دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۷ خاصیت شگفت انگیز مصرف دارو در بیماران ( روحی ) روانی
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
دارو یکی از راه هایی است که به شدت توصیه می شود تا به مردم کمک کند تا بیماری روحی خود را از بین ببرند و توضیح درمورد عوارض مصرف دارو در بیماران روانی

بیمار روانی کیست؟

هشدارهای اولیه تشخیص بیماران روحی و روانی عبارت است از:

  1. بدون انرژی هستند
  2. احساس ناراحتی یا ناامیدی می کنند
  3. در انجام بسیاری از فعالیت های منفی مانند سیگار کشیدن، نوشیدن، خوردن بیش از حد یا خیلی کم افراط می کنند
  4. نوسان شدید خلق و خو دارند

این چهار نکته مهمترین نشانه ای است که فرد از بیماری روحی رنج می برد. شاید بتواند در تشخیص افرادی که بیماری روحی دارند کارگر باشد، زیرا گاهی اوقات یک دوست خوب یا خانواده خوب برای غلبه بر آن کافی نیست.

مزایای مصرف دارو برای بیماری روحی :

وقتی کسی علائم افسردگی دارد در کمک به او دریغ نکنید مهم نیست آن ها چقدر اصرار می کنند که خوب هستند و مشکلی ندارند ، زیرا اولین چیزی که آنها برای مقابله با بیماری خود انجام می دهند این است که سعی می کنند این واقعیت را رد کنند که نیاز به کمک ندارند.

دارو یکی از راه هایی است که به شدت توصیه می شود تا به مردم کمک کند تا بیماری روحی خود را از بین ببرند. با این حال، دارو راه حل نهایی نیست، زیرا دارو فقط علائم را کاهش می دهد و به طور کامل بیماری را درمان نمی کند، اما هنوز مزایای زیادی برای مصرف دارو برای بیماری روانی وجود دارد که ذکر شد.

1 - علائم افسردگی را کاهش می دهد :

برخی از موارد بدون دارو میتوانندبا ورزش درمان شوند اما در اکثر موارد مصرف دارو به ویژه برای کاهش علائم افسردگی ضروری است. داروهای ضد افسردگی شایعترین داروهای تجویز شده برای بیماری روانی است، این کار برای کمک به تعادل انتقال دهنده های طبیعی در مغز برای مدیریت علائم افسردگی است.

2 - کمک به کنترل نوسانات خلقی :

نوسانات خلقی شدید می تواند منجر به مرگ و میر بیشتر شود. تثبیت کننده خلق و خو نوع دیگری از داروهای ضد افسردگی است که به طور معمول برای بیماران مبتلا به بیماری های شدید خلق و خوی تجویز می شود. تثبیت کننده های روانی از نوسانات بیماران مبتلا به بیماری روحی جلوگیری خواهد کرد این بیماران در یک آن خوشحال و در یک ان ناراحت می شوند.

3 -مدیریت شرایط اجتماعی و کاری :

در برخی از مطالعات ثابت شده است که بیمار مبتلا به بیماری روانی ممکن است سطح غیر طبیعی کلسترول، تری گلیسیرید و حتی قند خون داشته باشد. با این حال، هنگامی که این شرایط به درستی درمان نشود، ممکن است وضعیت بیماران مبتلا به بیماری روانی را بدتر کند. با این حال، به عنوان جایگزین، می توانید از خوردن میوه ها و سبزیجات برای مقابله با بیماری روحی خود از طریق رژیم غذایی سالم استفاده کنید.

4 - دارو تنها راه موفقیت آمیز در بیماران روحی وخیم است :

بسیاری از مراحل، راه حل ها و درمان برای درمان بیماری روحی وجود دارد. با این حال، هر آنچه که هستند، دارو راهی ضروری است. داروهای مناسب می توانند منجر به درمان موفقیت آمیز روحی شوند، زیرا در حالی که بیماران به وضعیت درونی خود غلبه می کنند، دارو با متعادل کردن واکنش های شیمیایی بدن را بهینه سازی می کند.

تاثیر دارو بر روی بیماران روانی

5 - به بیمارانی که الگوی خواب مناسب ندارند کمک می کند :

اکثر بیماران مبتلا به بیماری روحی از الگوی خواب ناکافی و یا دیدن کابوس رنج می برند. اگر چه عوارض جانبی زیادی از قرص های مصرفی وجود دارد، اما در این مورد الگوی خواب مناسب می تواند به بیماران برای از بین بردن این الگوی غلط کمک کند.

6 - مانع از بدتر شدن شرایط ناشی از بیماری روانی می شود :

مرگبار ترین اتفاقی که ممکن است در بیماران روانی اتفاق بیفتد، صدمه زدن به خود و حتی خودکشی است. در اکثر موارد، داروها مشکل را حل نمی کند، بلکه تنها درد را درمان می کنند و یا علائم افسردگی را کاهش می دهند. با این حال، بهتر است مدام تحت نظر پزشک باشند تا دوز دارو را کم و یا زیاد کنند.متاسفانه در بعضی موارد دوز کم دارو شرایط بد بیمار را تغییر نمی دهد.

7 - راه حل کوتاه مدت برای شرایط خطرناک :

دارو برای مشکلات کوتاه مدتی مانند هراس و اضطراب و استرس های زودگذر مناسب است پس بهتر است درباره دوز و شرایط و وضعیت روحیتان به دقت با مشاور و پزشک متخصص مشورت کنید.

divider

احتیاط مصرف دارو برای بیماری روحی :

داروی مناسب کلید موفقیت برای درمان ذهنی است. با این حال، برخی از احتیاط ها برای درمان بیماران روحی وجود دارد.

مطالعات زیادی وجود دارد که داروهای غیر اعتیاد آور را برای بیماری های روانی تولید می کند؛ زیرا اعتیاد فقط باعث بدتر شدن وضعیت بیمار است. با این حال، وابستگی به مصرف دارو برای درمان بیماری روحی زیاد است. ، هنوز هم لازم است دارو را حداقل 6 ماه قبل از مصرف آن به طور کامل ادامه دهید.

عوارض جانبی مانند تهوع ، اسهال ، سردرد و اضطراب در هنگام مصرف دارو برای بیماری روانی طبیعی است. با این حال، هر یک از عوارض جانبی باید برای ارزیابی بیشتر گزارش شود و اینکه آیا داروها باید جایگزین شوند یا نه.

مهمترین چیزی که در مورد دارو برای بیماری روانی است این است که، باید توسط یک حرفه ای تجویز شود. مصرف آنها بدون نسخه می تواند خطرناک باشد.

divider

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits