دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
همه چیز در مورد قرص هلسی لیور (Healthy Liver) موارد مصرف و عوارض
26
زمان مطالعه: 5 دقیقه
قرص هلسی لیور گلدن لایف هلثی لیور سل Healthy Liver'30 داروی برای درمان اختلالات کبد و کبد چرب است. با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با موارد مصرف قرص هلسی لیور آشنا شوید.

قرص هلسی لیور سل - قرص لیور گلدن لایف

Golden Life Healthy Liver

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با موارد مصرف قرص هلسی لیور آشنا شوید.

قرص هلسی لیور دارویی جهت محافظت از کبد در برابر سموم - کمک به درمان هپاتیت و کبد چرب می باشد.

قرص هلسی لیور
قرص هلسی لیور

مقدمه ای در مورد قرص هلثی لیور

  1. کمک به عملکرد طبیعی کبد و بازسازی سلول های کبدی
  2. محافظت کبد در برابر سموم
  3. کمک به درمان هپاتیت و کبد چرب
  4. آنتی اکسیدان قوی
  5. کمک به بهبود عملکرد طبیعی کبد

divider

کبد (جگر) اندام مهمی در بدن است که بدون آن ادامه حیات غیرممکن است. پانکراس(لوزالمعده) و کبد، نقش مهمی در هضم و متابولیسم مواد غذایی به‌عهده دارند. کیسه‌ی صفرا نیز اگر چه اندامی مهم است، ولی بدن به‌خوبی خود را با فقدان آن، تطبیق می‌دهد. آگاهی از ساختمان و عملکرد این اندام‌ها بسیار مهم و با ارزش است.

فیزیولوژی و عملکرد کبد:
کبد به وزن تقریبی 1500 گرم، بزرگترین غده‌ی بدن است و دو لوب اصلی، راست و چپ دارد.

کبد از دو منبع خونی تغذیه می شود:
شریان کبدی، که یک سوم خون کبد را تامین می‌کند و از آئورت منشا می‌گیرد، و ورید باب که دو سوم خون کبد را تامین می‌کند و خون گرفته شده از لوله ی گوارش را به آن می‌رساند. مجموعه‌ای از مجاری صفراوی نیز در کبد وجود دارند که صفرا (که منشأ آن سلول های کبدی است) از طریق این مجاری خارج می‌شود.
کبد قادر به تولید مجدد خود می‌باشد. وجود 20- 10 درصد از کل کبد برای ادامه‌ی حیات کافی است؛ ولی با خارج کردن آن از بدن، مرگ در عرض24 ساعت اتفاق می‌افتد. کبد برای انجام بیشتر اعمال متابولیک بدن ضروری بوده و بیش از 500 عمل مختلف را انجام می‌دهد.

قرص هلسی لیور

کارهای اصلی کبد عبارت‌اند از:

- متابولیسم کربوهیدرات، پروتئین و چربی
- ذخیره و فعال کردن ویتامین‌ها و مواد معدنی
- تبدیل آمونیاک به اوره
- متابولیسم استروئیدها
- عمل کردن به‌عنوان یک صافی؛برای محافظت در برابر سیل مواد مضری که به‌ خون سرازیر می‌شوند.کبد چرب , قاتل خاموش جوامع امروزی
انسان موجودی است که با توجه به ماهیت و طبیعتی که دارد نیازمند فعالیت های فیزیکی و رفتارهای تغذیه ای مناسب می باشد و باید از مصرف مواد غذایی مضر پرهیز کند ، افزایش مصرف غذاهای چرب و آماده و سرشار از کالری ، و عدم فعالیت مناسب با گسترش زندگی ماشینی ، بیماری ‌های مختلفی به همراه آورده است . درگیری کبدی ، از جمله مضرات مصرف مواد غذایی نامناسب می ‌باشد . در سال‌های اخیر به دلیل سبک زندگی صنعتی و مصرف بالای فست فود‌ها ، بیماری کبد چرب بسیار زیاد رایج شده است و تقریبا از هر 3 تا 4 نفر یک فرد مبتلا به کبد چرب است که از این افراد 15 % در یک دوره 10 ساله ممکن است کبد خود را از دست بدهند . کبد چرب از بیماری ‌های است که بدون اینکه علایمی داشته باشد به صورت خزنده پیشرفت می‌ کند و در جوامع شهری با سبک زندگی صنعتی ، سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد . از این رو کبد چرب در واقع قاتل خاموش جوامع امروزی است .

شایع ترین علت چربی کبد
کبد چرب در مراحل ابتدایی به بدن آسیب نمی رساند اما تراکم بیش از حد بافت های چربی ، می تواند باعث التهاب و زخم شود که آسیب شدیدی به کبد وارد می کند .

ترکیبات استفاده شده در قرص هلسی لیور

Milk Thistle
اثر محافظت از کبد این گیاه به طور عمده ناشی از وجود ترکیب سیلی مارین و سیلی بینین در این گیاه است که از ورود سموم به کبد و اتصال به سلولهای کبدی جلوگیری می کنند. این ترکیبات خاصیت ضد التهابی دارند. همچنین تولید رادیکال های آزاد آسیب زا را کاهش داده و فعالیت سیستم های آنتی اکسیدان و سم زدا را افزایش می دهند.

Globe Artichoke
ترکیبات موجود در این گیاه نقش مهمی در تولید صفرا دارند و عملکرد کبد و کیسه صفرا را بهبود می دهند. سیانارین و کلروژنیک موجود دارای اثرات آنتی اکسیدانی بوده و به کاهش کلسترول کمک می کنند.

کولین
یک ماده ضروری شبه ویتامین است که در بسیاری از فرآیندهای زیستی بدن شامل تنظیم متابولیسم و انتقال چربی ها به کبد کمک کرده و مانع از ساخته شدن چربی در کبد می شود. این ترکیب به کاهش کلسترول کمک می کند.

اینوزیتول
ترکیبی متعلق به ویتامین های گروه B است که در کنار کولین به افزایش تجزیه چربیها کمک می کند. اینوزیتول نیز مانع از ساختن چربی در کبد می شود.

اسید آمینه تورین و متیونین
با خاصیت آنتی اکسیدانی خود مانع از آسیب رسانی به کبد شده و به فعالیت سم زدایی آن به طور موثری کمک می کنند.

هلسی لیور

نحوه استفاده از قرص هلسی لیور

روزانه 1 قرص همراه با غذا مصرف شود.

شرایط نگهداری هلسی لیور:

دور از نور و در دمای 15 تا 25 درجه سانتی گراد نگهدارید.
دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

عوارض مصرف و هشدار ها برای قرص هلسی لیور گلدن لایف

- برای مصرف این فراورده در دوران بارداری و شیردهی با پزشک مشورت کنید.
- این محصول مکمل غذایی بوده و برای تشخیص، پیشگیری یا درمان نمی باشد.
- در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.
- مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.
- این دارو حاوی عصاره گیاهان خار مریم و کنگر فرنگی، اینوزیتول ، کولین و متیونین می باشد که در موارد نادر باعث بروز اسهال خفیف ، عوارض گوارشی و عوارض آلرژیک می شود.
- در صورت حساسیت به هر یک از ترکیبات محصول از مصرف فرآورده خودداری شود.


گردآوری مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (26 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits