم قلبی و عروقی

تأثیر کوآنزیم Q10 در قلب قابل ملاحظه می باشد: قلب انسان یکی از اندامهای بسیار پر انرژی است که در روز حدود ۰۰۰/۱۰۰ بار و در سال ۳۶ میلیون بار می زند و جهت تأمین انرژی مورد نیاز خود، به کوآنزیم Q10 نیاز مبرم دارد.

در تنظیم ژن ها

مطالعات دانشمندان در زمینه نقش کوآنزیم Q10 بعنوان یک تنظیم کننده قدرتمند ژن ها، به نتایج مثبتی رسیده است. فهرست وسیع ژن هایی که توسط CoQ10 تنظیم می گردند می تواند در تعیین مکانیسم مولکولی تنظیم بروز ژن توسط CoQ10 کمک فراوانی نماید.

تقویت سیستم ایمنی

نقش CoQ10 در تقویت سیستم ایمنی حیاتی است. CoQ10 بکار رفته در ترکیب کیوتن پلاس 30 عملکرد سیستم ایمنی را در افراد با نقص ایمنی (مانند ایدز) و عفونت های مزمن ناشی از ویروس، باکتری یا قارچ تقویت می کند.

در دیابت

مکمل کوآنزیم Q10 می تواند در سلامت قلب و نیز کاهش قند خون و کنترل مقادیر بالای کلسترول و نیز فشار بالای خون در بیماران دیابتی موثر باشد. موارد مذکور از شایع ترین علایم در دیابت می باشند.

حفظ قدرت بدنی در افراد
کوآنزیم Q10 بکار رفته در ترکیب کیوتن پلاس 30 می تواند مقاومت فیزیکی را در افراد مبتلا به انسفالومیوپاتی میتوکندریایی بهبود بخشد. مطالعات دیگر نشان می دهد که مکمل CoQ10 در بهبود و حفظ قدرت فیزیکی در افراد سالم نیز می تواند موثر باشد.

در تنظیم میزان کلسترول خون


در افرادی که کلسترول آنها بالاست، میزان کوآنزیم Q10 پائین می آید. علاوه بر این داروهای پائین آورنده کلسترول خون که استاتین نامیده می شوند مانند لوواستاتین، پاراواستاتین و … نیز ذخایر CoQ10 را بدون اینکه تأثیر این داروها را در کاهش کلسترول کاهش دهد، جبران می نماید.

توصیه و هشدار

زنان باردار و شیرده با مشورت پزشک یا داروسازاز کپسول کیوتن پلاس ۳۰ استفاده نمایند.

شرایط نگهداری کپسول کیوتن پلاس ۳۰

در مکان خشک، دور از نور و دسترس کودکان و در دمای کمتر از 25 درجه سانتیگراد نگه داری شود،

divider

بیشتر بخوانید:

مکمل دارویی Nutri Q10 و تأثیرات مثبت آن بر سلامت بدن

کوانزیم کو کیو تن CoQ10 چیست؟

مزایای بی شمار مصرف کپسول کیوتن پلاس ۱۰۰

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
  • برچسب‌ها
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits