دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
 آیا مصرف دوفاستون مانع از بارداری می شود؟

موارد مصرف قرص دوفاستون و عوارض این دارو

آیا مصرف دوفاستون مانع از بارداری می شود؟
54
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دوفاستون:سوالات بیشتر خانم هایی که قصد بارداری دارند این است که آیا دوفاستون مانع بارداری میشود؟! با این بخش از دلگرم همراه باشید تا قرص دوفاستون و موارد مصرف این قرص آشنا شوید.

قرص دوفاستون مانع بارداری میشود؟

سوالات کاربران عزیز دلگرم

1- دکتر مصرف قرص دوفاستون را از شب 14 سیکل ماهیانه به مدت 10 شب تجویز کردند. میخواستم بدونم خوردن این قرص برای اقدام به بارداری مضر نیست؟

2- با سلام و خسته نباشین من قصد بارداری دارم و در روز تخمک گذاری میخواهم اقدام کنم. لکه های خیلی کمی یک هفته یا کمتر از یک هفته قبل از پریودیم داریم گاهی زرد رنگ هستند گاهی قهوه ای تیره. دکتر متخصص زنان مصرف قرص دوفاستون را از شب 14 سیکل ماهیانه به مدت 10 شب تجویز کردند. میخواستم بدونم خوردن این قرص برای اقدام به بارداری مضر نیست؟ ممنون

3-دکتر برای من متفورمین تجویز کرده و همین طور قرص دوفاستون دادن می خواستم بدونم آیا با استفاده از این قرص ها من باردار می شوم یا خیر؟

4-با سلام و خسته نباشید .من ۲۴ سال سن دارم دو ساله ازدواج کردم و حدودا ۴ یا پنج ماهی می شه که جلو گیری نمی کنم. البته به صورت جدی نه. اما قصدبارداری دارم. pco هستم. دکتر برای من متفورمین تجویز کرده که گفتن هفته اول روزی یکی. هفته دوم دو تا و هفته سوم سه تا و بعد از اون تا همیشه روزی سه تا استفاده کنم و همین طور قرص دوفاستون دادن که گفتن از ۱۵ پریودی تا ۱۰ شب روزی دوتا استفاده کنم. می خواستم بدونم آیا با استفاده از این قرص ها من باردار می شوم یا خیر؟ پریودم هم از وقتی که چند کیلویی به وزنم اضافه شده. نامنظم شده. (این سوالم با فرض بر مشکل نداشتن آزمایش اسپرم همسرم هست). اما این جواب ازمایش اسپرم همسرم هست که یه دکتر می گه مشکلی نداره و یه دکتر دیگه گفت که کمی مشکل داره و ال کارنیتین و همینطور نوکارد ۳۰ یا کوانزیم کیوتن ۳۰ تجویز کردن. با توجه به شرایط من و همسرم آیا برای بارداری با مشکل مواجه ایم؟ ممنون می شم پاسخم رو بدین.

https://www.ninisite.com/discussion/topic/1053110/%D8%A7%D9%93%DB%8C%D8%A7-%D9%82%D8%B1%D8%B5-%D8%AF%D9%88%D9%81%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%86-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D9%85%DA%A9-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%DB%8C%D8%A7-%D8%B3%D8%B7%D8%AD-lh-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%B0%D8%A7%D8%B1%D9%87

پاسخ به سوالات شما کاربران عزیز مقاله دلگرم توسط دکترای تخصصی سلامت باروری:

1-خیر، دوفاستون مانع بارداری نمیشود. این قرص به تنظیم سیکل های قاعدگی کمک کرده و بنابراین ممکن است تخمک گذاری رخ دهد. بنابراین در حین مصرف دوفاستون احتمال بارداری وجود دارد، اما اینکه حتما باردار میشوید یا خیر را نمیتوان قضاوتی کرد چون تابع عوامل متعددیست.

2-بله، شما با استفاده از این قرص ها باردار می شوید. متفورمین دارویی است که خیلی از افرادی که پی سی او هستند به آن جواب داده اند و به راحتی باردار شده اند. امتحان کردن آن برای شما هم ضرر ندارد. دوفاستون هم مشکلی ندارد. در مورد تفسیر آزمایش نیز به پزشک مراجعه کنید. به این صورت نمی توان بررسی کرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.4 از 5 (54 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مژده | ۵ سال پیش
سلام دکتر برای آندومتریوز به من دوفاستون داده اولا گفته شبی دو عدد، آیا باهم خوردن دوتا قرص اشکال دارد؟ دوما مادر پدرم که خاله مادرم نیز میشود سرطان سینه داشته است آیا این قرص برای من ضرر ندارد؟ با تشکر
0
0
سارای | ۵ سال پیش
سلام
برای تنظیم پریودی دکتر به من دوفاستون برای سه دوره تجویز کرده، از روز شاتزده پربودی روزی دو عدد
از وقتی مصرف کردم خیلی خیلی نامنطم شده پریودیم و دل دردهای شدید می گیرم، علت چیست؟
دوره ده روزه اول قرصم تموم شده و امروز دومین روز از دوره دوم است
0
1
mina | ۵ سال پیش
سلام خسته نباشید من۲۵سالمه ویکساله ازدواج کردم،وازاول ازدواج هم میخواستم بارداربشم ولی نشدم،رفتم دکترسونوگرافی کردمشخص شدهم پلی کیستیک دارم وهم تخمک آزاد نمیشه،تااینکه برام هم متفورمین و هم دوفاستون تجویز کرده متفورمین رو روری سه بار مصرف میکنم اما دوفاستون رو برای ۲ماه تجویز کرده ماه اول رو خوردم پریود شدم وماه دوم رو از ۱۴پریودم شروع کردم به خوردن،سوالم اینکه آیا بادرحین مصرف دوفاستون بارداری رخ میده؟؟ویا باید قرصا تموم بشه؟؟؟لطفا جواب بدین ممنون میشم
2
2

hits